  • 11. Data: 2012-04-17 19:40:26
    Temat: Re: czy gdyby usenet pad?
    Od: "Ignacy" <n...@s...ignacy>

    news:jmk99q$p2n$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie, żeby mi jedno albo drugie jakoś pasowało, ale akurat G+ w nowej
    > szacie jest po prostu nieużywalne nawet w zakresie udającym Fejsbuka.

    Racja, jest nieużywalne, nie jestem fanem Fejsbuka i Google+ tez nie używam,
    ale G+ może kiedyś się rozwinie i będzie poprawionym Fejsbukiem. Jak na
    razie Facebook dodał mi masę "osób które mogę znać".

  • 12. Data: 2012-04-17 19:42:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.04.2012 19:40, Ignacy pisze:
    > Jak na
    > razie Facebook doda? mi mas? "os?b kt?re mog? zna?".

    Proponuje czasami, ale żeby sam dodał? U mnie tacy pojawiają się z boku
    i sami się nie dodają.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2012-04-17 20:25:21
    Od: "Ignacy" <n...@s...ignacy>

    > Proponuje czasami, ale żeby sam dodał? U mnie tacy pojawiają się z boku i
    > sami się nie dodają.

    Błędnie się wyraziłem. Osoby te nie mają jeszcze na szczęście statusu
    "dodanych" ale mam masę "osób które mogę znać", nie można się ich pozbyć,
    jest tylko "dodaj znajomego", gdybym któregoś dodał to by mi dodał do listy
    tych których mogę znać chyba wszystkich jego znajomych. Osoba którą
    nieopatrznie dodałem sprawiła że teraz mam nie tylko z boku listę "Osoby,
    które możesz znać" ale na całym ekranie "Dodaj ludzi, których znasz" na
    Ulubione\Witamy.

  • 14. Data: 2012-04-17 21:13:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.04.2012 20:25, Ignacy pisze:
    > B??dnie si? wyrazi?em. Osoby te nie maj? jeszcze na szcz?cie statusu
    > "dodanych" ale mam mas? "os?b kt?re mog? zna?", nie mo?na si? ich pozby?,

    Po pierwsze primo: napraw polskie znaki, bo siejesz. Opis masz tu:
    http://www.grzegorz.net/oe/config.php Co prawda nadal będziesz psuł
    polskie znaki w tematach, ale przynajmniej treść będzie OK. Możesz też
    skorzystać z thunderbird.pl, z wyglądu i działania podobny do OE, a nie
    psuje ani treści ani tematów.

    Po drugie primo: U mnie jakoś nachalnie się nie pojawiają. Są czasami
    wśród reklam, których też nie idzie się pozbyć, więc nawet w tamten
    rejon nie patrzę.

    Chyba nie rozumiem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2012-04-18 00:54:38
    Od: Tomek Banach <b...@b...org>

    On 2012-04-17 19:25, Ignacy wrote:
    > U?ytkownik "Przemys?aw Adam ?miejek"<n...@s...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > A co jest fajnego w Fejsbuku? Za to ma wade ?e proponuje mase "znajomych",
    > mam nadzieje ?e Google+ wyprze Fejsbuka

    Jezeli za główną wadę fejsa uważasz pole "może ich znasz" to w plusie
    też mi proponuje.

    ale panowie wogole co za temat przeciez fb nie jest bezposrednia
    konkurencja usenetu.
    Zreszta to ciekwy temat imo fb zaczyna byc konkurencja dla www. Dla
    zwyklych uzytkownikow fb zastąpił albo zastepuje komunikatory poczte i
    maila a zaczyna powoli i www. Widze na plakacie kinowym nie adres www a
    profil fejsowy - to coś znaczy.

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2012-04-18 01:35:41
    Temat: Re: czy gdyby usenet padł
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 17.04.2012 r. 18:08, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > grup jest martwa. Kilka o silnej tradycji się trzyma, ale też coraz
    > bardziej się wykruszają dyskutanci.
    >
    > Serwery też są stopniowo wyłączane. Onet wyłączył swój, WP wyłączyła.
    > Interia chyba jeszcze działa, ale tam już od dawna działało marnie i
    > gubiło listy. W tej chwili jedynie Gazeta.pl jeszcze utrzymuje serwer w
    > Polsce z większym rozmachem. Ale pewnie i oni, wzorem onetu niedługo
    > wyłączą i wtedy już nie zostanie nic (niby jest jeszcze neostrada, ale
    > to serwer tylko dla klientów TPSA).
    >
    > Generalnie czasy UseNetu się już skończyły. Teraz są fejsbuki.

