  • 1. Data: 2011-11-29 19:51:45
    Temat: czarny ekran
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.

    Poradzono mi zapytać o mój problem u Was, a jest on następujący.

    W telewizorze (Elemis) jedynie co widać to ciemny ekran,
    bez względu na to jaki wybiorę kanał.
    Od jakiegoś czasu działo się tak, że po włączeniu pojawiały się lekko
    ukośne paski, a po ponownym naciśnięciu tego samego kanału, lub po
    jakimś czasie "nagrzewania" się telewizora, pojawiał się obraz.
    Aż któregoś dnia podczas odbioru, "pyknęło" i pojawił się czarny ekran
    oraz światełko kontrolki (taka mała lampeczka) z zielonego zamieniło się
    na czerwone. Tak się robiło do tej pory, gdy przez jakiś czas nie było
    sygnału i telewizor wyłączał się przechodząc w stan czuwania.
    Dla oszczędności ekranu, po co ma świecić, gdy nie dociera sygnał obrazu.
    Teraz jak włączę i wybiorę kanał, to po nagrzaniu się na moment
    pokazują się na szarym tle lekko ukośne paski i zaraz ekran robi się
    ciemny (czarny-bez życia).

    Czy jest to objaw wyeksploatowania się kineskopu?
    Zastanawiam się czy wynieść z domu, gdy będzie wywóz "wielkich gabarytów".
    Czy warto wołać "naprawiacza" od TV?

    Pozdrawiam Krycha.
    --
    "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
    zmienia poglądów, zmienia autorytet.."

  • 2. Data: 2011-11-30 10:55:17
    Temat: Re: czarny ekran
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Zastanawiam się czy wynieść z domu, gdy będzie wywóz "wielkich gabarytów".
    > Czy warto wołać "naprawiacza" od TV?
    >
    > Pozdrawiam Krycha.
    np:
    Kondensator 2 zł
    tranzystor 10 zł

    To tak z doświadczenia, ale tak nie musi być.
    Cena jest już w roboczogodzinie:
    Rozkręcenie, poszukanie, zakup elementów, uruchomienie skręcenie - 5h x 30
    zł= 150 zł

    No i w wycenie. Jeden wyceni tak, a inny inaczej.
    10 telefonów do punktów napraw i będzie wiadome jaka cena.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 3. Data: 2011-11-30 12:03:54
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy warto wołać "naprawiacza" od TV?

    nie

    Jak cię stać na współczesny telewizor to się nie wahaj
    Akceptowalne monitory LCD z TV zaczynają się od 700 zł

  • 4. Data: 2011-11-30 14:25:30
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Akceptowalne monitory LCD z TV zaczynają się od 700 zł
    No to teraz pytający musi określić co to znaczy "opłaca się"
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 5. Data: 2011-11-30 16:14:38
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > No to teraz pytający musi określić co to znaczy "opłaca się"
    > pozdrawiam

    Niebawem analogowa telewizja dokona żywota, i przydatność naprawionego
    elemisa będzie znikoma

  • 6. Data: 2011-11-30 16:39:35
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest to objaw wyeksploatowania się kineskopu?

    inny TV działa?

    wyłączenie emisji analogowej:
    1.. październik 2010- Zielona Góra i Żagań
    2.. czerwiec 2011 - Piła, Białogard, Świnoujście, Koszalin, Lębork
    3.. październik 2011 - Szczecin, Konin, Płock, Jelenia Góra, Kłodzko,
    Zakopane, Rabka

  • 7. Data: 2011-11-30 17:40:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 30 Nov 2011 17:39:35 +0100, !sp napisał(a):

> [...]
    > 2.. czerwiec 2011 - Piła, Białogard, Świnoujście, Koszalin, Lębork
    > 3.. październik 2011 - Szczecin, Konin, Płock, Jelenia Góra, Kłodzko,

    Optymista :) W Zielonej wciąż nadają na analogu.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2011-11-30 18:10:25
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Niebawem analogowa telewizja dokona żywota, i przydatność naprawionego
    > elemisa będzie znikoma

