-
51. Data: 2012-06-17 22:42:40
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 17-06-2012 22:37, to pisze:
>> No właśnie. W Poldach założyli doskonałe hamulce "LUCASa" (tj. bębny z
>> tyłu zamiast tarcz:)) i też hamował ch...wo :) Ot taki tjunink :)
> Co Ty mówisz, przecież z Lucasami droga hamowania spadła z 80 do 55
> metrów. ;)
Chyba z 80-0 :)
--
Pozdr.
-
52. Data: 2012-06-17 22:50:56
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin DoQ
> Chyba z 80-0 :)
I jak się dohamowywało nogą. :)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
53. Data: 2012-06-17 22:55:28
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-06-17 22:39, to pisze:
> begin Lewis
>
>> Wielotłoczek 700zł/para, zwykłe 500zł/para (używane)
>
> Raczej 400 zł.
Jestem w stanie się zgodzić, ale w miarę młode rocznikowo czyli tak
2005+ kosztują już nieco więcej.
>> Tarcze 314mm ATE zwykłe 500zł/para,
>
> Raczej da się znaleźć przyzwoite za 400 zł jak nie taniej.
Owszem, można i Mikodę za 140zł/sztuka kupić ;) ale jednak wolę coś
pewniejszego
>> 330mm zimmermann nawiercane
>> 640zł/para, TRW zwykłe 430zł/para.
>>
>> Do jednego i do drugiego adaptery - koszt identyczny.
>
> Nie ma takich, że adaptery niepotrzebne? A jak z ceną klocków? No i co z
> zimówkami? Do 330 mm trzeba już minimum 17".
Są ale tylko 308mm - w sumie już by ratowało sytuację ale koszt nie
jakoś drastycznie mniejszy. Zacisk i klocek ten sam co przy seryjnym
288mm, jedynie inne jarzmo. Minus tego zastosowania - dostać te jarzma
graniczy z cudem, zestaw UPG (tarcze, klocki, jarzma) ze Szwecji 1900zł
niestety niedostępny już od jakiegoś pół roku i nie wiadomo nic na temat
przyszłej dostępności.
Zestaw tarcze i klocki, jakieś solidne a nie pierwsze lepsze to około
1100zł seryjne 288mm i jakieś 1400zł 330mm.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
54. Data: 2012-06-17 22:59:48
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 17-06-2012 22:50, to pisze:
>> Chyba z 80-0 :)
> I jak się dohamowywało nogą. :)
Tak, w moim Yugo Floryda była taka możliwość (te same zaciski).
--
Pozdr.
-
55. Data: 2012-06-17 23:02:06
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin DoQ
> Tak, w moim Yugo Floryda była taka możliwość (te same zaciski).
Ech, kiedyś to były auta, nie to co teraz!
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
56. Data: 2012-06-17 23:15:38
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: marcin <l...@k...cwo>
> Powiedz mi jaka jest różnica
zasadnicza.
-
57. Data: 2012-06-17 23:38:30
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości:
> Wkurzało mnie to, ze Vectra kiepsko trzyma się w zakrętach
> i kiepsko hamuje. Wymieniłem zawias na gwintowany
Można wiedzieć jaki ? Może Bilstein B6 ?
> oraz
> wsadziłem zaciski, tarcze i klocki od Vectry 3.2 V6.
> Tarcze, klocki i zaciski są większe. Do tego tyły
> są wentylowane. Czyli zepsułem samochód. :D
>
> Mechanik powiedział, że mam teraz bardzo ostrożnie
> jeździć tym autem, bo te hamulce to bla bla bla bla
> mogą się spalić i bla bla bla będzie źle.
>
> Jak to jest z tym układaniem/docieraniem hamulców?
> Nie rozpędzać się? Hamować długo łagodnie, czy krótko
> ostro? I jak długo ta męka ma trwać?
Jest taka praktyczna porada w światku "motorsportu" (niestety nie znalazłem
badań drogowych i ich wyników)...mianowicie:
_Tuż_ po zmianie tarcz i kloczków rozpędzamy się do 100 (120) i hamujemy
_mocno_ do 10-20 km/h (nie wolno do 0 gdyż klocki mogą się zapiec do
tarczy). Czynność tą powtarzamy od 6 do 8 razy ... potem jeździmy spokojnie
starając się nie hamować celem schłodzenia ukł. hamulcowego. Następnie
zatrzymujemy się na równym (tak aby nie zaciągać ręcznego) i sprawdzamy czy
na tarczy pojawił się jasno błękitny nalot (? - nie pamiętam dokładnie ale
raczej jasno błękitny). Jesli tak to proces docierania jest ukończony.
Tak jak wspomniałem na początku ... nie wiem czy ma to rzeczwyiste
odzwierciedlenie na zwiększenie trwałości układu tacza-klocek - nie
widziałem badań stanowiskowych ani drogowych.
Z pytaniami odsyłam na fora racingowe (np. racingforum.pl)
Pozdr.
+
--
Bugatti
-
58. Data: 2012-06-17 23:49:47
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-06-17 23:38, Bugatti pisze:
> Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości:
>
>> Wkurzało mnie to, ze Vectra kiepsko trzyma się w zakrętach
>> i kiepsko hamuje. Wymieniłem zawias na gwintowany
>
> Można wiedzieć jaki ? Może Bilstein B6 ?
Zawias ten:
http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/22012/5060/29314
.PDF
>
(ciach)
Za 2 godziny lecę w trasę 1000 km w jedną stronę. Jak wrócę
to będą dotarte.
-
59. Data: 2012-06-17 23:54:40
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin Tomasz Pyra
>> Idąc tym tokiem rozumowania dochodzimy do konkluzji, że najlepszą
>> przyczepność w zakrętach mają samochody z małym rozstawem osi.
>
> Nie jest to ten tok rozumowania, a wnioski do których doszedłeś są
> błędne. Rozstaw kół to jedno, a różnica rozstawu kół przedniej i tylnej
> osi to inna sprawa.
(...)
> Dlatego dołożenie dystansów na przednią oś zmniejsza nadsterowność.
> Dokłądanie ich do tylnej osi zwiększa nadsterowność. Samochody które
> mają tylko stabilizator z przodu są bardziej podsterowne niż te które
> mają dwa stabilizatory. A usztywnianie tylnego stabilizatora daje
> bardziej nadsterowne zachowanie.
Zmierzam do tego, że upraszczasz. Dystanse to nie to samo co
stabilizator. W ogóle o jakich sytuacjach mówisz? Przy wejściu, wyjściu,
z gazem, bez gazu?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
60. Data: 2012-06-17 23:56:36
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin Tomasz Pyra
> Przód jak pród, ale mi się bardzo podoba że jest to chyba jeden z
> nielicznych seryjnych samochodów który ładnie hamuje też tyłem.
Fakt, że prawie w każdym seryjnym tył jest ustawiony za słabo, pewnie
boją się zarzucania na śliskim łuku czy czegoś takiego. Mam wrażenie, że
w seryjnym aucie zwykle najbardziej pomogłoby właśnie wzmocnienie tyłu
(ale ciężko to zrobić tak jak trzeba).
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway