  • 1. Data: 2011-04-22 08:31:19
    Temat: chłodzenie procesora - montaż - zujnik temperatury
    Od: "Taz" <t...@p...pl>

    Witam,

    Mam Celeronka 3,2 na 775 i oryginalne chłodzenie Intela - to
    na czterech plastikowych klipsach.
    Założyli mi w sklepie cooler na wymontowanej płycie głównej.
    Powiedzieli mi, żeby nie zakładać coolera za zamontowanej płycie.
    W BIOS temp. 45 stopni, Everest 40 - 45 stopni.

    Ja miałem potrzebę zmienić chłodzenie i zamontowałem na płycie już
    założonej. wiadomo przy zakładaniu płyta delikatnie się ugnie, bo trzeba
    trochę docisnąć i przytrzymując powciskać bolce.

    Teraz mam to samo, czyli bios 45 stopni, everest 40 - 45 stopni.

    Pierwsze pytanie, czy takie montowanie jak zrobiłem na włożonej płycie
    może być? I czy tak zostawić, bo ja mam taką manię poprawiania i ulepszania,
    aż się coś spieprzy :).

    Drugie - czy można wierzyć czujnikowi do końca, to pytanie wiąże się z tym,
    że powierzchnia styku coolera jest okrągła i nie obejmuje całej powierzchni
    obudowy procesora.

    Nie wiem na jakie zasadzie mierzona jest temperatura procka.

    --
    Dziękuję z góry
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-04-22 11:06:25
    Temat: chłodzenie procesora - montaż -czujnik temperatury
    Od: "Taz" <t...@p...pl>

    Jeszcze odnośnie tego tematu: Dlaczego procek już na starcie BIOS ma 45
    stopni? Ten komp jest juz stary, ale jakies 2 lata temu, gdy wymieniałem
    pastę przewodzącą miałem w BIOS na starcie koło 30 stopni.

    to jest typ procesora Intel Celeron D 351, 3200 MHz (24 x 133)
    Nazwa kodowa Prescott-256

    No i kontroler cooler'a procesora - cały czas obraca około 2500 obr./min.
    Może on nie ma kontrolera?

    Ja używam tej białej pasty, czy ona nie izoluje bardziej niż przewodzi?

    Odpaliłem z ciekawości drugi komp, który ma Celerona D 3066 Mill-512 (133 x
    23)
    i dałem cooler bez pasty. Na starcie w BIOS miał 28 stopni! A doszedł do 38
    stopni.
    Obroty wiatraka około 1000/min.

    Co jest z tym moim prockiem..?
    --
    Pozdr.
    Marcin Leśniak

  • 3. Data: 2011-04-22 13:21:33
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-04-22 13:06, Użytkownik Taz napisał:

    > Co jest z tym moim prockiem..?

    Przegrzewa się.
    Zruszyłeś pewnie radiator, jest kiepski styk i słabo
    odprowadzane jest ciepło.
    Zakup pastę, zdejm radiator, wyczyść ze starej pasty
    radiator i procek, nałóż nowej i dobrze złóż.
    Masz dwie lewe ręce poszukaj fachowca zamiast walczyć
    samemu.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-04-22 16:25:49
    Od: "Taz" <t...@p...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > radiator i procek, nałóż nowej i dobrze złóż.
    > Masz dwie lewe ręce poszukaj fachowca zamiast walczyć

    Hmm.. :) Fachowiec sładał i uzyskał te same temperatury, więc
    albo jesteśmy fachowcami, albo obydwaj mamy 2 lewe ręce :)

    --
    Pozdr.

  • 5. Data: 2011-04-22 18:45:04
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Przyczy może być kilka.
    - po pierwsze Celeron D potrafi pobrać prawie 100W, nie wiem ile
    pobiera minimalnie bo niestety cpu-world milczy w tym temacie.
    Chłodzenia boxowe co prawda spełniają swoją rolę ale demonami
    wydajności one nie są....
    - może czapka procesora jest nieco krzywa? wtedy warto by zrobić
    lapping choć to raczej ostateczność
    - jaka pasta nałożona? jakiś silikonowy badziew czy coś normalnego?
    (arctic cooling 5, noctua nt-h1 bądź podobne)
    - najbardziej bym podejrzewał zły/nierówny docisk radiatora do CPU.
    Przyczyną mogą być zarówno "dwie lewe" jak i jakiś feler w mocowaniu.

    Ogólnie pełna zgaduj-zgadula:/

    PS. radiatora na kołkach rzeczywiście nie zakłada się na zamontowaną
    płytę :/ Po pierwsze nie ma pewności czy wszystkie nóżki chwyciły po
    drugie można płytę uszkodzić.

    --
    Wojtek