eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingdokladne wykonanie kulek ze zderzeniamidokladne wykonanie kulek ze zderzeniami
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.m10r2.onet.pl!niu
    sy.onet.pl
    From: "fir" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: dokladne wykonanie kulek ze zderzeniami
    Date: Wed, 15 Jun 2011 09:21:52 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 38
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <5...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.m10r2.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1308122513 31444 213.180.150.14 (15 Jun 2011 07:21:53 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Jun 2011 07:21:53 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 83.6.201.238, 10.174.28.52
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:190986
    [ ukryj nagłówki ]

    niby malo da sie wymyslec rzeczy prostszych niz zrobienie poruszajacych
    sie kulek ze zderzeniami ale i ten temat okazuje sie momentami bardzo
    skomplikowany

    ogolnie chodzi o to ze potrzebuje dosyc dynamicznego ruchu takich kulek -&gt;
    jak zastanawiam sie wychodzi mi ze byloby to tak &#039;rzedu&#039; 5 tys pixeli na
    sekunde, o ile program spadnie do 20 fps to znaczy ze jedna pileczka moze
    przeskoczyc nawet 250 pixeli na ramke

    z tego wysnulem wnioski ze mozna to zrobic na dwa co najmniej sposoby
    (ew mieszany)

    albo liczyc same ruchy pileczek &#039;rzadko&#039; i geometrycznie
    z kolizji odcinkow dokladnie wyliczac punkty kolizji po czym dokladnie
    stawiac docelowa pozycje po policzeniu tej lamanej (to daloby sie zrobic
    choc nie tak latwo i defakto raczej tylko dla przyblizenia kolizji tylko
    dwu pilek na raz)

    albo iczyc ruchy pilek &#039;gesto&#039; tj zagescic petle updatow do tego stopnia
    by osiagnac co najwyzej pikselowy przeskok pozycji (same pilki maja rozmiar ok
    10 pixeli lub tego rzedu) (choc sa tu do
    rozwazenia kwestie czy inaczej updateowac szybkie pilki a inaczej (rzdziej)
    wolne) a same odbicia liczyc w najprostszy sposob - if distance &lt; r1+r2
    wyznaczac prosta miedzy srodkami i &#039;odbijac&#039; rownolegle do niej skladowe
    predkosci

    apropos ktos zna dokladny wzor na wymiane tych skladowych ? dla przypadku
    rownych mas jest to chyba

    v1=v2
    v2=v1

    (tak pisalo chyba w moim podreczniku od fizyki ze szkoly
    ale jakos dawno nie powtarzalem tego materialu)


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: