-
1. Data: 2010-04-03 17:13:07
Temat: [dlugie] Znowu olej - problem ze sprzeglem na motulu 5000
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Sprawa wyglada tak, ze wlalem motula 5000 (15w40) z zamiarem przejechania na
nim ok. 1000km i wymiany na 5100, albo 7100. Maszyna to FZS 600 (5DM).
Sprzeglo na zimnym silniku sie slizga, jak sie nagrzeje jest ok. Probowalem
regulowac sprzeglo (zarowno przy silniku, jak i na klamce), ale zawsze
podczas jazdy musze w pewnym momencie przekrecic srubke przy klamce. Mam
ustawione tak, ze na zimnym wciskam klamke do oporu i wtedy jest ok, a na
cieplym do oporu wcisnieta klamka=powolne toczenie sie. Jak stoje i mam
wcisniety hamulec, to obroty spadaja o jakies 200-300obr. Na poprzednim
oleju nic takiego nie zauwazylem, ale malo na nim przejechalem i nie wiem
jaki byl wlany.
Klamka, linka, wlacznik sprzegla przy silniku, itp. sprawdzone i
nasmarowane. Grubosc tarcz sprz. sie miesci w tolerancji podanej w ksiazce
(wiekszosc ma 3mm, a ma byc miedzy 2,94 a 3,06). Przekladki nie sa
powyginane, ale nie wiem jaka maja miec grubosc (ksiazka podaje jedynie ich
zwichrowanie). Sprezyny ok. Sprzeglo troche halasuje, ale podobno to typtak.
I teraz pytanie: mial ktos podobna sytuacje? Czy zmiana na 5100 (ew. na
jakis inny) cos poprawila, czy wina lezy np. w tarczach sprzeglowych (nie
rozumiem w tej sytuacji tak drastycznego zachowania w zaleznosci od temp.
silnika).
Lal ktos motocyklowego orlena platinum moto 4t? Chce wlac cos najtanszego
pare razy, zeby dobrze wyplukac silnik i dopiero wlac cos lepszego.
Dzieki za dotarcie, az tutaj:)
--
pzdr:
Ivam
-
2. Data: 2010-04-03 18:52:24
Temat: Re: Znowu olej - problem ze sprzeglem na motulu 5000
Od: AZ <a...@g...com>
On 3 Kwi, 19:13, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
> Sprawa wyglada tak, ze wlalem motula 5000 (15w40) z zamiarem przejechania na
> nim ok. 1000km i wymiany na 5100, albo 7100. Maszyna to FZS 600 (5DM).
>
A po co tak?
> Sprzeglo na zimnym silniku sie slizga, jak sie nagrzeje jest ok. Probowalem
> regulowac sprzeglo (zarowno przy silniku, jak i na klamce), ale zawsze
> podczas jazdy musze w pewnym momencie przekrecic srubke przy klamce. Mam
> ustawione tak, ze na zimnym wciskam klamke do oporu i wtedy jest ok, a na
> cieplym do oporu wcisnieta klamka=powolne toczenie sie. Jak stoje i mam
> wcisniety hamulec, to obroty spadaja o jakies 200-300obr. Na poprzednim
> oleju nic takiego nie zauwazylem, ale malo na nim przejechalem i nie wiem
> jaki byl wlany.
>
Nie wiem już czy to Ty, ale czy czasem nie zmieniałeś sprężyn?
>
> Lal ktos motocyklowego orlena platinum moto 4t? Chce wlac cos najtanszego
> pare razy, zeby dobrze wyplukac silnik i dopiero wlac cos lepszego.
>
Drugi raz zapytam, po co tak? Z czego chcesz ten silnik plukac? Nalej
od razu to co chcesz lac docelowo i tyle. Ja jak kupilem moto to tez
bylo gadanie zeby lac polsyntetyk jak nie wiadomo co jest wlane, zeby
wlasnie wyplukac itd. Zalalem od razu pelnym syntetykiem bez
kombinacji i od tamtej pory juz chyba z 4 wymiany byly i nie spelnily
sie prorocze opowiesci o braniu oleju... IMHO zalanie takiego
Platinuma to wiecej szkody niz pozytku. WSK-e to sie plukalo
wrzecionowym, ale teraz?
--
Artur
ZZR 1200
-
3. Data: 2010-04-03 18:58:17
Temat: Re: Znowu olej - problem ze sprzeglem na motulu 5000
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-04-03 20:52, AZ pisze:
> IMHO zalanie takiego Platinuma to wiecej szkody niz pozytku
Ze bo czemu ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
4. Data: 2010-04-03 19:45:37
Temat: Re: Znowu olej - problem ze sprzeglem na motulu 5000
Od: AZ <a...@g...com>
On 3 Kwi, 20:58, Kuczu <q...@g...com> wrote:
>
> Ze bo czemu ?
>
Bo zaden nie ma zadeklarowane, ze spelnia JASO MA/T904?
