  • 21. Data: 2010-02-01 19:18:23
    Temat: Re: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    > Co radzicie? Jak to sprawdzić i poprawić?

    Cytuje list z przepisem:

    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    Dzien dobry, z tej strony klania się 70cio latek z XXXXX któremu
    zachcialo się mieć telewizje satelitarna FTE z Astry i Hotbirda.

    W tym celu kupilem komplet satelitarny antene 80, konwerter monoblok
    Golden GI205 PlatiniumX, oraz tuner Fergusona FK6900cr i po zmontowaniu
    całości przystąpiłem do lapania azymutu i elewacji. Ponieważ dla XXXXX
    elewacja wynosi srednio dla obu satelitow około 30,7 stopnia tak ustawiłem
    ja na stale a azymut ustawiłem wedlug twojego REWELACYJNEGO artykulu
    ustawienia w tym przypadku Hotbirda, wg słońca o scisle wyznaczonej
    godzinie i rozciągnięty sznurek pomiedzy konwerterem a czasza anteny,
    który rzucil cien na palak anteny.

    Operacja trwala dosłownie 5 minut, gdy zszedłem z dachu wszystko
    Gralo na 100%.

    DZIEKUJE CI ZA WSPANIALY ARTYKUL, JASNY I CZYTELNY.
    JESTEM CALY W SKOWRONKACH BO WSZYSTKO  HULA.

    Z pozdrowieniami Xxxx
    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

    Jestes gorszy ???
    Pomozemy !!!

    Pzdr.J.P.

    -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
    Linki:
    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html

    [Panel Słoneczno-Satelitarny]
    [Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/pps.ht
    ml

  • 22. Data: 2010-02-01 19:34:24
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    | Konwerter skręciłem 5stopni w prawo (okolice Katowic). Zrobiłem to "na oko",
    | więc może się okazać, że jest błąd +/- 2 stopnie. Czy to może mieć, aż takie
    | duże znaczenie? Czy w ogóle samo osadzenie konwertera może być kluczowe dla
    | zupełnego braku sygnału? Na przykład to, że konwerter jest o centymetr bliżej
    | czaszy lub centymetr dalej?

    w przypadku dobrego sygnalu ma to niewielkie znaczenie
    skos moze sie roznic nawet 20 stopni, bez zauwazalnego efektu na ekranie

    jezeli drzewa czesciowo przeslaniaja, czy antena jest za węgłem, to
    moze to byc istotne, ale wtedy lepiej szukac innego miejsca na
    antene, a tutaj nie pomoze najlepszy monter z najlepszym miernikiem.

    tylko slonce !!!

    czyli linki:

  • 23. Data: 2010-02-01 19:43:41
    Temat: Re: [do praktyków] - nie mog? z?apa? sygna?u z HB 13E - ?le za?o?ony konwerter?
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    | wg mnie ten klej to wielki blad, teraz to juz pozamiatane.

    wedlug mnie jest to bardzo wielki blad - kardynalny !!!

    ja to robilem zeza [Sirius <--> Thor], za D2Maca, na tasme
    klejaca - przezroczysta i kawalek steropianu

    dzialalo bezproblemowo przez 5 lat

    TYLKO TASMA KLEJACA !!!!

    > Pytałem na ile ważny jest ten parametr - czy jeśli skos jest o 2 stopnie
    > za mały to sygnał znika do zera?

    tym to sie nie przejmuj

    ;)

  • 24. Data: 2010-02-01 20:15:11
    Temat: Re: nie moge zlapac sygnalu z HB 13E
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    | W takim razie spróbuję jeszcze raz na spokojnie ustawić antenę -
    | gdy będę miał trochę czasu i pogoda pozwoli. Niezbyt wygodnie jest wychylać
    | się do anteny przez okno na 2 piętrze. :)

    zasada podstawowa - powoli
    tuner synchronizuje sie ze slabym sygnalem bardzo powoli

    czyli:
    - przesuwasz antene,
    - liczysz do pietnastu (15),
    - patrzysz na wskazniki,
    - jezeli cos zlapiesz, zaznacz ustawienia flamastrem

    nalezy miec wstepnie ustawiony odbiornik na jakis silny transponder FTA
    np.: 11488 H - TVP Polonia

    jak to zrobic - zalezy od typu odbiornika
    (albo pozyczyc odbiornik z ustawionymi kanalami na HB)

    zasada:
    - szukamy kierunku, wg. max. sily sygnalu
    - optymalizujemy, wg. mx. ustawienia jakosci

