  • 41. Data: 2010-02-03 10:26:08
    Temat: Re: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Cavallino pisze:
    > Nieźle, a potem będzie się taki handlarz zarzekał, że on to "n" broni
    > tak z przekonania. ;-)
    > Dziwnym przypadkiem reklamują ją tutaj sami handlarze - widać od "n" są
    > najepsze prowizje.

    nie. największe daje polsat.

    > I to by było na tyle w sprawie wiarygodności takich tekstów.

    nic nie zrozumiałem z Twojego przekazu, ale to nic, bo i tak nie ta temat.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 42. Data: 2010-02-03 17:24:51
    Od: "LEHKO" <l...@L...com>

    <ciach>

    > i o to chodzi

    to wszystko w temacie... :-)

    > --
    > pozdrawiam. pawell32
    > Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

    Rownież pozdrawiam
    LEHKO

  • 43. Data: 2010-02-03 17:33:19
    Od: "LEHKO" <l...@L...com>

    > Cavallino pisze:
    .
    .
    <to akurat jast najmiej istotne>
    .
    .
    > nic nie zrozumiałem z Twojego przekazu, ale to nic, bo i tak nie ta temat.

    szkoda ze mi wyciagnales tego TROLLA z KILLFILE'a, nie próbuj go nawet
    zrozumieć. :-)

  • 44. Data: 2010-02-07 19:34:36
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    witaj Michal,

    | poczytam o tym słońcu :)
    | ale kluczowe wydaje mi się info, że dekoder potrzebuje czasu na sychro z
    | sygnałem - kręciłem tą anteną jak zwykłą typu Yagi :) i patrzyłem na wkaźniki.
    | Teraz wiem, że to było bez sensu. Może więc wszystko działa tylko ja o tym nie
    | wiem.
    |
    | O tej metodzie Majów - ze sznurkiem i słońcem i tak przeczytam :) Mam trochę
    | trudniej niż cytowany jegomość bo czasza jest na wysięgniku za oknem - na
    | południowej elewacji - więc widzę ją od tyłu.

    poczytaj to zobaczysz, ze sznurek to jest potrzebny tylko latem

    aktualnie (srodek lutego) o wyznaczonej godzinie cien LNB pada
    niewiele ponad mocowanie wysiegnika - wiec sprawa jest bardzo prosta

    naprowadz cien LBN na mocowanie wyciegnika:
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/usta_s
    lo.jpg
    i unies LNB ciutke do gory, sprawdzalem anteny na miescie

    podane metody sa wyniekiem wspolnych dyskusji na tym formu (niusowym),
    np:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.telewizja/msg/e
    02224e2c5fd0ab8

    jp

  • 45. Data: 2010-02-07 20:14:20
    Temat: Re: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ÿle założony konwerter?
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj A...@p...pl.

    On Tue, 2 Feb 2010, a...@p...pl wrote:

    | Witaj Jerzy,
    |
    | normalnie jak w filmie Mis:...."lubu dubu, lubu dubu niech zyje na
    | Prezes Naszego Klubu, niech zyje nam. Mowil ........Jarzabek
    |
    | (:-)

    Skad wiesz, ze jestem lasy na pochlebstwa? ;)

    | Generalnie technika odbioru satelitarnego nie jest trudna (a nawet
    | jest latwa). Najtrudniejszy pewnie w tym jest np. mocowanie uchwytu do
    | sciany, gdy trzeba wiercic dziury w scianie. A reszta prosta, jak ktos
    | umie trzymac klucz, zarobic i zalozyc f-ke i troche pojecia o

    Coz, wszystko jest b. trudne pierwszy raz, a potem to juz Kamasutra.

    | Najtrudniejszy pewnie w tym jest np. mocowanie uchwytu do
    | sciany

    Nie zawsze takie straszne jak wyglada, czasem jest to tylko pianobeton,
    ale ogolnie to masz racje :)

    Gdyby mnie ten Pan zapytal, jak to ma robic na dachu, wyslal bym go
    do instalatora, bo nasze rady to dla hobbystow, a nie eutanazja, albo
    zeby odbierac chleb naszemu Pawłowi, czy Leszkowi.

    List przytoczylem w calosci, bo mi ciagle chodzi po glowie. Co to
    w czlowieku siedzi, ze mu kaze w wieku 70 lat biegac po dachu
    i szukac w internecie. Ogromny dla Niego szacunek.
    (miasto sredniej wielkosci, ~100tys. mieszk.)

