  • 21. Data: 2014-01-01 12:05:12
    Temat: Re: czujnik temperatury
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    > rozdzielczość, skoro dokładność jest 8 razy mniejsza ;)

    może, żeby nie było przeskoków, 1st. 2st. 4st. 5st.
    ;o)

  • 22. Data: 2014-01-01 13:25:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Marek"
    > [...]Rzeczywista temperatura w tym przypadku jest gdzieś między 0,5625°C a
    > 1,5625°C co w ładnym zapisie przedstawiamy jako 1,0625? 0,5°C

    A jak temperatura rzeczywista wzrośnie o 0,1°C to o ile może wzrosnąć/spaść
    temp. wskazywana na takim tanim termometrze? Czy to nie jest parapetr
    liniowość?

    Robert

  • 23. Data: 2014-01-01 19:12:27
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 1 Jan 2014 11:36:46 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No, ciekawa sprawa. Powtarzalnosc 0.2/0.1K, a charakterystyki nie
    >podaja.

    Bo tzreba sobie poszukac. Wzialem pierwszy, "spod kciuka".
    Charakterystyki tez mozan znalezc.

    >No i dokladnosc ma swoja cene.

    A jest cos za darmo?....

    A.L.

  • 24. Data: 2014-01-01 19:32:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 01 Jan 2014 12:12:27 -0600, A.L. napisał(a):
    > On Wed, 1 Jan 2014 11:36:46 +0100, "J.F."

    > Bo tzreba sobie poszukac. Wzialem pierwszy, "spod kciuka".
    > Charakterystyki tez mozan znalezc.

    Charakterystki powinny byc w karcie produktu :-)

    > A jest cos za darmo?....

    Tylko ze jak kolega sie dowie ile kosztuje taki czujnik o dokladnosci
    0.1C, to szybko zapomni o pomysle, czyli efekt bedzie ten sam, jaki mu
    od poczatku sugerujemy :-)

    J.

  • 25. Data: 2014-01-01 19:44:18
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 1 stycznia 2014 19:12:27 UTC+1 użytkownik A. L. napisał:

    > Bo tzreba sobie poszukac. Wzialem pierwszy, "spod kciuka".
    >
    > Charakterystyki tez mozan znalezc.

    > A jest cos za darmo?....
    >

    > A.L.

    Darmo to może nie ma ale prawie darmo temperaturę daje się mierzyć. W markecie
    widziałem kilkanaście różnych termometrów. Dokładność wystarczająca do domowych
    zastosowań. Rozdzielczość też. Ceny od 20 złotych.

  • 26. Data: 2014-01-01 21:11:00
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2013-12-31 10:42, a...@p...pl pisze:
    > czesc,
    > termometr zbudowany na AVR...cele domowe/hobbystyczne (rejestrowanie
    > temperatur)
    Jeśli do obróbki cyfrowej dalej to bierz DS18B20.
    Łatwo dostępny i w miarę tani. Dla domu/hobby idealny. Rozdzielczość
    zakładaną może i uzyskasz natomiast dokładności już nigdy ;)

  • 27. Data: 2014-01-01 21:43:16
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 01.01.2014 21:11, Jawi wrote:

    > Jeśli do obróbki cyfrowej dalej to bierz DS18B20.
    > Łatwo dostępny i w miarę tani. Dla domu/hobby idealny. Rozdzielczość
    > zakładaną może i uzyskasz natomiast dokładności już nigdy ;)

    Tam jest coś w rodzaju 16 poziomów na stopień. Jak złączyłem do kupy dwa
    czujniki z tej samej serii to praktycznie równiutko pokazywały +/- jeden
    poziom. Jak je oddaliłem na kilka cm to już pokazywały różnie -
    zwłaszcza przy normalnym użytkowaniu pomieszczenia. To pokazuje, że taka
    dokładność kompletnie nie ma sensu - wszystko zależy od tego gdzie
    umieścimy czujnik, co na niego świeci, kto patrzy, kto chucha, kto kicha
    itp.
    Co do rozbieżności temperatury odczytanej od "rzeczywistej" niestety nic
    nie mogę powiedzieć z wiadomych względów,

    --
    Mirek.

  • 28. Data: 2014-01-01 23:00:30
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 01-01-2014 21:43, Mirek wrote:

> [...]
    > Co do rozbieżności temperatury odczytanej od "rzeczywistej" niestety nic
    > nie mogę powiedzieć z wiadomych względów,

    Temperaturę to trzeba umieć mierzyć, są do tego tematu całe książki.
    Polecam Michalski, Eckersdorf "Pomiary temperatury". A dopiero później
    brać się za +-0.1°C w powietrzu. Śmiechu warte.
    K.

  • 29. Data: 2014-01-01 23:08:43
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-01-01 23:00, John Smith pisze:
> [...]
    > Polecam Michalski, Eckersdorf "Pomiary temperatury". A dopiero później
    > brać się za +-0.1°C w powietrzu. Śmiechu warte.
    ale rozumiesz co znaczy hobbystycznie w domu?
    Niech mierzy jak chce, praktyczne zastosowanie to będzie miało takie
    samo jak dla +-1

  • 30. Data: 2014-01-01 23:44:48
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 01-01-2014 23:08, Jawi wrote:
    > ale rozumiesz co znaczy hobbystycznie w domu?
    > Niech mierzy jak chce, praktyczne zastosowanie to będzie miało takie
    > samo jak dla +-1

    Równie dobrze może się nie męczyć, dać czujnik +-2°C a do wyniku dodać
    szum o rozkładzie normalnym o dowolnej ilości liczb po przecinku.
    Wyjdzie taniej i bez męczenia się.
    K.