  • 1. Data: 2009-07-13 11:06:37
    Temat: cyfrowa kablowka w dvb-t
    Od: a...@p...pl

    http://www.satkurier.pl/news/48098

    mozna ja tez zrobic w dvb-t - i po mojemu w dzisiejszych czasach tak
    wlasnie sie powinno robic kablowki - bez kodowania, aby w domu mozna
    byloby podlaczyc np. 2 telewizory i ew. nagrywarke bez kombinowania.

    W stanach kablowki sla sygnal bez kodowania (te podstawowe kanaly) i
    nazywaja to ClearQAM (dvb-c). Czy naprawde zawsze musimy miec
    bardzie skomplikowanie????

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-07-13 13:02:58
    Temat: Re: cyfrowa kablowka w dvb-t
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > wlasnie sie powinno robic kablowki - bez kodowania, aby w domu mozna
    > byloby podlaczyc np. 2 telewizory i ew. nagrywarke bez kombinowania.

    I sąsiada przez ścianę...
    I sądzę że właśnie dlatego tak nie robią, bo innych rozsądnych przyczyn
    nie widzę (same zalety).

  • 3. Data: 2009-07-13 13:21:50
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 13 Jul 2009 15:02:58 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >I sąsiada przez ścianę...
    >I sądzę że właśnie dlatego tak nie robią, bo innych rozsądnych przyczyn
    >nie widzę (same zalety).

    jak bedziemy uwazac, ze wszyscy jestesmy zlodziejami, to daleko na tym
    nie zajedziemy.

    Ja napewno nie zostane abonentem cyfrowej kablowki. Jak mialbym placic
    drugie/trzecie abo za to, ze che miec jeszcze 2 telewizory w domu.
    Teraz mam to w analogu i nie zamierzam zmieniac.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-07-13 14:07:34
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    Tomasz Pyra wrote:

    > I sąsiada przez ścianę...
    > I sądzę że właśnie dlatego tak nie robią, bo innych rozsądnych przyczyn
    > nie widzę (same zalety).

    Czyli jeśli mam analogową kablówkę to mogę "i z sąsiadem przez ścianę" i
    platforma kablowa ma się na to godzić. Ale już z cyfrową wersją co to to
    nie.

    MArek

  • 5. Data: 2009-07-13 15:30:35
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "ToTylkoJa" <m...@n...chce.tego.poczta.fm> wrote in message

    > Czyli jeśli mam analogową kablówkę to mogę "i z sąsiadem przez ścianę" i
    > platforma kablowa ma się na to godzić. Ale już z cyfrową wersją co to to
    > nie.

    Czy jesli w sklepie nie ma monitoringu i ochrony to mozna w nim kraść a po
    zalozeniu monitoingu i zatrudnieniu ochrony juz nie mozna?

    c.

  • 6. Data: 2009-07-21 21:44:20
    Od: Skinner <d...@g...com>

    On 13 Lip, 13:06, a...@p...pl wrote:
> [...]
    >
    > W stanach kablowki sla sygnal bez kodowania (te podstawowe kanaly) i
    > nazywaja to ClearQAM (dvb-c). Czy naprawde zawsze musimy miec

    Nie można nadawać w kablu w systemie DVB-T (Digital Video Broadcasting
    - Terrestrial) - Jest to zupełnie inny rodzaj transmisji. W
    telewizjach kablowych używam systemu DVB-C (Digital Video Broadcasting
    - Cable)
    Oba system różnią się rodzajem transmisji strumienia
    DVB-T wykorzystuje COFDM, natomiast DVB-C QUAM. System kodowania to
    już zupełnie inna bajka. Testowe transmisje w naszym kraju kanałów TVP
    w systemie DVB-T nadawane są w trybie FTA, czyli są niekodowane.
    Co do stanów - kablówki są kodowane, programy nadawane fta to TV Shop
    itp. A Clear QUAM to kolejny długi temat.
    Wszystko polątałeś odsyłam do literatury i zerknij na podstawy w WIKI.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-07-22 06:46:10
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Skinner" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 13 Lip, 13:06, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >- Cable)
    >Oba system różnią się rodzajem transmisji strumienia

    Nie pleć facet. Można nadawać i DVB-T i DVB-C można też nadawać GSM czy UMTS
    jczy jakikolwiek inny sygnał radiowy akby się kto uparł ;-)
    Kabel to po prostu medium transmisyjne dowolnych sygnałów radiowych.

