    From: "bagno" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: czy do peugeot 307 mo?na zamontowa? gaz
    Date: Thu, 26 Aug 2010 13:37:59 +0200

    /// Kaszpir /// wrote:

    > Zmień mechanika , bo to zapewne ten z tych co ... Panie tylko
    > niemieckie samochody , a nie jakieś badziewia francuskie i itd ...

    No nie wiem. Ford na przykład nie jest niemiecki.

    > Dla takich lepszy 20letni VW niż 5 letni francuz ...

    Raczej radził szukać nowszego rocznika więc nie za bardzo.

    > A co do LPG.
    >
    > Obecnie mamy już V generacji instalacje LPG. Olbrzymia ilość
    > samochodów jeździła i jeździ na instalacjach I i II-generacji których
    > NIE DAŁO się idealnie ustawić. Bardzo często jechał gościu do
    > gazownika aby tanio założył i aby mało paliło ...
    > I kończyło sie to źle (strzały w kolektor , zmulenie samochodu ,
    > wypalanie zaworów i itd...)
    > Tyle że te czasy minęły i obecnie instaluje się instalki IV i V
    > generacji które są bardziej "inteligentne" i nie mają wad instalek I i
    > II-gen.

    "- IV generacja - ten rodzaj instalacji gazowej wykorzystywany jest w
    motorach z sekwencyjnym wtryskiem gazu w fazie lotnej. Każdy z wtryskiwaczy
    przeznaczony jest dla jednego cylindra. Dzięki temu dynamika jazdy na gazie
    odstaje tylko minimalnie od podróżowania z wykorzystaniem benzyny, a
    automatyczny proces przełączenia się źródła napędu jest niezauważalny i
    pozbawiony charakterystycznych "kopnięć" i "strzałów". Instalacje te stosuje
    się w samochodach najnowszych. Cena montażu to od 4000 zł wzwyż.

    - V generacja - najdroższa ze wszystkich obecnie stosowanych serii
    instalacji gazowych (ceny zaczynają się od 9 500 zł). Wyróżniają się
    sekwencyjnym wtryskiem gazu w fazie ciekłej pompowanym pod ciśnieniem 10-12
    bar eliminując dławienie się silnika w zimie gdzie często ciśnienie
    doprowadzające gaz do jednostki jest niskie."

    Jeżeli ceny tak się kształtują to spokojnie można założyć, że coś takiego
    nie istnieje. A już na pewno
    ta 5 generacja.

    Próbowałem zrobić wycene na jakiejś stronie ale oni chcą wiedzieć ile mam
    cylindrów i jaki
    kolektor ssący. Skąd ja to mam do cholery wiedzieć ?

    > A Twój mechanik , zapewne jego "wiadomości" i poziom "wiedzy" skończył
    > się na Audi 80 i Golfie II ;)

    Raczej nie. Widuje u niego przeróżne auta.