-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: docieranie hamulców
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jrhtt3$qme$1@usenet.news.interia.pl>
<jri2u1$cpj$82@usenet.news.interia.pl>
<jri3dk$3pd$2@usenet.news.interia.pl>
<jri3ls$cpj$83@usenet.news.interia.pl>
<1...@4...net>
<jrl3dt$cpj$147@usenet.news.interia.pl>
<1nnqyxk1o1386.iztswke5igkc$.dlg@40tude.net>
<jrl611$cpj$148@usenet.news.interia.pl>
Date: Sun, 17 Jun 2012 21:19:01 +0200
Message-ID: <u5wnhwa0znuv$.1p1wvu0sid2s7.dlg@40tude.net>
Lines: 25
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.53.27
X-Trace: 1339960742 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1223 83.11.53.27:6524
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2455207
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 17 Jun 2012 18:01:05 +0000 (UTC), to wrote:
> begin Tomasz Pyra
>
>> Poszerzanie rozstawu kół, tak samo jak zwiększanie sztywności
>> stabilizatora, powoduje przeniesienie balansu stabilności samochodu w
>> stronę tej drugiej osi.
>> Takie tam ABC geometrii samochodu :)
>
> Idąc tym tokiem rozumowania dochodzimy do konkluzji, że najlepszą
> przyczepność w zakrętach mają samochody z małym rozstawem osi.
Nie jest to ten tok rozumowania, a wnioski do których doszedłeś są błędne.
Rozstaw kół to jedno, a różnica rozstawu kół przedniej i tylnej osi to inna
sprawa.
Szersza czy, też sztywniejsza oś przy przechyle nadwozia powoduje większe
różnice nacisku na poszczególne koła tej osi i mniej zrównoważone
zachowanie w zakrętach.
Dlatego dołożenie dystansów na przednią oś zmniejsza nadsterowność.
Dokłądanie ich do tylnej osi zwiększa nadsterowność.
Samochody które mają tylko stabilizator z przodu są bardziej podsterowne
niż te które mają dwa stabilizatory.
A usztywnianie tylnego stabilizatora daje bardziej nadsterowne zachowanie.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.06.12 21:37 marcin
- 17.06.12 22:27 DoQ
- 17.06.12 22:33 Lewis
- 17.06.12 22:37 to
- 17.06.12 22:38 to
- 17.06.12 22:39 to
- 17.06.12 22:42 DoQ
- 17.06.12 22:50 to
- 17.06.12 22:55 Lewis
- 17.06.12 22:59 DoQ
- 17.06.12 23:02 to
- 17.06.12 23:15 marcin
- 17.06.12 23:38 Bugatti
- 17.06.12 23:49 megrims
- 17.06.12 23:54 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=