  • 11. Data: 2011-10-01 16:07:03
    Temat: Re: czy 7 calowa navi zasłania szybę ? Odpowiedź na kiedyś postawione pytanie ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Oct 2011 01:34:59 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):
    > Zdaje się, że DoQ ze mną w tym zakresie polemizował (ale nie
    > pamiętam) ... możliwe, że nie ... nevermind. Pamiętam jakąś
    > dyskusję o tym, że 7 calowa navi, z której korzystam może
    > przesłaniać mi totalnie pole widzenia.

    > Rzut "od pasażera":
    > www.youtube.com/watch?v=B48I_8egfOU&
    > Jak widać, jakoś brutalnie nie wpływa to to na widoczność.

    Zwroc uwage ze widok jest z gory.

    Ty jestes wysoki, moze i auto wysokie.

    Ja juz nie mam takiego pieknego widoku na deske.

    J.

  • 12. Data: 2011-10-01 19:57:39
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-10-01 16:07, J.F. pisze:

    > Zwroc uwage ze widok jest z gory.
    > Ty jestes wysoki, moze i auto wysokie.
    > Ja juz nie mam takiego pieknego widoku na deske.

    No w tym rzecz, że jestem wysoki i auto też jest wysokie ;) Ale
    pamiętam w dyskusji o navigacjach, że wmawiano mi, że nie mam
    prawa widzieć połowy drogi. A co za różnica czy patrzę z pozycji
    pasażera czy kierowcy ? Na siedzeniu kierowcy jestem niższy ???

    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 13. Data: 2011-10-02 10:31:42
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]
    > ... możliwe, że nie ... nevermind. Pamiętam jakąś dyskusję o tym, że 7
    > calowa navi, z której korzystam może przesłaniać mi totalnie pole

    Chyba nie ja, ale może o czymś zapomniałem.
    Zrób po prostu zdjęcie telefonem ze swojego punktu widzenia :P

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 14. Data: 2011-10-02 11:35:54
    Od: ArekM <a...@j...com>

> [...]
    >
    > Rzut "od pasażera":
    >
    > www.youtube.com/watch?v=B48I_8egfOU&
    >
    > Jak widać, jakoś brutalnie nie wpływa to to na widoczność.

    W wysokim aucie chyba jest lepiej :)
    Ja jezdziłem z nawigacja 5-cio calową powieszona na środku w zwyklym
    aucie osobowym - mi jednak troche przeszkadzała - głównie w czasie
    manewrowania na placu ...

    --
    PozdrawiAM!
    E90

  • 15. Data: 2011-10-02 17:44:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Oct 2011 19:57:39 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

> [...]
    > prawa widzieć połowy drogi. A co za różnica czy patrzę z pozycji
    > pasażera czy kierowcy ? Na siedzeniu kierowcy jestem niższy ???

    Ty nie, ale ja juz tak.
    Do tego auto z niskimi fotelami (bo cale niewysokie) i ja juz nie mam
    takiego widoku z gory na nawigacje.

    No dobra - czyli nalezalo sie przed odpowiedzia upewnic gdzie i dla kogo ta
    nawigacja :-)

    J.

  • 16. Data: 2011-10-02 19:12:07
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

> [...]

    miałem navi 7 calową w vectrze i przenosiłem do berlinga.
    w vectrze zasłaniała 20% szyby, siedzi sie nisko i szyba mocno pochylona,
    masakra.
    w berlingosie siedzi sie wysoko, szyba duża i pionowa, navi była w okolicy
    wylotu nawiewów i nic nie przeszkadzała.

    Jacek

  • 17. Data: 2011-10-02 22:46:54
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-10-01 15:11, Arkady pisze:

    > Żartujesz chyba... Jakie więcej przestrzeni? Jak miałem jeszcze starego
    > Wizarda, który hulał dzięki zewnętrznemu modułowi GPS na BT, siedział on
    > sobie (moduł) w małym schowku przy zegarach a wrzucałem go dla testu
    > także do kieszeni na drzwiach oraz do schowka. Nie było absolutnie
    > żadnego problemu z sygnałem.

    Ale piszesz cały czas o łączności BT? No wiesz, odległości niewielkie. W
    otwartej przestrzeni dwa telefony na odległość kilku metrów dają radę,
    więc w samochodzie przy 1m też powinny. :) Do satelity jest ciutkę
    dalej... ;)
    Chyba, że pisałeś o GPS w kieszeni na drzwiach i samochodem między
    blokami... :)

    > Zapewniam Cię że GPS ma
    > wystarczającą czułość by taka "zawada" jak słupek nie stanowiła dla
    > niego żadnego problemu, tym bardziej że dookoła ma dużo przestrzeni
    > dostępnej przez szyby (chyba że jest metalizacja).

    Ok. Nie sprawdzałem, bo jakoś od początku miałem na środku.
    Ale jak kiedyś znajdę chwilkę na parkingu to dla własnej ciekawości
    sprawdzę, najłatwiej chyba odczytując sygnały z poszczególnych satelitów
    w różnych położeniach modułu. Chodzi o sytuacje krytyczne - duże
    zabudowania, góry, wtedy gdy z sygnałem mogą być największe problemy.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 18. Data: 2011-10-02 22:46:56
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-10-01 14:16, masti pisze:

    > a dlaczego miałoby mieć?

    Fale radiowe nie lubią metalowych przeszkód, zwłaszcza, gdy są one
    położone blisko anteny odbiorczej... ale tu ta odległość nie jest chyba
    jeszcze aż tak mała (w stosunku do częstotliwości sygnału)...
    Stąd moje podejrzenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 19. Data: 2011-10-02 22:54:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 02 Oct 2011 22:46:56 +0200 osobnik zwany Dykus
    wystukał:

> [...]
    > położone blisko anteny odbiorczej... ale tu ta odległość nie jest chyba
    > jeszcze aż tak mała (w stosunku do częstotliwości sygnału)... Stąd moje

    jeżdżę z tak zamontowaną navi już dłuższy czas. Zero problemów.
    Podejrzewam, że właśnie takie myślenie powoduje montowanie GPSów na środku
    szyby

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 20. Data: 2011-10-03 01:55:34
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-10-02 10:31, DoQ pisze:

    > Chyba nie ja, ale może o czymś zapomniałem.
    > Zrób po prostu zdjęcie telefonem ze swojego punktu widzenia :P

    Na filmiku jest mój punkt widzenia w moim wozidle ;)

    A jeśli to nie Ty, to sorka, ale pamiętam, że miałem "ścięcie" w
    tym zakresie z kimś, obiecałem fotki - to niech teraz "paczy"
    łajza ;)