  • 31. Data: 2010-02-02 22:03:46
    Temat: Re: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 02.02.2010 22:47, LEHKO pisze:

    > Słuchaj olej tą metodę majów, słońce to sie przydaje jak zajezdzasz na
    > odludzie i nie masz pojecia gdzie jest poludnie. Pamietasz mniej wiecej
    > gdzie byla skierowana antena? Albo zobacz u sasiadów gdzie jest skierowana.
    > Ustaw pochylenie anteny na 27st i krec od lewej do prawej mniej wiecej tak
    > jak u sasiadów ustawione anteny. Nie zlapales? ustaw na 28st itd. Od 2 lat
    > tak ustawiam anteny i trwa to max 5 - 10 min.

    brawo. a na dach z telewizorem wychodzisz?

    Jezeli konwerter ustawiles na

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnom, compiz-fusion

  • 32. Data: 2010-02-02 22:09:12
    Od: "LEHKO" <l...@L...com>

    > pewnie, ale biorąc pod uwagę że to nowy to są duże szanse

    Ostatnio zamontowalem nowy i sila byla, ustawilem jakosc, kanalow dalej nie
    bylo, po wylaczeniu dekodera i wlaczeniu jakosci juz nie bylo. Po resecie
    dekodera pojawiala sie jakosc, kanalow dalej nie bylo. Wymienilem konwerter
    i zaczelo hulać. Konwerter oczywiscie nowy z pudeleczka SHARP TWIN nie
    pamietam dokladnego modelu. Dlatego moje spostrzezenie, nie zawsze jak jest
    sila to konwerter jest dobry.

  • 33. Data: 2010-02-02 22:16:36
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 02.02.2010 23:09, LEHKO pisze:
> [...]
    > pamietam dokladnego modelu. Dlatego moje spostrzezenie, nie zawsze jak jest

    może, mi też zdarzają się buble.
    na paski w dekoderze nie ustawiam, wieć inaczej to widzę.

  • 34. Data: 2010-02-02 22:29:12
    Od: "LEHKO" <l...@L...com>

    > brawo. a na dach z telewizorem wychodzisz?

    a mozesz to rozwinac co ma tv na dachu do mojej wypowiedzi?

  • 35. Data: 2010-02-02 22:30:55
    Od: "LEHKO" <l...@L...com>

    > może, mi też zdarzają się buble.
    > na paski w dekoderze nie ustawiam, wieć inaczej to widzę.

    nie mowimy tu o Tobie, tylko radzisz komuś kto ustawia na paski, więc Cie
    poprawiłem.

  • 36. Data: 2010-02-02 23:27:40
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 02.02.2010 23:29, LEHKO pisze:

    > a mozesz to rozwinac co ma tv na dachu do mojej wypowiedzi?

    piszesz jakbyś się zajmował tym zawodowo i nigdy nie sprawia
    to problemu, więc pytam jak ustawiasz te na dachu.
    poza tym wnioskuje, że każdą ustawisz w max. 10 min.
    nie ma w tym złośliwości, tylko czy to na pewno zawsze takie
    proste?

  • 37. Data: 2010-02-02 23:29:32
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 02.02.2010 23:30, LEHKO pisze:

    > nie mowimy tu o Tobie, tylko radzisz komuś kto ustawia na paski, więc Cie
    > poprawiłem.

    ok

  • 38. Data: 2010-02-03 07:00:49
    Od: "LEHKO" <l...@L...com>

> [...]
    > poza tym wnioskuje, że każdą ustawisz w max. 10 min.
    > nie ma w tym złośliwości, tylko czy to na pewno zawsze takie

    Zaczalem dwa lata temu sprzedawac tv. Nie wiedzialem o co chodzi, nie
    chcialem ustawiac tych anten ani montowac bo sobie mysle zaden spec ze mnie.
    Jak klienci zaczeli mi mowic ze jak nie zamontuje to pojda gdzie indziej bo
    w dupie maja szukac montera a ja jako takiego nie znalem, no i dowiedzialem
    sie ile za to monterzy biora wiec pomyslalem co w tym trudnego i tak z
    pierwszymi 2-3 antenami pol dnia na drabinie spedzilem a teraz robie tak jak
    opisalem. Wiekszosc czasu mi zajmuje przymocowanie uchwytu, kabla, ladnie go
    schowac niz samo ustawienie( bo w praktyce to uwierz mi ze max 10min). Na
    dachu dwa razy mi sie trafilo bo nie bylo innej mozliwosci (głownie na
    prowincjach montuje) ale wtedy pojechalismy 2 z firmy, ja mam do niego za
    darmo, wiec przez tel. mi mowil jak wskoczyla jkosc i dostroilismy. Teraz
    aktualnie mam dekoder na ktorym ustawiam i po podlaczeniu do anteny nie musi
    byc tv, gdyz na wyswietlaczu pokazuje sile i jakosc, a prad i tak jest
    przewaznie pociagniety do wiertarki wiec tez by nie bylo problemu. Kupilem
    jakis sat-finder ale to taka porazka ze naprawde wole ustawiac na dekoderze,
    przynajmniej wiem ze dobrze jest ustawione, a na pozadny miernik jestem za
    zgred wole ta kase przepic ;-). Ustawiam glownie na nboxach i uwierz mi ze
    jak na nboxie zlapie 80% jakosci i wiecej to nie ma bata zeby cos przerywalo
    przy najwiekszych sniegach i deszczech, a przy dekoderach innych platform
    jest zawsze 100%. Tak samo jak smieje sie z fachowców ktorzy mowią ze antena
    60cm jest za mala na warunki wschodniej europy (ile ja ich zamontowalem?
    heheh sporo i moze ze dwa razy ktos przychodzil ze sie zacina a to i tak
    moja wina byla, bo nie dokrecilem odpowiednio z pospiechu, w ramach
    gwarancji pojechalem poprawilem i jest dobrze). Ale prosze bardzo możecie
    mnie zjechac, ze robie to malo profesjonalnie, mi sie liczy aby klient byl
    zadowolony z ogladania danej uslugi a nie zyby mial swiadomosc ze ma
    profesjonalnie zalozona antene a tak samo odbiera :-). No i to chyba tyle w
    temacie :-).

    PS na pewno mi nie uwierzysz ze raz mi sie udolo powiesic antene na czuja,
    wlaczam dekoder a tam cos ok 60 %, dokrecilem sruby, weszlo na 80% i tyle
    bylo ustawiania (oczywiscie sugerowalem sie sloncem ok. 13 godziny.

  • 39. Data: 2010-02-03 07:43:16
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    LEHKO pisze:
> [...]
    > zgred wole ta kase przepic ;-). Ustawiam glownie na nboxach i uwierz mi ze

    przy 60% będzie bezproblemowo

> [...]
    > jest zawsze 100%. Tak samo jak smieje sie z fachowców ktorzy mowią ze antena
    > 60cm jest za mala na warunki wschodniej europy

    nie prawda, przecież wszyscy takie dawali bo większe pod hd z twinem
    dużo później.
    ale wszystko zależy od ilości kabla, na ile odbiorników i miejsca.
    znam takie miejsca, że faktycznie 60 to trochę za mało.

    i o to chodzi

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 40. Data: 2010-02-03 09:18:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > przy 60% będzie bezproblemowo

    Nieźle, a potem będzie się taki handlarz zarzekał, że on to "n" broni tak z
    przekonania. ;-)
    Dziwnym przypadkiem reklamują ją tutaj sami handlarze - widać od "n" są
    najepsze prowizje.
    I to by było na tyle w sprawie wiarygodności takich tekstów.