    Pozdrawiam Sedecznie, jp ;-)

    ps
    przepraszam za opoznienie, sluzba nie druzba
    niestety wpadam znowu w "czarna dziure" dydaktyki, wiec "zegnaj
    trolowanie"

  • 46. Data: 2010-02-07 20:45:58
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj Leszku,

    mlody jestes i poczatkujacy, wiec niewiele w zyciu widziales
    jak bys zapytal chociazby kol. Cavallino, to wiele by Ci opowiedzial,
    ale Ty sie z Nim nie kolegujesz

    czasem wystarczy przesunac antene o metr, zeby uzyskac 15 dB roznicy
    SNR, tylko trzeba wiedziec w ktorym kierunku

    a tak z ciekawosci jaki masz przerob tygodniowy w tej Sokółce

    Pozdrawiam Serdecznie ;)

    ps

    staraj sie nie przeklinac w internecie bo Ci to do konca
    zycia zostanie - zapomnij o prywatnosci w internecie
    zaden VPN (pod Windowsem bez żadnych programów pomocniczych)
    Ci nie pomoze

  • 47. Data: 2010-02-08 13:30:00
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-02-01 11:14, shaman pisze:
    > Witam,
    >
    > Wymieniłem rodzicom stary analogowy tuner na opticum + starter TNK.
    [...]
    > Niestety sygnału brak. Kręcę anteną i tak i siak, a wskaźnik jakości
    > sygnały ani drgnie.
    [...]
    > Co radzicie? Jak to sprawdzić i poprawić?

    Wszystko już działa!! Przyczyną był źle zarobiony kabel (sic!) :)
    Poprzednia ekipa montująca musiała się bardzo spieszyć i prawdopodobnie
    rodzicie nigdy nie mieli sygnału z drugiego konwertera. Zupełnie
    przypadkowo spojrzałem na Fkę i w środku zobaczyłem drucik ekranu
    zawinięty na żyle. Odkręciłem Fkę i okazało się, że w ogóle nie jest
    zdjęta zewnętrzna izolacja. Wtyczka była zakręcona na izolacji :)

    Zrobiłem jak należy i sygnał złapałem od razu.. oscyluje w granicach
    70%. Więcej się nie da złapać.

    PZDR
    Shaman

  • 48. Data: 2010-02-09 17:26:24
    Od: "LEHKO" <l...@L...com>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1002072129260.31166@sci.pam.szcze
    cin.pl...
    > Witaj Leszku,
    >
    > mlody jestes i poczatkujacy, wiec niewiele w zyciu widziales

    zalezy z jakiego punktu wiedzenia sie patrzy

    > jak bys zapytal chociazby kol. Cavallino, to wiele by Ci opowiedzial,
    > ale Ty sie z Nim nie kolegujesz

    heh widze dokladnie czytasz grupę :-)

    > czasem wystarczy przesunac antene o metr, zeby uzyskac 15 dB roznicy
    > SNR, tylko trzeba wiedziec w ktorym kierunku

    sznurując buty można obie "kokardki" za każdym razem mierzyć, aby były
    równe, ale czy to zmieni wygodę chodzenia? :-)

    > a tak z ciekawosci jaki masz przerob tygodniowy w tej Sokółce

    niestosowne pytanie jeszcze konkurencję otworzysz, chociaż ze Szczecina
    daleko ;-) (nie da się z tego utrzymać)

    > Pozdrawiam Serdecznie ;)

    ja również :-)

> [...]
    > zycia zostanie - zapomnij o prywatnosci w internecie
    > zaden VPN (pod Windowsem bez żadnych programów pomocniczych)

    oj czasem się tfu... wymknie, za co przepraszam, ale nie wiem dlaczego
    piszesz mi tak jakbym nie wiedział, że moge to sprawdzic, Twoim providerem
    jest jakas tam Pomorska Akademia Medyczna, u mnie lokalna sieć Idealan.....

  • 49. Data: 2010-02-14 19:06:39
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj,

    > heh widze dokladnie czytasz grupę :-)

    niestety aktualnie taki okres, ze czasu i sil brakuje

    do lata

    > jeszcze konkurencję otworzysz, chociaż ze Szczecina
    > daleko ;-) (nie da się z tego utrzymać)

    bez urazy, gdybys sprawdzal dokladniej, to bys wiedzial,
    ze Ci to absolutnie nie grozi

    przeciez wiadomo, ze zasoby komputera podlaczonego do internetu,
    stanowia wlasnosc wszystkich uzytkownikow internetu, a prywatnosc
    jest zerowa, wiec od poczatku, zupelnie sie nie ukrywam

    czasem tez edukacyjnie sprawdzam, czy to prawda, no i niestety
    szczera :-(

    a tak naprawde, to zazdroszcze Ci spokojnej i pieknej okolicy

    Pzdr.J.P. :)