  • 1. Data: 2013-12-29 19:49:41
    Temat: Dziwne przejściówki
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Kto może mi wytłumaczyć do czego służy taka przejściówka:
    http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-aux-mini-jack
    -3-5mm-usb-2-0-i3833654502.html
    Z jednej strony 4-polowy jack a z drugiej gniazdo USB...
    Co ona przenosi, jak i z czego do czego? Niestety, opis na stronach takich
    rzeczy jest zdecydowanie niewystarczający.

    Są też takie:
    http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-aux-mini-jack
    -3-5mm-do-usb-i3832856488.html
    Jak się zdaje służą do czego innego? Po jednym drucie leci zasilanie z
    komputera do urządzenia a po drugim co? Dwa kanały audio przekształcane za
    pomocą jakiegoś chipa w wtyczce USB na sygnał audio stosowny do USB?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2013-12-29 19:56:39
    Temat: Re: Dziwne przejściówki
    Od: Artur Miller <n...@m...com>

    On Sun, 2013-12-29 at 19:49 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > komputera do urządzenia a po drugim co? Dwa kanały audio przekształcane za
    > pomocą jakiegoś chipa w wtyczce USB na sygnał audio stosowny do USB?

    przeciez jest napisane ... wołami ...

    Przedmiotem aukcji jest kabel, adapter, przejściówka, ładowarka USB 2.0
    do JACK 3.5 mm koloru białego. Adapter używa się do ładowania i
    transferu danych i dźwięku w urządzeniach:

    MP3, MP4, MP5, iPhone, iPod Shuffle 2nd , iPad, telefonach,
    samochodowych zestawach audio, i wiele innych.

    @

  • 3. Data: 2013-12-29 21:56:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2013 19:56:39 +0100, Artur Miller napisał(a):

    > Adapter używa się do ładowania i
    > transferu danych i dźwięku w urządzeniach:

    1. raczyłeś nie zauważyć że są dwa rodzaje przejściówek, oba opisane
    enigmatyczne.
    2. Ja potrzebuję jaśniej. Pisze np.: " Adapter używa się do ładowania i
    transferu danych i dźwięku w urządzeniach" Więc ja pytam, jak się przenosi
    dane przez wtyk typu jack albo jak się przenosi dźwięk (z gniazda jack)
    przez złącze USB?
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2013-12-29 22:43:29
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > dane przez wtyk typu jack albo jak się przenosi dźwięk (z gniazda jack)

    W ten sposób, że niektóre dzikie i-cośtam-urządzenia potrafią mieć
    interfejs usb na gniazdku jack 4-polowym, które równolegle jest używane
    jako zwykłe gniazdo słuchawkowe:
    http://obrazki.elektroda.pl/7824217000_1363042809.jp
    g i taki durny
    standard zaaplikowały też chińczyki do niektórych mp3/mp4/mp5. To po
    stronie "urządzenia z gniazdkiem JACK" jest przekombinowane, a nie w usb
    czy w przejściówce.

    Jak odtwarzacz samochodowy ma obsługę "usb storage/usb media transfer
    costam" i gniazdko USB dla pendrive (jak się te odtwarzacze zgłaszają po
    podłączeniu do usb), to dzięki takiemu czemuś - widzi odtwarzacz
    ipod-shuffle czy chiński odpowiednik jako pendrive z piosenkami. A nie
    że jako urządzenie audio na usb, z jakimś magicznym interfejsem pomiędzy
    itp...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-12-29 23:02:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2013 22:43:29 +0100, BartekK napisał(a):

> [...]
    > ipod-shuffle czy chiński odpowiednik jako pendrive z piosenkami. A nie
    > że jako urządzenie audio na usb, z jakimś magicznym interfejsem pomiędzy

    Dzięki za wyjaśnienie, pierwszy raz takie coś spotykam. Ale to dot.
    przejściówek z jackiem i wtykiem USB i da się zrozumieć od biedy. A co z
    przejściówką która ma jack i gniazdo USB? Do czego takie coś?
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2013-12-29 23:49:07
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > przejściówek z jackiem i wtykiem USB i da się zrozumieć od biedy. A co z
    > przejściówką która ma jack i gniazdo USB? Do czego takie coś?

    Nie od biedy tylko do tego do czego producent uzyl.
    Gniazdo jako takie jest tylko zlaczem metalowym po ktorym biegnie prad.

    Jak ktos ma potrzebe miec taka konfiguracje to sobie kupuje. Tak to dziala.

    Tmek

  • 7. Data: 2013-12-30 18:57:56
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

    > komputera do urządzenia a po drugim co? Dwa kanały audio przekształcane za
    > pomocą jakiegoś chipa w wtyczce USB na sygnał audio stosowny do USB?

    Np. mój telefon Samsung ma gniazdko mikro USB, służące do ładowania
    akumulatora, podłączenia słuchawek z mikrofonem do rozmowy ewentualnie
    do słuchania muzyki. Dźwięk przechodzi analogowo. USB to tylko styki a
    producent może je wykorzystać jak chce.
    Telefon zwykły, nie jest smartfonem.
    Maciek

  • 8. Data: 2013-12-30 19:44:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Dec 2013 18:57:56 +0100, Maciek napisał(a):

> [...]
    > akumulatora, podłączenia słuchawek z mikrofonem do rozmowy ewentualnie
    > do słuchania muzyki. Dźwięk przechodzi analogowo. USB to tylko styki a

    W Xperii też jest mUSB wykorzystywane do podłączenia ładowarki ale też do
    normalnej transmisji USB. Do słuchawek z mikrofonem jest gniazdo jack 3,5
    czteropolowe. Ale ja tu pytam jeszcze o przejściówkę jack 4 pola/ gniazdo
    USB. Jako żywo gniazda USB do komputera nie podłączysz (bez ekscesów). No
    więc do czego taka przejściówka? Do podłączenia np. pendrajwa?
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2013-12-30 20:05:25
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

> [...]
    > USB. Jako żywo gniazda USB do komputera nie podłączysz (bez ekscesów). No
    > więc do czego taka przejściówka? Do podłączenia np. pendrajwa?

    Zaprawde masz autystyczna przypadlosc skupiania sie na nieistotnych
    szczegolach.

    Tmek

  • 10. Data: 2013-12-30 21:44:57
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Dzięki za wyjaśnienie, pierwszy raz takie coś spotykam. Ale to dot.
    > przejściówek z jackiem i wtykiem USB i da się zrozumieć od biedy. A co z
    > przejściówką która ma jack i gniazdo USB? Do czego takie coś?

    To ja jeszcze dorzucę - mam telefon LG GU250 i słuchawki analogowe
    przyłącza się do microUSB. Tu przypadek odwrotny - sam sobie zrobiłem
    przejściówkę USB / 2x mini jack gniazda w celu podłączenia standardowych
    słuchawek komputerowych.
    --
    Grzexs