    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    Linki:
    [Ustawianie Anteny]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/tv.html

    [Sygnały - SL, SQ, FEC - co to jest?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/2x_roczni
    e/sygnaly.html

    [Hot Bird 9 at 13.0°E]
    http://www.lyngsat.com/hb9.html

  • 25. Data: 2010-02-01 20:41:31
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Aha, zobacz tez tego pdf'a, artykul Jerzego Justata:

    [ZESTAWY ANTENOWE DO NBOX HDTV RECORDERA]
    http://www.telmor.com.pl/download_attachment.php?f=p
    l.attachment_202701504347c401cac8760.pdf

    Sprawil mi on szczegolna przyjemnosc, bo moglem sie
    przydac Mistrzowi, od ktorego wszyscy przez lata,
    wiele sie nauczylismy :-)

  • 26. Data: 2010-02-02 08:00:11
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-02-01 20:34, Jerzy Pastusiak pisze:

> [...]
    .html

    > [Panel Słoneczno-Satelitarny]
    > [Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]

    poczytam o tym słońcu :)
    ale kluczowe wydaje mi się info, że dekoder potrzebuje czasu na sychro z
    sygnałem - kręciłem tą anteną jak zwykłą typu Yagi :) i patrzyłem na
    wkaźniki. Teraz wiem, że to było bez sensu. Może więc wszystko działa
    tylko ja o tym nie wiem.

    O tej metodzie Majów - ze sznurkiem i słońcem i tak przeczytam :) Mam
    trochę trudniej niż cytowany jegomość bo czasza jest na wysięgniku za
    oknem - na południowej elewacji - więc widzę ją od tyłu.

    PZDR
    Shaman

  • 27. Data: 2010-02-02 10:48:26
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 1 Feb 2010 20:18:23 +0100, Jerzy Pastusiak

> [...]
    >JESTEM CALY W SKOWRONKACH BO WSZYSTKO  HULA.
    >
    >Z pozdrowieniami Xxxx
    >-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

    Witaj Jerzy,

    normalnie jak w filmie Mis:...."lubu dubu, lubu dubu niech zyje na
    Prezes Naszego Klubu, niech zyje nam. Mowil ........Jarzabek

    (:-)

    Generalnie technika odbioru satelitarnego nie jest trudna (a nawet
    jest latwa). Najtrudniejszy pewnie w tym jest np. mocowanie uchwytu do
    sciany, gdy trzeba wiercic dziury w scianie. A reszta prosta, jak ktos
    umie trzymac klucz, zarobic i zalozyc f-ke i troche pojecia o
    dzialaniu tunera....i po przeczytaniu artykulu Jerzego P. - wszystko
    staje sie latwe. Oprocz montazu 3 m anteny parabolicznej (wcelowanie w
    satelite).

    --
    ThinkXtra

  • 28. Data: 2010-02-02 21:34:56
    Od: "LEHKO" <l...@L...com>

    > jak masz 58% to konwerter działa.

    nie w kazdym przypadku

  • 29. Data: 2010-02-02 21:47:09
    Od: "LEHKO" <l...@L...com>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trochę trudniej niż cytowany jegomość bo czasza jest na wysięgniku za
    > oknem - na południowej elewacji - więc widzę ją od tyłu.

    Słuchaj olej tą metodę majów, słońce to sie przydaje jak zajezdzasz na
    odludzie i nie masz pojecia gdzie jest poludnie. Pamietasz mniej wiecej
    gdzie byla skierowana antena? Albo zobacz u sasiadów gdzie jest skierowana.
    Ustaw pochylenie anteny na 27st i krec od lewej do prawej mniej wiecej tak
    jak u sasiadów ustawione anteny. Nie zlapales? ustaw na 28st itd. Od 2 lat
    tak ustawiam anteny i trwa to max 5 - 10 min. Jezeli konwerter ustawiles na
    oko powinienes zawsze te 20-30% jakosci zlapac. Krec bardzo powoli to nie
    siatkówka. Jezeli ci sie nie uda w przeciagu godziny zlapac krecac wolno z
    parametrami anteny to bym poprostu wymienil konwerter, albo zburzyl bym ten
    wierzowiec 100 pietrowy ktory stoi przed sama antena :-).

  • 30. Data: 2010-02-02 22:01:29
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 02.02.2010 22:34, LEHKO pisze:

    > nie w kazdym przypadku

    pewnie, ale biorąc pod uwagę że to nowy to są duże szanse

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnom, compiz-fusion