  • 1. Data: 2011-10-01 01:34:59
    Temat: czy 7 calowa navi zasłania szybę ? Odpowiedź na kiedyś postawione pytanie ;)
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Zdaje się, że DoQ ze mną w tym zakresie polemizował (ale nie
    pamiętam) ... możliwe, że nie ... nevermind. Pamiętam jakąś
    dyskusję o tym, że 7 calowa navi, z której korzystam może
    przesłaniać mi totalnie pole widzenia. Miałem obfocić, ale z
    wrodzonego lenistwa tego do dziś nie zrobiłem. Jednak
    przypomniałem sobie, że mam filmik nagrany na którym pi razy
    drzwi kamera widzi z wysokości mojego widzenia deskę/szybę/navi.

    Rzut "od pasażera":

    www.youtube.com/watch?v=B48I_8egfOU&

    Jak widać, jakoś brutalnie nie wpływa to to na widoczność.
    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 2. Data: 2011-10-01 01:43:30
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Rafał \"SP\" Gil

> [...]
    >
    > Rzut "od pasażera":
    >
    > www.youtube.com/watch?v=B48I_8egfOU&
    >
    > Jak widać, jakoś brutalnie nie wpływa to to na widoczność.

    Fascynująca nowina. :>

  • 3. Data: 2011-10-01 09:44:13
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Sat, 01 Oct 2011 01:34:59 +0200, *"Rafał \"SP\" Gil"* napisał(a):

    > Zdaje się, że DoQ ze mną w tym zakresie polemizował (ale nie
    > pamiętam) ... możliwe, że nie ... nevermind. Pamiętam jakąś
    > dyskusję o tym, że 7 calowa navi, z której korzystam może
    > przesłaniać mi totalnie pole widzenia.

    Ja też używam 7 calowego urządzenia - zainstalowałem je sobie w
    środkowej części deski rozdzielczej (konsolka KUDA - coś takiego
    http://images.okazje.info.pl/p/sprzet-rtv/1387/th120
    /konsola-pod-nawigacje-alfa-romeo-159.jpg).
    Nie zasłania mi ona w żaden sposób ani widoczności - zresztą już o tym
    pisałem na grupie.

    Sebastian S.

  • 4. Data: 2011-10-01 11:44:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 01 Oct 2011 01:34:59 +0200 osobnik zwany Rafał \"SP\"
    Gil wystukał:

> [...]
    > zrobiłem. Jednak przypomniałem sobie, że mam filmik nagrany na którym pi
    > razy drzwi kamera widzi z wysokości mojego widzenia deskę/szybę/navi.

    więc nic z tego nie wynika

    > www.youtube.com/watch?v=B48I_8egfOU&
    >
    > Jak widać, jakoś brutalnie nie wpływa to to na widoczność.

    a mnie zastanawia po cholerę to montować na środku szyby zamiast po lewej
    przy słupku?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2011-10-01 12:20:45
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > więc nic z tego nie wynika

    > a mnie zastanawia po cholerę to montować na środku szyby zamiast po lewej
    > przy słupku?

    U nas taksiarze tak jezdza ale osobiscie sobie tego nie wyobrazam, jak
    powiesze tomtoma przy slupku to musze wystawiac glowe przez okno albo
    zdrowo sie wychylac na skrzyzowaniu.

    --
    Pozdr

  • 6. Data: 2011-10-01 12:25:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 01 Oct 2011 11:20:45 +0100 osobnik zwany G Nowak
    wystukał:

    > U nas taksiarze tak jezdza ale osobiscie sobie tego nie wyobrazam, jak

    cały czas tak jeżdżę

    > powiesze tomtoma przy slupku to musze wystawiac glowe przez okno albo
    > zdrowo sie wychylac na skrzyzowaniu.

    to może zamontuj go wewnątrz

  • 7. Data: 2011-10-01 13:26:55
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-10-01 11:44, masti pisze:

    > a mnie zastanawia po cholerę to montować na środku szyby zamiast po lewej
    > przy słupku?

    Żeby pasażer nie czuł się dyskryminowany i też wiedział którędy będziemy
    jechać (zwłaszcza, gdy jedziemy z kimś kumatym) i ile do końca trasy? :)
    Poza tym chyba mniejszy problem z kablem do zapalniczki, która jest na
    środku?
    Na działanie nie ma wpływu? Jakby nie było z jednej strony metalowy
    słupek... na środku szyby jest więcej "otwartej przestrzeni"?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 8. Data: 2011-10-01 14:02:45
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > cały czas tak jeżdżę

    > to może zamontuj go wewnątrz

    Wewnatrz slupka? To na pewno poprawi widocznosc, tylko czy zlapie sygnal
    gps?

  • 9. Data: 2011-10-01 14:16:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 01 Oct 2011 13:26:55 +0200 osobnik zwany Dykus
    wystukał:

> [...]
    > jechać (zwłaszcza, gdy jedziemy z kimś kumatym) i ile do końca trasy? :)
    > Poza tym chyba mniejszy problem z kablem do zapalniczki, która jest na

    kabelek nie robi problemu

    > Na działanie nie ma wpływu? Jakby nie było z jednej strony metalowy
    > słupek... na środku szyby jest więcej "otwartej przestrzeni"?

    a dlaczego miałoby mieć?

  • 10. Data: 2011-10-01 15:11:24
    Od: Arkady <a...@f...ad>

    W dniu 2011-10-01 13:26, Dykus pisze:
> [...]
    > Na działanie nie ma wpływu? Jakby nie było z jednej strony metalowy
    > słupek... na środku szyby jest więcej "otwartej przestrzeni"?

    Żartujesz chyba... Jakie więcej przestrzeni? Jak miałem jeszcze starego
    Wizarda, który hulał dzięki zewnętrznemu modułowi GPS na BT, siedział on
    sobie (moduł) w małym schowku przy zegarach a wrzucałem go dla testu
    także do kieszeni na drzwiach oraz do schowka. Nie było absolutnie
    żadnego problemu z sygnałem. Od początku jeżdżę z uchwytem tela po lewej
    stronie na szybie tak, by bez odrywania ręki od kierownicy móc obsłużyć
    ekran (np. odebrać rozmowę i przełączyć na tryb głośnomówiący) a
    jednocześnie by nie przeszkadzał w kręceniu kierownicą (akurat mam
    długie palce więc da się tak ustawić). Zapewniam Cię że GPS ma
    wystarczającą czułość by taka "zawada" jak słupek nie stanowiła dla
    niego żadnego problemu, tym bardziej że dookoła ma dużo przestrzeni
    dostępnej przez szyby (chyba że jest metalizacja).

    Arek Skwarek