    To ciekawy temat do dyskusji, choć NTG.
    Można uważać, że centralizacja i uwłasnościowienie Internetu postępuje
    przez Facebook itp., ale wciąż są i będą ludzie (może ich proporcja do
    ogólnej populacji jest constans?) zainteresowani podtrzymaniem tej
    technologii -- tak, jak nadal istnieją adepci HAM-radio -- ze względu na
    jej "niehierarchiczność" (egalitaryzm raczej), może przez inne przyczyny
    -- w końcu Fejsa może mieć każdy (jest darmowy, bo dziś cyfrową
    tożsamość można zmierzyć w walucie a nie w szanonach), a czytnik newsów
    trzeba skonfigurować. Niemniej FB (i inne własnościowe social networki)
    ogłaszają się dysponentami de iure i de facto prywatności/danych swoich
    użytkowników, przez co niektórzy nigdy tego nie zaakceptują.
    Wiem o kręgach wolnościowych (z A w kółku), w których toczyła się
    dyskusja o postawieniu nowych węzłów Usenetu w .eu i .pl.
    Poza tym, wieszczycie śmierć Newsów z PoV usera polskiej części -- a jak
    wiadomo, Usenet rozpina się na cały glob -- np. anglojęzyczne grupy
    (programistyczne także) wciąż jeszcze tętnią ruchem. Powstaje zresztą
    oprogramowanie, które chce Newsy wprowadzić w XXI wiek -- to jest m.in.
    GMANE i inne bramki oraz nowe Google Forums (unifikujące NNTP z Web2.0).
    Z ich pomocą i bramkami News<->Fidonet ma (no, miało) się dostęp z
    takiego Chromium-15.0 do modemowych BBSów powstałych dekady temu!
    Dodatkowo, wiodący producenci softu (e.g. Microsoft, przytoczony GNU)
    trzymają swoje serwery i hierarchie z tego co wiem po dziś dzień. Dla
    ludzi mających styczność z techniką mają więc wciąż zastosowanie.

  • 17. Data: 2012-04-18 07:17:08
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 17 Apr 2012 19:29:30 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Nie wiem, mnie nie pytaj. Ja jestem ostatni dinozaur UseNetu.
    O nie. Zapomniałeś o mnie.:)

  • 18. Data: 2012-04-18 09:41:01
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    f...@g...skasuj-to.pl wrote:

    > w sensie jakies firmy ktore utrzymują w polsce serwery
    > do usenetu odstapily od tego, ktos byłby w stanie założyć
    > taki serwer ze swojej strony? (nie znam sie na tym i nie
    > wiem jak to jest ale takie mnie naszlo zapytanie)

    Serwer założyć może każdy. Żeby feedować (wymieniać się postami), trzeba
    zdobyć zaufanie innych adminów.

    --
    Gof

  • 19. Data: 2012-04-18 09:53:16
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2012-04-18 01:35, n...@m...invalid pisze:

    > To ciekawy temat do dyskusji, choć NTG.

    Wyjątkowo mi nie przeszkadza, że NTG. Dokąd prowadzi zamknięta
    technologia i komercyjne podejście do użytkownika, widać najlepiej na
    przykładzie GG. Web musi opierać się na otwartych i niescentralizowanych
    systemach, ale trudno oczekiwać tej świadomości od mas.
    Z drugiej strony, ta rewitalizacja, o której napisałeś by się przydała.
    Przede wszystkim pod kątem dostępu z każdego miejsca (jeden IMAP wiosny
    nie czyni).

    artur

  • 20. Data: 2012-04-18 10:50:39
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 18 Apr 2012 07:41:01 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Serwer założyć może każdy. Żeby feedować (wymieniać się postami), trzeba
    > zdobyć zaufanie innych adminów.

    1 zaufanie = 1l wódki.;)