  • 11. Data: 2009-08-07 07:34:35
    Temat: Re: ciekawostka - raw vs. jpeg...
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    "Paweł W." wrote:

    > E tam. Zawsze deklarują tyle ile ma. Np. Pentax K-7: Sensor photo
    > detectors - 15,1 mln, Effective pixels - 14,6mln(4672x3104=
    > 14.501.888px). Effective pixels należy rozumieć jako liczbę pikseli
    > obrazu a nie sensorów. Przecież piksele obrazu nie odpowiadają
    > sensorom na matrycy.

    Piksele efektywne to te ze srodka matrycy uzywane do zdjecia przez aparat,
    oprocz tego jest jeszcze ramka "nieuzywanych" pikseli ktore moga byc
    czesciowo przysłoniete przez elementy aparatu albo niekryte przez obiektyw.
    Fajnie to widac w CHDK gdzie te piksele spokojnie mozna odzyskac i mieć
    minimalnie szerszy obiektyw no i wiecej pikseli... W razie czego moge
    pokazać przykłady.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 12. Data: 2009-08-07 07:39:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > nie zmieniła, kwiatek też nóżek nie dostał). Czy ktoś potrafi to jakoś to

    odpowiedz jast natychmiastowa.

    zobacz we wlasciwosciach rozmiar obu zdjec w pixelach i bedziesz mial
    odpowiedz.

    > P.S. Wyszło na to, że fotka wywołana z RAW bardziej mi leży... ;-) Nawet jak
    > w gimp-ie, trochę jpega stuningowałem... ;-) Tak więc w zdjęciach z wyjazdu
    > będą przeważały RAW-y. Szkoda tylko, że S7000 nie ma możliwości zapisu w
    > obydwu formatach jednocześnie, ani łatwego przełączania pomiędzy
    > nimi... :-(
    >
    > --
    > pzdr
    > meping

    a po co Ci rawy i jpegi jednoczesnie ?
    zajmuja miejsce tylko na dyskietce i tracisz wiecej czasu na
    uporzadkowanie i ich rozdzial.

    z pewnoscia w programie obrobczym masz mozliwosc wolania wszystkich
    zaznczonych rawow hurtem
    najpierw mozesz kazdy indywidualnie obrobic , a potem zaznaczyc
    konwersje do jpeg i ew pojsc na kawe,

    wygodniej nawet jest tylko miec na karcie jeden format.

  • 13. Data: 2009-08-07 07:40:38
    Od: "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@s...pl>

    czeŚĆ,
    ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
    napisał Paweł W. na pl.rec.foto.cyfrowa do nas:

    > Pentax 6mpx - oprogramowanie niezależne(Picasa, RT, itp.) wywołuje w
    > rozdzielczości 3040x2024 zamiast 3008x2000 :D
    > W ACR niestety już tylko ;) 3008x2000

    Canon 1000D
    cr2 = 3906x2602
    jpg = 3888x2592

    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    pozdrawiam
    Wiki

    --
    wiktor [wiki] matlakiewicz //^\\___ And when I vest my flashing sword
    8o ^ / And my hand takes hold in judgement

  • 14. Data: 2009-08-07 08:27:12
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    > czeŚĆ,
    > ... a dzień taki sam u nas jak u Was,

    > Canon 1000D
    > cr2 = 3906x2602
    > jpg = 3888x2592

    Przed chwilą sprawdziłem i cr2 = 3888x2592 sprawdzane w Irfanview

  • 15. Data: 2009-08-07 09:56:40
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Agent:

    > Przed chwilą sprawdziłem i cr2 = 3888x2592 sprawdzane w Irfanview

    A od kiedy to IV służy do wywoływania rawów?

  • 16. Data: 2009-08-07 10:05:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze Agent:

    > A od kiedy to IV służy do wywoływania rawów?

    Jak ktoś robi na co dzień w raw i stwierdzi, że parametry większości
    zdjęć dobrane przez aparat, to może włączyć batcha i wywołać jpg z
    ustawieniami auto (auto balans bieli - dobierany przez IV, indywidualne
    wyostrzanie, kompresja i rozmiar zdjęcia. Poza tym można wołać do
    formatów bezstratnych). Ja tak czasami robię z FS.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 17. Data: 2009-08-07 10:05:48
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Rzecze Agent:

    > A od kiedy to IV służy do wywoływania rawów?
    > --
    Po pierwsze nie służy a jedynie w nim sprawdzałem a po drugie dlaczego nie?
    Każdy używać może chyba czego chce.

  • 18. Data: 2009-08-10 08:37:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > konwersje do jpeg i ew pojsc na kawe,
    >
    > wygodniej nawet jest tylko miec na karcie jeden format.

    czasem raw + jpg ma sens :)

    co zabawne wielu profi sportowych tak robi... (fotoedytorzy na bierząca
    robią selekcje z JPGów bo jest szybciej)

    JPG można łątwo przeglądać w byle jakiej przeglądarce do zdjęć nawet na
    słabym sprzęcie a do RAWów musisz meić dedykowane orpogramowanie i doiść
    wypaśny sprzęt,
    JPGa mozesz wsadzic prosto do labu i zrobic odbitkę,
    JPGa mozesz skopiować na płytkę czy na kartę i dać koledze co czasem na
    wakacjach może mieć znaczenie.
    JPGa możesz wysłać szybko do redakcji (jest mały i lżejszy od RAWa)

  • 19. Data: 2009-08-11 08:02:58
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > Aparat przedpotopowy a zdjęcia 4048x3040 :D

    tyle ze zapominasz ze tam byla zupelnie inna, specyficzna, matryca.byla
    kopnieta o 45st :)
    tak na prawde te 12Mpix bylo interpolowane ale dawalo swietna jakosc.

    Ale aparat byl rewelacyjny i gdyby byl troche szybszy i mial lepsze iso 800
    Ale jesli chodzi o obiektyw to byla rewelacja... bije na glowe dzisiejsze
    kompakty czy hybrydy o podobnych mozliwosciach :)

    Kumpel ktoremu odsprzedalem fujika do dzis jest bardzo zadowolony.
    Choc aparat mial kilka mankamentow to polecilbym go z czystym sumieniem.

    Steel - byly wlasciciel Fuji S7000

  • 20. Data: 2009-08-11 08:38:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A od kiedy to IV służy do wywoływania rawów?
    > --

    odkad autor programu tak go zaprogramowal i od pierwszego dnia kiedy
    go udostepnil .

    ten program jest swietny do szybkiego robienia wgladowek z raw - ow
    mozesz w batch wywolac hurtem i na podstwie otrzymanych wynikow
    dokonac selekcji czy wybrac jakies zdjecia do dokladniejszej obrobki.
    Dla mnie zaleta jest szybkosc dzialania , a wiel szybciej niz np dpp

    oszczednosc czasu kolosalna , w moim przypadku z 80-90% zdjec z IF
    pozostaje bez dalszej obrobki.