eGospodarka.plGrupypl.rec.telewizja[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter? › Re: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
    From: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony
    konwerter?
    Date: Mon, 1 Feb 2010 20:34:24 +0100

    | Konwerter skręciłem 5stopni w prawo (okolice Katowic). Zrobiłem to "na oko",
    | więc może się okazać, że jest błąd +/- 2 stopnie. Czy to może mieć, aż takie
    | duże znaczenie? Czy w ogóle samo osadzenie konwertera może być kluczowe dla
    | zupełnego braku sygnału? Na przykład to, że konwerter jest o centymetr bliżej
    | czaszy lub centymetr dalej?

    w przypadku dobrego sygnalu ma to niewielkie znaczenie
    skos moze sie roznic nawet 20 stopni, bez zauwazalnego efektu na ekranie

    jezeli drzewa czesciowo przeslaniaja, czy antena jest za węgłem, to
    moze to byc istotne, ale wtedy lepiej szukac innego miejsca na
    antene, a tutaj nie pomoze najlepszy monter z najlepszym miernikiem.

    tylko slonce !!!

    czyli linki:
    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html

    [Panel Słoneczno-Satelitarny]
    [Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/pps.ht
    ml