--
Artur
ZZR 1200
-
5. Data: 2010-04-03 19:53:08
Temat: Re: Znowu olej - problem ze sprzeglem na motulu 5000
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:7073d274-e052-4a0c-ae16-abbd5d2b238b@z1
1g2000yqz.googlegroups.com...
> A po co tak?
A po to, ze nie wiem co bylo wlane i uwazam, ze czesta wymiana lichego oleju
jest lepsza niz rzadka wymiana dobrego oleju. Mialem zamiar zmienic ze 2-3
razy po 1kkm, a dopiero potem wlac dobry olej i wymieniac zgodnie z ksiazka.
> Nie wiem już czy to Ty, ale czy czasem nie zmieniałeś sprężyn?
Tak. Ale przekladalem stare/nowe i ciagle zachowuje sie tak samo.
> Ja jak kupilem moto to tez
> bylo gadanie zeby lac polsyntetyk jak nie wiadomo co jest wlane, zeby
> wlasnie wyplukac itd. Zalalem od razu pelnym syntetykiem bez
> kombinacji i od tamtej pory juz chyba z 4 wymiany byly i nie spelnily
> sie prorocze opowiesci o braniu oleju...
A kto mowi o braniu oleju? Po prostu chce wiedziec, ze silnik jest od srodka
czysty. Nie wiem np. czy poprzedni wlasciciel nie lal jakichs gownianych
dodatkow do oleju typu motor-life, czy np. cos na teflonie. A po prostu nie
stac mnie na wymiane 7100 czy 300V co 1kkm, stad chce plukac tanim (ale
spelniajacym wymagania producenta) olejem. Swoja droga nie rozumiem zasady
pt. jak nie wiesz co bylo to lej polsyntetyk.
> IMHO zalanie takiego
> Platinuma to wiecej szkody niz pozytku. WSK-e to sie plukalo
> wrzecionowym, ale teraz?
Norme SL spelnia. Ksiazka podaje, ze ma byc min. SE. Nomen-omen motul 5000
tez spelnia. Dlatego pytam, czy ktos mial podobne numery oraz czy uzywal
orlenowskiego oleju. Wczesniej bym nawet o nim nie pomyslal, ale przez
ostatnie 2 lata zauwazylem znaczaca poprawe jakosci paliw na orlenie i
ostatnio tankuje albo orlen, albo bp. Moze oleje tez juz maja ok.
--
pzdr:
Ivam
-
6. Data: 2010-04-03 20:07:24
Temat: Re: Znowu olej - problem ze sprzeglem na motulu 5000
Od: "Grzybol" <A...@w...pl>
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości
news:hp8712$646$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:7073d274-e052-4a0c-ae16-abbd5d2b238b@z1
1g2000yqz.googlegroups
> .com...
>> A po co tak?
> A po to, ze nie wiem co bylo wlane i uwazam, ze czesta wymiana lichego
> oleju jest lepsza niz rzadka wymiana dobrego oleju. Mialem zamiar
> zmienic ze 2-3 razy po 1kkm, a dopiero potem wlac dobry olej i
> wymieniac zgodnie z ksiazka.
>> Nie wiem już czy to Ty, ale czy czasem nie zmieniałeś sprężyn?
> Tak. Ale przekladalem stare/nowe i ciagle zachowuje sie tak samo.
>> Ja jak kupilem moto to tez
>> bylo gadanie zeby lac polsyntetyk jak nie wiadomo co jest wlane, zeby
>> wlasnie wyplukac itd. Zalalem od razu pelnym syntetykiem bez
>> kombinacji i od tamtej pory juz chyba z 4 wymiany byly i nie spelnily
>> sie prorocze opowiesci o braniu oleju...
> A kto mowi o braniu oleju? Po prostu chce wiedziec, ze silnik jest od
> srodka czysty. Nie wiem np. czy poprzedni wlasciciel nie lal jakichs
> gownianych dodatkow do oleju typu motor-life, czy np. cos na teflonie.
> A po prostu nie stac mnie na wymiane 7100 czy 300V co 1kkm, stad chce
> plukac tanim (ale spelniajacym wymagania producenta) olejem. Swoja
> droga nie rozumiem zasady pt. jak nie wiesz co bylo to lej polsyntetyk.
>> IMHO zalanie takiego
>> Platinuma to wiecej szkody niz pozytku. WSK-e to sie plukalo
>> wrzecionowym, ale teraz?
> Norme SL spelnia. Ksiazka podaje, ze ma byc min. SE. Nomen-omen motul
> 5000 tez spelnia. Dlatego pytam, czy ktos mial podobne numery oraz czy
> uzywal orlenowskiego oleju. Wczesniej bym nawet o nim nie pomyslal, ale
> przez ostatnie 2 lata zauwazylem znaczaca poprawe jakosci paliw na
> orlenie i ostatnio tankuje albo orlen, albo bp. Moze oleje tez juz maja
> ok.
