  • 71. Data: 2010-08-26 13:04:15
    Temat: Re: czy do peugeot 307 mo?na zamontowa? gaz
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-26 12:53, *krzysiek82* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > astre g ale koniecznie sprowadzoną (większa szansa na zdrową blachę) i
    > nie z gliwic (tam jest potem produkowali i knocili)

    Bzdura.

    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 72. Data: 2010-08-26 13:37:59
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

    > Zmień mechanika , bo to zapewne ten z tych co ... Panie tylko
    > niemieckie samochody , a nie jakieś badziewia francuskie i itd ...

    No nie wiem. Ford na przykład nie jest niemiecki.

    > Dla takich lepszy 20letni VW niż 5 letni francuz ...

    Raczej radził szukać nowszego rocznika więc nie za bardzo.

    > A co do LPG.
    >
    > Obecnie mamy już V generacji instalacje LPG. Olbrzymia ilość
    > samochodów jeździła i jeździ na instalacjach I i II-generacji których
    > NIE DAŁO się idealnie ustawić. Bardzo często jechał gościu do
    > gazownika aby tanio założył i aby mało paliło ...
    > I kończyło sie to źle (strzały w kolektor , zmulenie samochodu ,
    > wypalanie zaworów i itd...)
    > Tyle że te czasy minęły i obecnie instaluje się instalki IV i V
    > generacji które są bardziej "inteligentne" i nie mają wad instalek I i
    > II-gen.

    "- IV generacja - ten rodzaj instalacji gazowej wykorzystywany jest w
    motorach z sekwencyjnym wtryskiem gazu w fazie lotnej. Każdy z wtryskiwaczy
    przeznaczony jest dla jednego cylindra. Dzięki temu dynamika jazdy na gazie
    odstaje tylko minimalnie od podróżowania z wykorzystaniem benzyny, a
    automatyczny proces przełączenia się źródła napędu jest niezauważalny i
    pozbawiony charakterystycznych "kopnięć" i "strzałów". Instalacje te stosuje
    się w samochodach najnowszych. Cena montażu to od 4000 zł wzwyż.

    - V generacja - najdroższa ze wszystkich obecnie stosowanych serii
    instalacji gazowych (ceny zaczynają się od 9 500 zł). Wyróżniają się
    sekwencyjnym wtryskiem gazu w fazie ciekłej pompowanym pod ciśnieniem 10-12
    bar eliminując dławienie się silnika w zimie gdzie często ciśnienie
    doprowadzające gaz do jednostki jest niskie."

    Jeżeli ceny tak się kształtują to spokojnie można założyć, że coś takiego
    nie istnieje. A już na pewno
    ta 5 generacja.

    Próbowałem zrobić wycene na jakiejś stronie ale oni chcą wiedzieć ile mam
    cylindrów i jaki
    kolektor ssący. Skąd ja to mam do cholery wiedzieć ?

    > A Twój mechanik , zapewne jego "wiadomości" i poziom "wiedzy" skończył
    > się na Audi 80 i Golfie II ;)

    Raczej nie. Widuje u niego przeróżne auta.

  • 73. Data: 2010-08-26 13:38:47
    Temat: Re: czy do peugeot 307 można zamontować gaz
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-26 09:02, /// Kaszpir /// pisze:

    > Ja też w przetargu startowałem ale z własnym pracodawcą ciężko się
    > "licytuje" ..

    Znaczy dawał więcej niż ty byłeś skłonny, czy spietrałeś?

  • 74. Data: 2010-08-26 13:42:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > benzyny, a automatyczny proces przełączenia się źródła napędu jest
    > niezauważalny i pozbawiony charakterystycznych "kopnięć" i "strzałów".

    Akurat problemy miałem z instalką IV gen.

  • 75. Data: 2010-08-26 13:42:50
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    krzysiek82 wrote:

    > Nie pamiętam kodu silnika, AHU chyba nie ma dwumasy. Jak nie masz tyle
    > kasy to kup astre g ale koniecznie sprowadzoną (większa szansa na
    > zdrową blachę) i nie z gliwic (tam jest potem produkowali i knocili)
    > zagazuj i będziesz zadowolony, auto spore zwłaszcza kombi a spalanie
    > lpg dla silnika 1.6 to 8-10l.

    Ja szukam raczej średniego niż dużego. A może nawet nie średniego tylko
    małego.

