  • 61. Data: 2017-04-24 20:20:09
    Temat: Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-04-24 o 19:21, J.F. pisze:
    > P.S. Jak to z ta woda jest - jedne zrodla podaja 18.2 Mohm*cm,
    > inne https://pl.wikipedia.org/wiki/Konduktywno%C5%9B%C4%8
    7
    > 3.8 uS / m ... a moze na /cm.
    >
    > To przeciez odwrotnosc powinna byc ... czy takie 18.2 to ok 5.5uS, a
    > dokladniej juz sie nie oplaca ...

    >To urządzenie daje praktycznie idealnie czystą wodę:
    >https://www.merckmillipore.com/PL/pl/product/Milli-
    Q-Direct-Wasseraufbereitungssystem,MM_NF-C85358#spec
    ifications
    >a więc ta pierwsza wartość jest poprawna. W Wikipedii jest niestety
    >bardzo dużo błędów i nieścisłości :-(

    Podali zrodlo. Ale przy przepisywaniu sporo bledow moze sie zdarzyc.

    Czy ja dobrze licze, ze 18 Mohm*cm to 0.055 uS/cm czyli 5.5 uS/m ?

    Co by nam dawalo calkiem niezla zgodnosc danych, po odrzuceniu pewnych
    bledow, ale nadal jestem ciekaw tej drobnej rozbieznosci.
    w 1971 nie umiano jeszcze dokladnie zmierzyc konduktywnosci, czy
    dochodza cuda jak np odgazowanie ?

    J.

  • 62. Data: 2017-04-24 20:22:19
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > delikatnie wypuszczony bez mieszania pali sie lagodnie.
    > Widac te granice butan-powietrze i widac gdzie sie pali.

    No, to ja chcę trochę pobełtać... Ale cel nie jest nieprzyjazny, po prostu
    zobaczyć, jak się takie coś zachowa. Poza tym, liczę bardziej na jakąś małą
    deflafrację, niż detonację, czy eksplozję, cos w rodzaju duszka, zrobionego
    na butelce po spirytusie, nie większej, niż półlitrowej. Bardziej liczę na
    lekkie fuuufff, niż gromkie JEBB, czy BUUM. Cel, nie ukrywam, mam
    uszczypliwy, ale bez zamiaru zaszkodzenia. Bardziej mi chodzi o przekonanie
    kogoś, że "tu straszą duchy". Kondon z zawartością w jakiejś studzience,
    więc nie widać, z boku ktoś z pilotem nawet niekoniecznie schowany, tylko
    udający, że nic nie wie, pilnuje sytuacji i uruchamia zdalnie podpalenie
    lontu gdy ktoś nadejdzie - i mamy właśnie to fuuff.

    > A ... do bomb FAE ponoc go nie uzywaja - czyzby sie nie nadawal ?

    A tego nie wiem. Nie zamierzam nikogo krzywdzić, ale małą psotę zrobić, to
    tak :)

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)

  • 63. Data: 2017-04-24 22:05:51
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    > natomiast zrobić sobie krzywdę popijając ciężką wodę. Znam nawet
    > takiego, co próbował, lekarz powiedział mu: "dobrze, żeś to rozcieńczył
    > etanolem, bo inaczej byśmy tu nie rozmawiali".

    Przynajmniej się nie rozmnoży...

    Co mu przyszło do głowy, żeby pić etanol z D2O?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 64. Data: 2017-04-24 22:23:13
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-04-24 o 00:09, HF5BS pisze:
    > Albo coś podobnego, bo tym moim zjechałem aż do -40-41 stopni, a ten
    > wrze przy -26.5

    Zapewne (po angielsku, hehe) 1,1,1-Trifluoroethane
    Wrze przy -47 stopniach, czy jakoś tak.

    MJ

  • 65. Data: 2017-04-25 01:56:38
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Kwww... miało być deflaGrację...

  • 66. Data: 2017-04-25 09:01:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Kwww... miało być deflaGrację...

    Ja myslałem, że co inne.

    Jarek

    --
    -- Moja duszko, tu sie mówi
    o kościelnej dostojności,

  • 67. Data: 2017-04-25 09:18:14
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Dosc dobry bylby CO2, ale niestey - puszka musialby 100 atm wytrzymac.

    Z puszką nie problem:) problem z jej masą :)

  • 68. Data: 2017-04-25 10:48:01
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ja myslałem, że co inne.

    Rzeczywiście tak zabrzmiało, ale cóż, mimo chyba trzykrotnego podejścia do
    napisania wyrazu, wyszło źle. Niestety, dysleksja (chociaż to, to chyba
    dysgrafia) czasem wygrywa, bo jest w formie tiku - palce same źle piszą, nie
    do opanowania, wkurza mnie to. Co jakiś czas taka obsuwa pojawi się i nie
    zdołam naprawić (bo zwykle naprawiam, sam). Ale będę się starać i jeśli
    jednak wyskoczy, to wszystkich przepraszam.

  • 69. Data: 2017-04-25 10:56:37
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-24 o 20:20, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Podali zrodlo. Ale przy przepisywaniu sporo bledow moze sie zdarzyc.
    >
    > Czy ja dobrze licze, ze 18 Mohm*cm to 0.055 uS/cm czyli 5.5 uS/m ?

    Też mi tak wyszło :-)

> [...]
    > bledow, ale nadal jestem ciekaw tej drobnej rozbieznosci.
    > w 1971 nie umiano jeszcze dokladnie zmierzyc konduktywnosci, czy

    Przypuszczam raczej niesolidność autora książki, z której wzięto tą
    wartość. Z tytułu książki wynika, że jest ona na inny temat, a
    przewodnictwo wody podano jako ciekawostkę bez sprawdzania poprawności.
    Niestety, w literaturze też jest sporo błędów, ale nie ma się co czepiać
    za bardzo, bo przecież nie myli się tylko ten, co nic nie robi.

    P.P.

  • 70. Data: 2017-04-25 10:58:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-24 o 22:05, Adam Wysocki pisze:

    > Przynajmniej się nie rozmnoży...
    >
    > Co mu przyszło do głowy, żeby pić etanol z D2O?

    Studenci mają różne pomysły...
    A ciężkiej wody mieliśmy sporo, do magnetycznego rezonansu jądrowego.

    P.P.