  • 1. Data: 2013-12-31 10:42:25
    Temat: czujnik temperatury
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    jaki element uzyc do budowy termometru aby mial dokladnosc 0.1 C ???
    dla temperatur zewnetrznych -30 +50C aby zbudowac czujke temperatury
    zewnetrznej

    i dla temperatur pokojowych (do pomiaru w domu/mieszkaniu).

    termometr zbudowany na AVR...cele domowe/hobbystyczne (rejestrowanie
    temperatur)

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-12-31 11:21:48
    Temat: Re: czujnik temperatury
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2013-12-31 10:42, a...@p...pl pisze:
    > czesc,
    >
    > jaki element uzyc do budowy termometru aby mial dokladnosc 0.1 C ???
    > dla temperatur zewnetrznych -30 +50C aby zbudowac czujke temperatury
    > zewnetrznej

    Czujnik TSYS01 ma taką dokładność ale w mniejszym zakresie temperatur.

    Paweł

  • 3. Data: 2013-12-31 11:38:25
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2013 10:42:25 UTC+1 użytkownik a...@p...pl napisał:
> [...]
    >

    > i dla temperatur pokojowych (do pomiaru w domu/mieszkaniu).
    >

    > termometr zbudowany na AVR...cele domowe/hobbystyczne (rejestrowanie

    Po co Ci dokładność której nie będziesz mógł sprawdzić. Żeby wyskalować taki
    termometr potrzebujesz kilka wzorców temperatury dla różnych temperatur, takich co
    mają tolerancję 0,01 stopnia. Jakaś dla Ciebie różnica czy w mieszkaniu masz 21,1
    albo 21,2? Kolejny idiotyczny temat z idiotycznym założeniem.

  • 4. Data: 2013-12-31 12:11:54
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

> [...]
    >
    > i dla temperatur pokojowych (do pomiaru w domu/mieszkaniu).
    >
    > termometr zbudowany na AVR...cele domowe/hobbystyczne (rejestrowanie

    Było na elektrodzie:
    http://news.elektroda.pl/czujnik-temperatury-z-dokla
    dnoscia-0-1c-t379808.html

  • 5. Data: 2013-12-31 12:47:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2013 10:42:25 +0100, a...@p...pl napisał(a):

    > jaki element uzyc do budowy termometru aby mial dokladnosc 0.1 C ???

    Sprawdziłem sobie klasy czujników Pt100:
    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source
    =web&cd=6&cad=rja&ved=0CG0QFjAF&url=http%3A%2F%2Falf
    -sensor.pl%2Fdokumentacja%2Fdownload%2Finformacja-te
    chniczna.pdf&ei=UqzCUo4LqbrgBI-DgPgE&usg=AFQjCNHMUJK
    5HKhxu0Nly-V5zc88d9IF6w&bvm=bv.58187178,d.bGE
    i widzę że nawet na takim nie da się osiągnąć dokładności lepszej od
    powiedzmy 0,15 st.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2013-12-31 15:28:27
    Od: "Budyn" <b...@r...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > jaki element uzyc do budowy termometru aby mial dokladnosc 0.1 C ???
    > dla temperatur zewnetrznych -30 +50C aby zbudowac czujke temperatury
    > zewnetrznej

    termometry 1wire maja rozdzielczosc 1/8 stopnia, z dokladnoscia cos rzedu
    0,5stopnia. Powinno wystarczyc.

    U mnie zestawione z raspberry pi i modulem mp00202. Wykresiki jakies takie
    wychodza http://www.elgo.wroclaw.pl/zbiorczy.png

    b.

  • 7. Data: 2013-12-31 18:53:06
    Od: nobby <s...@g...pl>

    On 2013-12-31 13:06, k...@g...com wrote:

    >Kiedyś kupiłem na bazarze od towarzyszy termometr pokojowy (spirytusowy) w którym
    skala się zaczynała od -45 stopni :)

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 8. Data: 2013-12-31 19:13:39
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-12-31 18:53, nobby napisał/a:
    > ---
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    > ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    Uważasz, że dla kogoś z nas ta wiadomość jest ważna?

    --
    Czarek

  • 9. Data: 2013-12-31 19:24:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-31 18:53, nobby pisze:
    > Kiedyś kupiłem na bazarze od towarzyszy termometr pokojowy
    > (spirytusowy) w którym skala się zaczynała od -45 stopni :)

    Ale oni przy -30 w mieszkaniu podkoszulek dopiero zakładają ;)

  • 10. Data: 2013-12-31 19:48:37
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 31 Dec 2013 19:24:26 +0100, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    >Ale oni przy -30 w mieszkaniu podkoszulek dopiero zakładają ;)

    Eskimos?... Mieszka w igloo?...

    A.L.