eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriadobór dlugości paska klinowego możliwie malą liczbą iteracji ;-)dobór dlugości paska klinowego możliwie malą liczbą iteracji ;-)
  • Data: 2011-09-30 17:32:55
    Temat: dobór dlugości paska klinowego możliwie malą liczbą iteracji ;-)
    Od: Adampio <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wszedłem w posiadanie kompresora-samoróbkę: na sprężarce koło pasowe fi
    ok.150 mm, na silniku - około 50 mm, rozstaw osi - ok. 300 mm i...
    zakres regulacji naciągu paska 5-7mm :-(
    Kompresor dostałem bez paska, a konstrukcja podstawy zniechęca do
    przestawienia silnika, a w zasadzie wyklucza zmianę zakresu regulacji
    (bez grubszej ingerencji ślusarskiej w łapy sinika).
    Majaczy mi się, że jest jakiś algorytm wyliczania długości paska na
    podstawie zmierzonego opasania po dnie kół pasowych ale nigdzie nic
    takiego nie znalazłem. Pomiar linką plecioną ("alpinistyczną") jest mało
    wiarygodny bo linka jest rozciągliwa (różnica do 30mm). Metoda
    iteracyjna też zniechęca nawet przy założeniu, że kolejne paski bym w
    sklepie wymieniał, a nie kupował.
    Poradźcie proszę jak się do tego zabrać z głową