  • 8. Data: 2009-07-22 08:30:26
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 21 Jul 2009 14:44:20 -0700 (PDT), Skinner
    <d...@g...com> wrote:

> [...]
    >Co do stanów - kablówki są kodowane, programy nadawane fta to TV Shop
    >itp. A Clear QUAM to kolejny długi temat.

    a przeczytales ww. newsa?

    kabel to kabel, to jest jakby "prywatny zakres czestotliwosci - eter w
    drucie" i mozesz tam wrzucic co chcesz.

    A to, ze ww. kablowka zastosowala dvb-t do nadawania, to chwala jej za
    to, bo nie trzeba stawiac dodatkowych pudel.

    Popatrz z tej strony, kupujesz sobie nagrywarke hdtv dvd/hdd z
    budowanym tunerem dvb-t/mpeg-4 z CI pod CAM - panasonica za 900
    funtow. Ale zachcialo ci sie podlaczyc do kablowki i teraz taka
    nagrywarke mozesz sobie w d..... wsadzic, bo nie bedzie odbierala nic
    z kabla. Bedziesz zadowolony??? I co pojdziesz do sklepu i kupisz
    druga?

    Gdyby w kablu i z powietrza bylo to samo - tak jak kiedys w analogu,
    to taka w. opisana sytuacja nie mialaby miejsca.

    Dla scislosci, to sa telewizory (chyba) Samsunga, co maja
    analog/dvb-t/dvb-c i do tego CI pod CAM. I gdyby caly sprzet byl tak
    skonstruowany, to nie byloby problemu. A tak naprawde to jest tylko
    kwestia demodulatora w odbiorniku (bo pewnie cala reszta jest taka
    sama).

    --------

    z wiki

    a QAM tuner is a device present in some digital televisions and
    similar devices which enables direct reception of digital cable
    channels without the use of a set-top box.

    Local channels of the major networks are typically broadcast via clear
    (unencrypted, free) QAM, often referred to as ClearQAM, often in high
    definition.

    In the United States a television that is labelled digital cable ready
    can have a CableCARD installed by the cable provider to unscramble the
    protected channels, allowing subscribers to tune all authorized
    digital channels without the use of a set-top box.

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2009-07-22 16:00:04
    Od: Skinner <d...@g...com>

    On 22 Lip, 08:46, "sensei" <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > jczy jakikolwiek inny sygnał radiowy akby się kto uparł ;-)
    > Kabel to po prostu medium transmisyjne dowolnych sygnałów radiowych.

    Przykro mi ale musze to tak określić
    Tu widać brak oczytania. Nawet nie przeczytałeś uważnie tego co
    napisałem. Moja wypowiedź odnosiła się do TELEWIZJI KABLOWEJ a nie
    KABLA. Poczytaj chociaż wiki o tv kablowej
    Pasmo przenoszenia w telewizji kablowej nie obejmuje częstotliwości
    GSM. Pasmo kablowe zawiera sie między 111,25 MHz a 855,25 MHz. Wiec
    nijak po tym GSM nie poleci. Poza tym, jak pewnie wiesz albo
    powinieneś wiedzieć, transmisje GSM (między nadajnikiem a anteną) ze
    względu na wysokie częstotliwości i co za tym idzie wysoki
    współczynnik tłumienia odbywają się po kablu o impedancji 50 OHM, zaś
    telewizja kablowa wykorzystuje kable 75 OHM. Oczywiście ze względu na
    dosyć wąskie pasmo TVK poszerzono je do 1 GHz, mimo to GSM też po tym
    nie poleci.
    Trzeba też miec wiedzę na temat tego, jak wygląda transmisja od strony
    HeadEnd'u (Stacji Czołowej) Można by tu niejedną książkę napisać.

    OSTRZEGAM WSZYSTKICH którzy mają zamiar słuchać takich wypowiedzi,
    oszczędzi i kopić sobie telewizor tylko z tunerem DVB-T.
    Telewizor z tunerem DVB-T nie będzie odbierał kanałów cyfrowych w
    Telewizji Kablowej
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-07-22 16:09:34
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Skinner" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >oszczędzi i kopić sobie telewizor tylko z tunerem DVB-T.
    >Telewizor z tunerem DVB-T nie będzie odbierał kanałów cyfrowych w

    a po co ich ostrzegasz? beda odbierac tym tunerem kanały naziemne DVB-T a
    jeśli jakis operator kablowy pusci tez w kablu programy DVB-T to tez
    odbiorą. A ogladanie kanalow cyfrowych DVB-C przez klientow kablowki to
    problem wlasciciela kablowki ktory musi kupic klientom odpowiednie dekodery
    DVB-C (albo DVB-C2) a nie problem ludzi ktorzy nie musza sie poki co
    przejmowac tym co wlasciciel kablowki zrobi ze swoim problemem.