  • 21. Data: 2016-09-12 12:29:56
    Temat: Re: donosić, nie donosić, gdzie?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Sep 2016 12:18:20 +0200, J.F.

    > Ja tam nie wiem czy ustawodawca mial takie "naocznie" na mysli.

    Wg mnie definicja słowa "naocznie" jest oczywista. Jest nagranie, można je
    zobaczyć na monitorze, może to zrobić oficer policji, może na tej podstawie
    wyciągnąć konsekwencje. I wcale nie potrzebuje dodatkowych zeznań na
    komisariacie osoby która nagranie popełniła. Co najwyżej, jeśli kierowcy
    nie widać na nagraniu i ten przy zeznaniach "nie pamięta" kto prowadził,
    zajdzie konieczność wezwania świadka by opisał kto prowadził.

    > No i ... w tym momencie donos bez filmu z kamery sie nie liczy - tzn
    > mozna, ale mandatu funkcjonariusz nalozyc nie moze ... wiec jak
    > myslicie - papierki do sadu wysle, ukarze pouczeniem, czy nie zna
    > przepisow i mandat wystawi ?

    No nie, chyba że zawezwie podejrzanego i ten się przyzna do opisanego
    czynu. W przeciwnym razie idzie do sądu, a tam słowo do słowa.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2016-09-12 12:54:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Mon, 12 Sep 2016 12:18:20 +0200, J.F.

    >Wg mnie definicja słowa "naocznie" jest oczywista. Jest nagranie,
    >można je
    >zobaczyć na monitorze,

    I to wlasnie mi sie kloci z definicja slowa naocznie
    http://sjp.pl/naoczny

    No, moze nie tak bardzo sie kloci.

    >No nie, chyba że zawezwie podejrzanego i ten się przyzna do opisanego
    >czynu. W przeciwnym razie idzie do sądu, a tam słowo do słowa.

    Nadal. Zdarzenia nie widzial, mandatu nalozyc nie moze ...

    J.

  • 23. Data: 2016-09-12 13:11:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-09-12 o 12:54, J.F. pisze:

    > Nadal. Zdarzenia nie widzial, mandatu nalozyc nie moze ...

    Natomiast może skierować wniosek o ukaranie do sądu.

  • 24. Data: 2016-09-12 13:28:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Sep 2016 12:54:02 +0200, J.F.

    > Nadal. Zdarzenia nie widzial, mandatu nalozyc nie moze ...

    Może, acz nie pomnę przepisu, i parę lat temu na podstawie zeznań pewnej
    sfrustrowanej paniusi, moim przyznaniu się do obecności przy opisanej
    przezeń sytuacji, zaproponowano mi mandat (złamanie zakaz wjazdu).

    Ja mandatu nie przyjąłem i sprawa poszła do sądzu, gdzie paniusia która na
    mnie nadawała (okazało się wtedy, że jest PROKURATOREM), została zmieszana
    przez sąd z błotem -- ja niestety mimo satysfakcji zmarnowałem parę ładnych
    godzin by usłyszeć, że niczym nie zawiniłem poza tym że znalazłem się w
    niewłaściwym miejscu przy niewłaściwej osobie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2016-09-12 15:01:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.09.2016 o 12:54, J.F. pisze:

    > Nadal. Zdarzenia nie widzial, mandatu nalozyc nie moze ...

    Hmm. Jak się dobrze zastanowić, to chyba jednak też nie do końca. Często
    policjanci przyjeżdzają do kolizji post factum i jednak często kończy
    się na mandacie, a nie sądzie. Ba - miałem sytuację, że się
    rozjechaliśmy i umówiliśmy z powrotem (w samo południe) w miejscu
    kolizji, przyjechała policja bo się dogadać nie mogliśmy i wiedząc, że
    sprawa miała miejsce ponad 4 godziny wcześniej i jednego z pojazdów od
    dawna na miejscu nie ma zaproponowała jednemu z uczestników mandat
    (który zresztą przyjął).

    Shrek.

  • 26. Data: 2016-09-12 15:16:05
    Od: p...@g...com

    --Hmm. Jak się dobrze zastanowić, to chyba jednak też nie do końca.

    to jest tylko propozycja :-) nie masz obowiazku sie zgodzic i mozesz isc do sadu choc
    przy oczywistych dowodach sad moze sie wykazac ojcowskim podejsciem i uprzykrzyc
    zycie pieniaczowi co jako podatnik popieram :-)

    P.

  • 27. Data: 2016-09-12 15:21:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.09.2016 o 15:16, p...@g...com pisze:
> [...]
    choc przy oczywistych dowodach sad moze sie wykazac ojcowskim podejsciem i uprzykrzyc
    zycie pieniaczowi co jako podatnik popieram :-)

    Tak - ale my o czym innym - czy policjant może nałożyć mandat za
    wykroczenie którego "nie widział własnoocznie". No i niby nie może
    (znaczy nie wolno mu;), a jednak w przypadku kolizji jest to powszechna,
    żeby nie powiedzieć podstawowa praktyka.

    Shrek

  • 28. Data: 2016-09-12 15:33:41
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-09-11 o 20:25, ToMasz pisze:

    > a tego mu już nie daruje :)

    Jeżeli chcesz podbudować swoje mizerne ego przez donoszenie, to donoś.

  • 29. Data: 2016-09-12 15:46:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >(znaczy nie wolno mu;), a jednak w przypadku kolizji jest to
    >powszechna, żeby nie powiedzieć podstawowa praktyka.

    Ale tu byc moze mamy pkt 1) - schwytano sprawce na goracym uczynku :)

    J.

  • 30. Data: 2016-09-12 15:50:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >można je
    >zobaczyć na monitorze, może to zrobić oficer policji, może na tej

    No coz, na moj gust, to nie bardzo jest "naocznie".
    Ale poczekajmy na jakis wyrok sadu, najlepiej SN.

> [...]
    >prowadził,
    >zajdzie konieczność wezwania świadka by opisał kto prowadził.

    O ile swiadek cokolwiek dopowie, bo przeciez widzial to, co kamera
    zarejestrowala.

    Raczej wypada go spytac kiedy zegar w kamerze ustawial, bo jak godzina
    i d* do d*, to nawet nie bardzo jest jak mandat za "niewskazanie"
    wcisnac :-)

    >No nie, chyba że zawezwie podejrzanego i ten się przyzna do opisanego
    >czynu.

    A na jakiej k*, podstawie ?
    Przepis miales zacytowany, przeczytaj, przemysl.

    J.