    W sumie myślałem już o różnych ale najbardziej rozmiarowo to chyba by
    mi 3 drzwiowy peugeot 206 pasował. Na pewno nie żaden kombi.

    A poza tym jak patrze na allegro to ceny z grubsza takie jak za golfy.
    Jakieś
    16 tysięcy (zakładam, że nie kupie najtańszczego jakie znajde).

  • 76. Data: 2010-08-26 14:00:13
    Od: PaPi <...@...3>

    > Ten podobno pali jednak 10 (i to raczej minimum 10) na automacie i jakieś
    > 8 na półautomacie.

    Nie wierz w takie cuda.
    Niekatowany 1.6 o mocy okolo 100-120KM w miescie pali okolo 10l/100km.
    Jakim cudem samochod o wiekszej pojemnosci silnika z automatem ma Ci
    spalic tyle samo a nawet mniej ?
    Mowa o jezdzie typowo miejskiej - tj. duza ilosc swiatel, srednia <30km/h.

  • 77. Data: 2010-08-26 14:05:15
    Od: PaPi <...@...3>

    > Kupowanie auta to w ogóle jest jakaś masakra.

    Chcesz malopalace i bezproblemowe autko ?
    Kup corolle z dieslem 1.4.

  • 78. Data: 2010-08-26 14:30:37
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > bar eliminując dławienie się silnika w zimie gdzie często ciśnienie
    > doprowadzające gaz do jednostki jest niskie."

    Z jakiego lamusa masz te "informacje" ?

    IV-generacja to standard i można już mieć taką instalkę z montażem za
    1800zł ...
    Oczywiście na najtańszych częściach ...

    V-generacja nie jest wcale aż tak droga , jest oczywiście droższa ,
    ale ma swoje zalety (niższe spalanie i wyższa moc).

    > Jeżeli ceny tak się kształtują to spokojnie można założyć, że coś takiego
    > nie istnieje. A już na pewno
    > ta 5 generacja.

    Może najpierw więcej poczytać i dowiedz się więcej ...
    Pojedź do jakiegoś gazownika , zamiast gadać głupoty ...

    > kolektor ssący. Skąd ja to mam do cholery wiedzieć ?

    Jedziesz do gazownika i masz wycenę od "ręki" ...

    > Raczej nie. Widuje u niego przeróżne auta.

    To że "widuje" nic nie znaczy ...
    Dla mnie mechanik które takie bzdury o LPG gada to nie fachowiec ...
    Jak się na czymś nie zna to sie nie wypowiada , zamist gadać bzdury
    które go pogrążają jako fachowca ...

  • 79. Data: 2010-08-26 15:29:53
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

    > Z jakiego lamusa masz te "informacje" ?

    Możliwe, że są lekko przeterminowane. Wziąłem to z pierwszej
    strony na jaką trafiłem.

    > IV-generacja to standard i można już mieć taką instalkę z montażem za
    > 1800zł ...
    > Oczywiście na najtańszych częściach ...

    No to nie tak źle.

> [...]
    > Pojedź do jakiegoś gazownika , zamiast gadać głupoty ...

    > Jedziesz do gazownika i masz wycenę od "ręki" ...

    Nigdzie nie pojadę bo tego auta jeszcze nie mam. A wycene muszę
    mieć zanim go kupię. Będe dzwonił i może się dowiem.

    > To że "widuje" nic nie znaczy ...
    > Dla mnie mechanik które takie bzdury o LPG gada to nie fachowiec ...
    > Jak się na czymś nie zna to sie nie wypowiada , zamist gadać bzdury
    > które go pogrążają jako fachowca ...

    Nie wiem. Ja tam nic poważnego u niego nie robiłem więc nie mogę
    powiedzieć czy jest dobry. Wiem, że coś tam dłubie i klientów ma.

  • 80. Data: 2010-08-26 15:33:43
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    PaPi wrote:

> [...]
    > spalic tyle samo a nawet mniej ?
    > Mowa o jezdzie typowo miejskiej - tj. duza ilosc swiatel, srednia

    Możliwe, że dane są zaniżone. Podejrzewam, że na półautomacie to te auto
    było testowane najwyżej kilka razy (na dłuższej trasie). Normalnie pracuje
    cały czas na automacie. Ostatnio na trasie 60 km (głównie autostrada)
    pokazywał średnio 8,9l / 100.