    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: donosić, nie donosić, gdzie?
    Date: Sun, 11 Sep 2016 21:29:00 +0200

    W dniu 2016-09-11 o 20:25, ToMasz pisze:
    > witam
    > Zazwyczaj na drodze tak się poruszam, alby nie przeszkadzać innym i
    > omijać korki i konfliktowe sytuacje. dzisiaj w mojej przytomności
    > kierowca kabrioletu z zółtymi tablicami, przejechał podwójną ciągłą.
    > jakoś się tak zapatrzyłem w inną stronę. potem przejechał na czerwonym.
    > grzecznie, powolutku, nie wymuszajac pierwszeństwa szybciutko włączył
    > się do ruchu. no cóż, kto nie "myknął" ani razu na ciemno pomarańczowym,
    > niech pierwszy rzuci kamieniem. ale skubaniec ominął z 10 atu które
> [...]

    Czy masz nagranie z rejestratora?
    Jeżeli nie masz, to od razu porzuć tę myśl o donosie, bo właściwie co?
    Jeżeli masz nagranie i ci ulży, to przekaż nagranie wraz z opisem i
    swoimi danymi do właściwego WRD Policji. Musisz wszystko podać na tacy -
    sam spisać nr rejestracyjny z nagrania, markę samochodu, data, godzina,
    miejsce zdarzenia, co konkretnie przewinił. Szanse, że ktokolwiek to
    obejrzy na komendzie są niewielkie. Ze zostaną podjęte czynności w celu
    ustalenia sprawcy - bliskie 0. Ale to tylko moja opinia niezorganizowana.
    Aby podnieść szanse, że WRD podejmie działanie musisz zrobić doniesienie
    w formie pisemnej na papierze, w 2 egz. z załącznikiem w postaci nośnika
    z nagraniem. Oczywiście twoje dane do korespondencji i prosisz uprzejmie
    o przybicie na jednym egzemplarzu pieczątki w kancelarii "Wpłynęło
    dnia...", podpis pracownika i tą kopię zabierasz ze sobą jako
    potwierdzenie. Jest szansa, że po kilku miesiącach otrzymasz pismo, że w
    wyniku podjętych działań nie udało się ustalić sprawcy.