-
41. Data: 2012-06-17 20:17:54
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: MarcinJM <m...@g...pl>
W dniu 2012-06-17 20:15, MarcinJM pisze:
> W dniu 2012-06-17 20:01, to pisze:
>> begin Tomasz Pyra
>>
>>> Poszerzanie rozstawu kół, tak samo jak zwiększanie sztywności
>>> stabilizatora, powoduje przeniesienie balansu stabilności samochodu w
>>> stronę tej drugiej osi.
>>> Takie tam ABC geometrii samochodu :)
>>
>> Idąc tym tokiem rozumowania dochodzimy do konkluzji, że najlepszą
>> przyczepność w zakrętach mają samochody z małym rozstawem osi. Prowadzi
>> to do konkluzji, że ta teoria nie jest, przynajmniej w wielu przypadkach,
>> poprawna.
>
> Ty naprawde nie rozumiesz, co Tomek napisal?
> http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=129&i=25360
> Zbalansowany rozkladem mas (zdaje sie 23% przod) i szerokosciami
> a raczej ROZNICAMI szerokosci.
Zle napisalem: fatalny (teoretycznie) rozklad mas zniwelowany roznica
szerokosci osi.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
-
42. Data: 2012-06-17 20:53:30
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2012-06-17 20:05, Lewis pisze:
> W dniu 2012-06-17 18:46, MarcinJM pisze:
>> W dniu 2012-06-17 14:00, Lewis pisze:
>>> W dniu 2012-06-17 10:53, MarcinJM pisze:
>>>> W dniu 2012-06-17 10:42, Lewis pisze:
>>>>> Jak nie chcesz aż tak hardkorowo podchodzić do tematu swoich
>>>>> spowalczniaczy to jakiś solidny zestaw tarcza + klocek. Np. Black
>>>>> Diamond Grooved i klocki Hawk Performace PC.
>>>>
>>>> /Ziew/
>>>> Do cywilnej opony? I co na tym niby ma zyskac?
>>>>
>>>
>>> Różnica będzie nawet i na cywilnej oponie o ile ma oponę a nie jakiegoś
>>> strupa chińskiego. Oczywiście zabawa się zacznie jak założy na przykład
>>> Toyo R888. ;)
>>
>> Na mokrym czy na suchym?
>>
>
> Na śniegu. Na 4m i bez abeesu.
>
Ale tylko w e39 po 17 liftingu.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
43. Data: 2012-06-17 20:59:47
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin MarcinJM
> Ty naprawde nie rozumiesz, co Tomek napisal?
> http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=129&i=25360 Zbalansowany rozkladem
> mas (zdaje sie 23% przod) i szerokosciami a raczej ROZNICAMI szerokosci.
I czytając o tym nie zastanowiłeś się, dlaczego przeciętne auto FWD z 60%
na przedniej osi i podobnym rozstawem kół z przodu i z tyłu uchodzi za
podsterowne?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
44. Data: 2012-06-17 21:19:01
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 17 Jun 2012 18:01:05 +0000 (UTC), to wrote:
> begin Tomasz Pyra
>
>> Poszerzanie rozstawu kół, tak samo jak zwiększanie sztywności
>> stabilizatora, powoduje przeniesienie balansu stabilności samochodu w
>> stronę tej drugiej osi.
>> Takie tam ABC geometrii samochodu :)
>
> Idąc tym tokiem rozumowania dochodzimy do konkluzji, że najlepszą
> przyczepność w zakrętach mają samochody z małym rozstawem osi.
Nie jest to ten tok rozumowania, a wnioski do których doszedłeś są błędne.
Rozstaw kół to jedno, a różnica rozstawu kół przedniej i tylnej osi to inna
sprawa.
Szersza czy, też sztywniejsza oś przy przechyle nadwozia powoduje większe
różnice nacisku na poszczególne koła tej osi i mniej zrównoważone
zachowanie w zakrętach.
Dlatego dołożenie dystansów na przednią oś zmniejsza nadsterowność.
Dokłądanie ich do tylnej osi zwiększa nadsterowność.
Samochody które mają tylko stabilizator z przodu są bardziej podsterowne
niż te które mają dwa stabilizatory.
A usztywnianie tylnego stabilizatora daje bardziej nadsterowne zachowanie.
-
45. Data: 2012-06-17 21:37:39
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: marcin <l...@k...cwo>
> Ta, jest to zdecydowanie kombi i zdecydowanie w dieslu. Tak trzymam.
>
tak ja wiem ze ty jestes scigant tjuner ale nie chcialbym zeby ktos
zginal przez twoje druciarskie zapedy. adaptery to se dorabiaj do filtra
stozkowego czy innego syfu a nie do hamulcow auta ktore jezdzi po
drogach publicznych.
-
46. Data: 2012-06-17 22:27:09
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 17-06-2012 19:15, to pisze:
>> Pacz pan, ale jakoś ludzie powszechnie nie płaczą, a jak się trafi temat
>> poloneza to od razu krzyk, że hamulców nie miał ;)
> Znowu zaczyna się trollowanie...
No właśnie. W Poldach założyli doskonałe hamulce "LUCASa" (tj. bębny z
tyłu zamiast tarcz:)) i też hamował ch...wo :) Ot taki tjunink :)
--
Pozdr.
-
47. Data: 2012-06-17 22:33:35
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-06-17 21:37, marcin pisze:
>> Ta, jest to zdecydowanie kombi i zdecydowanie w dieslu. Tak trzymam.
>>
>
> tak ja wiem ze ty jestes scigant tjuner ale nie chcialbym zeby ktos
> zginal przez twoje druciarskie zapedy. adaptery to se dorabiaj do filtra
> stozkowego czy innego syfu a nie do hamulcow auta ktore jezdzi po
> drogach publicznych.
Nie, nie jestem ścigant, mam trochę mocniejsze auto niż seryjne i nie
tylko pod względem KM i Nm.
Stożka nie mam i nigdzie druciarstwa nie uskuteczniam.
Powiedz mi jaka jest różnica wytrzymałościowa gdy zacisk jest
przykręcony do fabrycznego żeliwnego odlewu jarzma trochę obrobionego na
CNC w odpowiednich miejscach, czy do adapteru robionego z odkówki w
całości opracowanego na CNC?
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
48. Data: 2012-06-17 22:37:06
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin DoQ
> No właśnie. W Poldach założyli doskonałe hamulce "LUCASa" (tj. bębny z
> tyłu zamiast tarcz:)) i też hamował ch...wo :) Ot taki tjunink :)
Co Ty mówisz, przecież z Lucasami droga hamowania spadła z 80 do 55
metrów. ;)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
49. Data: 2012-06-17 22:38:16
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin marcin
> tak ja wiem ze ty jestes scigant tjuner ale nie chcialbym zeby ktos
> zginal przez twoje druciarskie zapedy. adaptery to se dorabiaj do filtra
> stozkowego czy innego syfu a nie do hamulcow auta ktore jezdzi po
> drogach publicznych.
Prędzej tarczę za 50 zł w Twoim złomie szlag trafi. :>
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
50. Data: 2012-06-17 22:39:37
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin Lewis
> Wielotłoczek 700zł/para, zwykłe 500zł/para (używane)
Raczej 400 zł.
> Tarcze 314mm ATE zwykłe 500zł/para,
Raczej da się znaleźć przyzwoite za 400 zł jak nie taniej.
> 330mm zimmermann nawiercane
> 640zł/para, TRW zwykłe 430zł/para.
>
> Do jednego i do drugiego adaptery - koszt identyczny.
Nie ma takich, że adaptery niepotrzebne? A jak z ceną klocków? No i co z
zimówkami? Do 330 mm trzeba już minimum 17".
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway