  • 31. Data: 2011-03-19 18:34:24
    Temat: Re: ceny paliw w europie
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-19 13:38, Krzysztof 45 pisze:
    > To się dowiedz, a potem pierdol.
    > Pod płaczem sie podpisuję? Czy pod *ogólnym*
    > stwierdzeniem pewnych stosunków cenowych i
    > różnic?

    Płaczesz.
    Ponadto nie potrafisz sensownie odpowiedzieć
    na proste pytanie. Czy to 45 w twoim nicku
    oznacza IQ?

    JK

  • 32. Data: 2011-03-20 19:01:41
    Od: Sklavin <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 11:10:13 +0000 (UTC), Piotr napisał(a):

    > Tylko że ropę importujemy, więc cena zależy od sprzedającego, co go obchodzi
    > ile się zarabia w Polsce czy gdzieś, sprzedaje, żeby mieć zysk i tyle.

    Koszt o którym wspominasz to wg aktualnych cen i kursów walut ok 2 PLN za
    litr ropy. Reszta, czyli 3 PLN to koszty produkcji benzyny/
    ON, podatki i marże. Podatek akcyzowy np powinien być jakoś skorelowany z
    poziomem średniej krajowej i bardziej zbliżony do unijnego minimum a jakoś
    nie jest.

  • 33. Data: 2011-03-20 20:05:13
    Od: PaPi <...@...3>

    > Ale pieprzenie.

    Zadne pieprzenie. Rzeczywistosc.

    > Za minimalną stawkę godziną w pracy, w Polsce można kupić zaledwie
    > litr benzyny.
    > We Francji czy Niemczech, za godzinę pracy mamy ponad cztery litry paliwa.

    I co z tego ? Coz za debilny argument o placy. Kupujesz TO SAMO paliwo
    co Francuz, Niemiec czy Wloch. To dlaczego masz za nie placic
    proporcjonalnie do zarobkow ?
    Kiedy wpadniesz na pomysl zeby np. za np. Mercedesa S w salonie zadali
    1/3 ceny z Niemiec ? Przeciez zarabiasz 3x mniej. Nieprawdaz ?

  • 34. Data: 2011-03-23 19:35:29
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2011-03-18 21:48, Autor pisze:
    > u nas to przecież raj !
    >
    > http://www.e-petrol.pl/index.php/notowania/rynki-zag
    raniczne/stacje-paliw-europa

    szkoda ze brakuje "normlanych" krajow typu bialorus gdzie litr benzyny
    kosztuje 1 USD - wiem bo tankuje

    pozdro dla placacych 2 krotnie
    gregor

  • 35. Data: 2011-03-23 20:42:29
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > A podatek drogowy czy ogolnie samochodowy - od niewielkiego (Niemcy)
    > do 180% ceny pojazdu w Danii. I Dunczykom sie to podoba :-)

    A Ty słyszałeś to od Duńczyków? Bo ja znam ich opinie krańcowo odmienne.

    Zbigniew Kordan

  • 36. Data: 2011-03-23 20:44:46
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał

    > Wroc do mojego posta i przeczytaj raz jeszcze ze zrozumieniem ;)

    Gdybyś podkręcił trochę jasność wypowiedzi to nie trzeba by doszukiwać się
    treści między wierszami. Ja także nie bardzo chwyciłem co ma oznaczać to
    "taniej".

    ZK

  • 37. Data: 2011-03-23 20:48:44
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "gregor" <g...@s...pl> napisał

    > szkoda ze brakuje "normlanych" krajow typu bialorus gdzie litr benzyny
    > kosztuje 1 USD - wiem bo tankuje

    Jeśli Białoruś ma stać się wzorcem "normalności", to ja wolę płacić po 10
    zł/litr i żyć poza Białorusią.

    ZK