    Jeżeli pytający naprawi teraz za 200 zł stary, zamiast kupować nowy za 700
    zł,
    to zaoszczędzi 1 grudnia 2011: 500 zł.
    Gdy oprawcy wprowadzą transmisje cyfrową, będzie 1 grudzień 2013,
    bo rok 2012 będzie rokiem, gdzie wiele się będzie działo i możliwości
    dopracowania szczegółów będą ograniczone.
    Jeżeli teraz weźmie się pod uwagę, że ma się jakiś tam kredyt np. kartę
    debetową,
    to zaoszczędzi przez 2 lata 40% z 500 zł, co daje 200 zł..
    1 grudnia 2013 kupi sobie taki telewizor cyfrowy za 700 zł, którego teraz na
    rynku jeszcze nawet nie ma.
    Oczywiście i tak nie będzie oglądał telewizji, bo VAT będzie 50% i szary
    człowiek będzie pracował na okrągło,
    aby zarobić na chleb, aż do 67 roku życia (o ile dożyje).
    Roman, wiem, że przesadziłem ;-)
    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 9. Data: 2011-11-30 18:17:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    Wednesday, November 30, 2011, 7:10:25 PM, you wrote:

    > Jeżeli pytający naprawi teraz za 200 zł stary, zamiast kupować nowy za 700
    > zł,
    > to zaoszczędzi 1 grudnia 2011: 500 zł.
    > Gdy oprawcy wprowadzą transmisje cyfrową, będzie 1 grudzień 2013,

    Że co? To te 14 programów z MUX-3 i MUX-2 to tylko wytwór mojej
    wyobraźni?

    [...]

    ?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-11-30 18:54:30
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Że co? To te 14 programów z MUX-3 i MUX-2 to tylko wytwór mojej
    > wyobraźni?
    1)
    Etapy wyłączania Harmonogram Realizacja
    Etap 1 do 7 listopada 2012 emisja zostanie wyłączona w 2 miastach wdrażany,
    obejmie Zieloną Górę i Żagań
    Etap 2 do 28 listopada 2012 emisja zostanie wyłączona w 3 miastach wdrażany,
    obejmie Gdańsk, Iławę i Poznań
    Etap 3 do 19 marca 2013 emisja zostanie wyłączona w 5 miastach wdrażany,
    obejmie Elbląg, Rzeszów, Szczecin, Warszawę i Wisłę
    Etap 4 do 22 kwietnia 2013 emisja zostanie wyłączona w 9 miastach wdrażany,
    obejmie Częstochowę, Gorlice, Kłodzko, Opole, Rabkę, Szczawnicę, Tarnów,
    Wrocław i Zakopane
    Etap 5 do 20 maja 2013 emisja zostanie wyłączona w 12 miastach wdrażany,
    obejmie Białogard, Bydgoszcz, Gniezno, Kalisz, Katowice, Konin, Koszalin,
    Kraków, Lębork, Łódź, Piłę i Świnoujście
    Etap 6 do 17 czerwca 2013 emisja zostanie wyłączona w 12 miastach wdrażany,
    obejmie Białystok, Bieszczady, Dęblin, Kielce, Lublin, Olsztyn, Opoczno,
    Płock, Przemyśl, Siedlce, Suwałki i Zamość
    Etap 7 do 23 lipca 2013 emisja zostanie wyłączona w 4 miastach wdrażany,
    obejmie Giżycko, Jelenią Górę, Leżajsk i Ostrołękę

    Ale np. 2):

    "Uruchomienie nadajnika w Bydgoszczy zostało przerwane w wyniku tragicznego
    wypadku który wydarzył się podczas prac montażowych[23]. Emisja z nadajnika
    Bydgoszcz/Trzeciewiec miała zostać uruchomiona do 19 sierpnia 2011 roku[24].
    Ku niezadowoleniu odbiorców termin został po raz kolejny przesunięty ze
    względu na niekorzystne warunki atmosferyczne[25]."

    > ?
    OT

    --
    pozdrawiam