  • 11. Data: 2013-12-31 20:05:09
    Temat: Re: czujnik temperatury
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > [..]
    >
    > Zachowanie z chlewu wyniosłeś?

    Z kurnika. To chyba oczywiste.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2013-12-31 20:08:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Eskimos?... Mieszka w igloo?...

    -- Halo, Pietia? Podobno u was w Irkucku macie dzisiaj -48 stopni.
    -- A co mi tam gadasz, jest tylko -25.
    -- Ale tak w telewizji mówili, i w "Prawdzie" też pisali.
    -- Jakieś bzdury. No chyba że na dworze.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2013-12-31 23:52:09
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Kogutku,
    Oczywiście masz rację.
    Pojęcie metrologiczne w "narodzie" jest żadne.
    Dotyczy to wszystkich pomiarów nie tylko temperatury.

    Na usprawiedliwienie dodam , że i w USA nie jest lepiej.
    Co więcej nawet w notach aplikacyjnych tzw. renomowanych firm są takie
    głupoty rozpowszechniane.

    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
    Za chwilę powinien się pojawić (z dokładnością budzika sterowanego atomowym
    wzorcem częstotliwości...;-)....)

  • 14. Data: 2014-01-01 00:46:24
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 31 Dec 2013 20:08:26 +0100, Jaros?aw Soko?owski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >-- Halo, Pietia? Podobno u was w Irkucku macie dzisiaj -48 stopni.
    >-- A co mi tam gadasz, jest tylko -25.
    >-- Ale tak w telewizji mówili, i w "Prawdzie" też pisali.
    >-- Jakieś bzdury. No chyba że na dworze.

    Zadne zarty. Kiedys pracowalem (loco Wieden) z rosyjskim akademikiem
    ze Swierdlowska. Mowil ze -50 C to nic takiego. Zapytalem czy jak jest
    -50 to zamykaja szkoly. "Nie, a dlaczego mieliby zamykac?" zdziwil
    sie.

    Powiedzial ze -50 ma zbawienny wplyw na problem alkoholizmu: jak
    pijany przewroci sie i w ciagu 5 minut ktos go nie uratuje, to juz po
    nim

    A.L.

  • 15. Data: 2014-01-01 01:22:51
    Od: a...@p...pl

> [...]
    >
    >Powiedzial ze -50 ma zbawienny wplyw na problem alkoholizmu: jak
    >pijany przewroci sie i w ciagu 5 minut ktos go nie uratuje, to juz po

    (watkotworca)

    kiedys slyszalem, ze w Rosji jest zimno wtedy, gdy mroz jest
    silniejszy niz wodka

    a te -30 t czujnik na dwor a nie do mieszkania!!!!!

    BTW: to chlew zrobiliscie z mojego postu

    A dlaczego sie rzuciliscie na mnie, na te 0,1 stopnia C ???? Niech
    bedzie 0,5 stopnia ale prawdziwe.

    Mam jakas czujke pogodowa i mna niby 0,1 stopnia na wyswietlaczu, ale
    z doswiadczen wynika, to +/- 1 stopien.

    --
    ThinkXtra

  • 16. Data: 2014-01-01 01:44:24
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 01 Jan 2014 01:22:51 +0100, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >bedzie 0,5 stopnia ale prawdziwe.
    >
    >Mam jakas czujke pogodowa i mna niby 0,1 stopnia na wyswietlaczu, ale

    Najlepszym zrodlem sensorow roznego typu jakie znam jest Omega

    http://www.omega.com/temperature/tsc.html

    Moze ten?

    http://www.omega.com/pptst/SA1-TH-44000.html

    A.L.

  • 17. Data: 2014-01-01 11:31:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 01 Jan 2014 01:22:51 +0100, a...@p...pl napisał(a):
> [...]
    > bedzie 0,5 stopnia ale prawdziwe.
    > Mam jakas czujke pogodowa i mna niby 0,1 stopnia na wyswietlaczu, ale

    Po prostu z doswiadczenia wiemy ze o czujniki o dokladnosci 0.1K
    trudno jest. Ktos pewnie robi, ale drogo to bedzie kosztowalo.
    I jeszcze trzeba zrobic rownie dokladny miernik.
    W sumie zadanie bardzo trudne, wiec kosztowne ... i po co ci to ?

    J.

  • 18. Data: 2014-01-01 11:33:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2013 17:46:24 -0600, A.L. napisał(a):

> [...]
    > ze Swierdlowska. Mowil ze -50 C to nic takiego. Zapytalem czy jak jest
    > -50 to zamykaja szkoly. "Nie, a dlaczego mieliby zamykac?" zdziwil

    No ale w szkole nie ma -50 :-)

    > Powiedzial ze -50 ma zbawienny wplyw na problem alkoholizmu: jak
    > pijany przewroci sie i w ciagu 5 minut ktos go nie uratuje, to juz po
    > nim

    Dlatego pije sie na umor w ogrzewanym lokalu :-)

    J.

  • 19. Data: 2014-01-01 11:36:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2013 18:44:24 -0600, A.L. napisał(a):
    > Najlepszym zrodlem sensorow roznego typu jakie znam jest Omega
    > http://www.omega.com/temperature/tsc.html
    > Moze ten?
    > http://www.omega.com/pptst/SA1-TH-44000.html

    No, ciekawa sprawa. Powtarzalnosc 0.2/0.1K, a charakterystyki nie
    podaja.

    No i dokladnosc ma swoja cene.

    J.

  • 20. Data: 2014-01-01 11:50:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 01 Jan 2014 01:22:51 +0100, a...@p...pl wrote:
    > A dlaczego sie rzuciliscie na mnie, na te 0,1 stopnia C ???? Niech

    Odróżnij rozdzielczość od dokładności. Liczba miejsc po przecinku nie
    jest jednoznaczna z dokładnością, li tylko z rozdzielczością.
    Popularny DS18B20 ma rozdzielczość 12bit i jest w stanie "pokazać"
    temp 1,0625°C, co nie oznacza, że rzeczywista temperatura jest
    dokładnie taka do 4 miejsca po przecinku. Rzeczywista temperatura w
    tym przypadku jest gdzieś między 0,5625°C a 1,5625°C co w ładnym
    zapisie przedstawiamy jako 1,0625? 0,5°C (0,5 to dokładność DS jaką
    deklaruje producent).
    Oczywiście można zapytać po co producent wprowadza taką dużą
    rozdzielczość, skoro dokładność jest 8 razy mniejsza ;)

    --
    Marek