  • 1. Data: 2014-03-18 22:37:31
    Temat: ciekawostki z noty MEMSa
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Tak sobie czytam dataszita od MEMSowego kombajnu żyroskop+akcelerometr
    MPU-6050 i dwie kwiestie mnie zainteresowały, otóż producent ostrzega, że:
    - PCB z przylutowanym układem nie można myć w myjce ultradźwiękowej bo
    elementy akcelerometru mogą wtedy wpaść z rezonans mechaniczny,
    - nie wolno tego lutować na płytki, które potem są odłamywane z
    większego arkusza laminatu bo przy łamaniu mogą powstać przeciążenia
    powyżej 10000g (dziesięć tysięcy g), które uszkodzą układ.
    Prawda-li to czy tzw. dupochron producenta jakby klient miał reklamację,
    że mu kontener smarkfonów nie wykrywa obracania po myciu i podzieleniu
    laminatu?

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2014-03-18 23:55:28
    Temat: Re: ciekawostki z noty MEMSa
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-03-18 22:37, Jakub Rakus pisze:
> [...]
    > Prawda-li to czy tzw. dupochron producenta jakby klient miał reklamację,
    > że mu kontener smarkfonów nie wykrywa obracania po myciu i podzieleniu

    IMHO ma to sens, bo taki akcelerometr to układ mechaniczno-elektryczny
    zbudowany z kwarcu - bardzo kruchego materiału.
    "Prawdy" nikt ci nie napisze bo, zdaje się, żaden z piszących tutaj nie
    wytwarza podobnych układów.

    JK

  • 3. Data: 2014-03-19 08:50:33
    Od: pgw <s...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Mar 2014 22:37:31 +0100, Jakub Rakus wrote:

> [...]
    > Prawda-li to czy tzw. dupochron producenta jakby klient miał reklamację,
    > że mu kontener smarkfonów nie wykrywa obracania po myciu i podzieleniu

    To z myjką potwierdzam.
    Akcelerometrom MMA8451QT po myciu w myjce przestawała działąć jedna oś.
    Nie wszystkim ale większości.

    --
    pgw

  • 4. Data: 2014-03-19 13:11:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Prawda-li to czy tzw. dupochron producenta jakby klient miał reklamację,
    > że mu kontener smarkfonów nie wykrywa obracania po myciu i podzieleniu

    Skoro do przekroczenia prędkości dźwięku wystarczy machnięcie ręką to nie
    wykluczałbym wielu g przy łamaniu laminatu, ale czy aż tylu to nie wiem.
    P.G.

  • 5. Data: 2014-03-22 23:38:31
    Od: Piotr Laskowski <p...@w...pl>

    > [...] producent ostrzega, że:
    > - PCB z przylutowanym układem nie można myć w myjce ultradźwiękowej bo
    > elementy akcelerometru mogą wtedy wpaść z rezonans mechaniczny,
    Ja też potwierdzam. Mam doświadczenie z podobnym układem ITG-3200. Po
    myciu w myjce spora część układów pracowała wadliwie. Od tej pory te
    płytki myte są ręcznie pędzelkiem.

    > - nie wolno tego lutować na płytki, które potem są odłamywane z
    > większego arkusza laminatu bo przy łamaniu mogą powstać przeciążenia
    > powyżej 10000g (dziesięć tysięcy g), które uszkodzą układ.
    Nie wiem, używamy płytek frezowanych. Samo wycięcie mostów niczego nie
    uszkadza. Natomiast skalibrowany czujnik po montażu polegającym na
    przykręceniu 4 śrubek często nie trzyma już parametrów. Nawet niewielkie
    naprężenia mechaniczne przesuwają punkt pracy żyroskopów.

    Piotrek
    www.pitlab.pl