Najtaniej to se ropą przepłukaj:-) Tanio, szybko i można lać potem co się
chce. I działa:-)
--
Grzybol
-
7. Data: 2010-04-03 20:09:18
Temat: Re: Znowu olej - problem ze sprzeglem na motulu 5000
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-04-03 21:45, AZ pisze:
> On 3 Kwi, 20:58, Kuczu<q...@g...com> wrote:
>>
>> Ze bo czemu ?
>>
> Bo zaden nie ma zadeklarowane, ze spelnia JASO MA/T904?
Bo moze nie wystapili o certfikat ?
Cycat:
Zastosowania
Platinum Moto 4T to w pełni syntetyczny olej przeznaczony do smarowania
czterosuwowych silników motocyklowych, najnowszych konstrukcji, mocno
obciążonych a także do stosowania w motocyklowych skrzyniach biegów i
przekładniach z mokrym sprzęgłem.
Dlaczego mam im nie wierzyc ? Cale zycie lalem do moich motocykli rozne
oleje, czesto samochodowe, nigdy nie patrzylem na jakies Jaso-sraso i
zawsze sprzeglo bylo git, pod warunkiem ze bylo zadbane i nie zuzyte.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
8. Data: 2010-04-03 20:13:19
Temat: Re: Znowu olej - problem ze sprzeglem na motulu 5000
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-04-03 22:09, Kuczu pisze:
> Platinum Moto 4T to w pełni syntetyczny olej przeznaczony do smarowania
> czterosuwowych silników motocyklowych, najnowszych konstrukcji, mocno
> obciążonych a także do stosowania w motocyklowych skrzyniach biegów i
> przekładniach z mokrym sprzęgłem.
>
Nie wkleilo mi calosci :)
PLATINUM MOTO 4T
Jakość: API: SJ
JASO: MA
Lepkość: SAE: 10W-50
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
9. Data: 2010-04-03 21:54:34
Temat: Re: Znowu olej - problem ze sprzeglem na motulu 5000
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w
wiadomości news:hp8712$646$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Norme SL spelnia. Ksiazka podaje, ze ma byc min. SE. Nomen-omen
> motul 5000 tez spelnia. Dlatego pytam, czy ktos mial podobne numery
> oraz czy uzywal orlenowskiego oleju. Wczesniej bym nawet o nim nie
> pomyslal, ale przez ostatnie 2 lata zauwazylem znaczaca poprawe
> jakosci paliw na orlenie i ostatnio tankuje albo orlen, albo bp.
> Moze oleje tez juz maja ok.
Tak, ale nie łapiesz istoty norm w odniesieniu do "flejmowego"
ślizgania się sprzęgła.
Do normy SJ/SL oleje nadają się jako motocyklowe. Dopiero A jego
"motocyklowość" w najpełniejszej pełni określa inna norma. Norma "JASO
MA".
Którą to normę ten olej spełnia więc możesz go sobie ciągle lać,
prawda?
http://www.chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/produ
kty.htm
A jeżeli uważasz, że podczas normalnej eksploatacji ten olej spełnia
swoje zadanie, to dlaczego chcesz go zmieniać na jakiś inny? Bo
przecież podczas tego przepłukiwania nie będziesz jeździł jakbyś
motocykl docierał, prawda?
Chyba lepiej zostać przy tym i zmieniać go, powiedzmy, co 4tys km.
A zasadnicze pytanie: dlaczego mówisz, że Ci się sprzęgło ślizga?
Ono ciągnie, jak z Twojego opisu wynika.
--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
10. Data: 2010-04-04 08:10:18
Temat: Re: Znowu olej - problem ze sprzeglem na motulu 5000
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hp8di6$84p$...@i...gazeta.pl...
> A zasadnicze pytanie: dlaczego mówisz, że Ci się sprzęgło ślizga?
> Ono ciągnie, jak z Twojego opisu wynika.
Zalezy jak wyreguluje. Albo slizga, albo ciagnie - nigdy nie moge ustawic
tak, zeby bylo ok zarowno na cieplym jak i zimnym silniku.
> Do normy SJ/SL oleje nadają się jako motocyklowe. Dopiero A jego
> "motocyklowość" w najpełniejszej pełni określa inna norma. Norma "JASO
> MA".
A widzisz! Ksiazka do fazera podaje jedynie API, SAE oraz ACEA (kolejno:
min. SE, 10w30, G4/G5). Na JASO nawet nie patrze. Sprawdze ten trop:)
> A jeżeli uważasz, że podczas normalnej eksploatacji ten olej spełnia swoje
> zadanie, to dlaczego chcesz go zmieniać na jakiś inny?
No wlasnie chodzi o to minimum, ktore musi spelnic (do plukania), a potem
docelowy olej, wymieniany zgodnie z ksiazka. Wszystko to tylko i wylacznie z
obawy o kombinatoryke poprzedniego wlasciciela. Gdybym mial 100% pewnosci,
ze nie bylo dolewane zadnego syfu, to od razu wlalbym 7100, albo 300V i bym
sie glupio nie zastanawial.
--
pzdr:
Ivam