    From: Skinner <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: cyfrowa kablowka w dvb-t
    Date: Wed, 22 Jul 2009 09:00:04 -0700 (PDT)

    On 22 Lip, 08:46, "sensei" <n...@n...pl> wrote:
    > Użytkownik "Skinner" <d...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:052ef7e2-e9ce-4ebd-8c82-3ae3a21f18a6@
    n11g2000yqb.googlegroups.com...

    > t>elewizjach kablowych używam systemuDVB-C (Digital Video Broadcasting

    > Nie pleć facet. Można nadawać iDVB-T iDVB-C można też nadawać GSM czy UMTS
    > jczy jakikolwiek inny sygnał radiowy akby się kto uparł ;-)
    > Kabel to po prostu medium transmisyjne dowolnych sygnałów radiowych.

    Przykro mi ale musze to tak określić
    Tu widać brak oczytania. Nawet nie przeczytałeś uważnie tego co
    napisałem. Moja wypowiedź odnosiła się do TELEWIZJI KABLOWEJ a nie
    KABLA. Poczytaj chociaż wiki o tv kablowej
    Pasmo przenoszenia w telewizji kablowej nie obejmuje częstotliwości
    GSM. Pasmo kablowe zawiera sie między 111,25 MHz a 855,25 MHz. Wiec
    nijak po tym GSM nie poleci. Poza tym, jak pewnie wiesz albo
    powinieneś wiedzieć, transmisje GSM (między nadajnikiem a anteną) ze
    względu na wysokie częstotliwości i co za tym idzie wysoki
    współczynnik tłumienia odbywają się po kablu o impedancji 50 OHM, zaś
    telewizja kablowa wykorzystuje kable 75 OHM. Oczywiście ze względu na
    dosyć wąskie pasmo TVK poszerzono je do 1 GHz, mimo to GSM też po tym
    nie poleci.
    Trzeba też miec wiedzę na temat tego, jak wygląda transmisja od strony
    HeadEnd'u (Stacji Czołowej) Można by tu niejedną książkę napisać.

    OSTRZEGAM WSZYSTKICH którzy mają zamiar słuchać takich wypowiedzi,
    oszczędzi i kopić sobie telewizor tylko z tunerem DVB-T.
    Telewizor z tunerem DVB-T nie będzie odbierał kanałów cyfrowych w
    Telewizji Kablowej