-
1. Data: 2011-03-18 09:36:15
Temat: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
Witam!
Proszę o pomoc w podaniu momentów dokręcenia śrub głowicy w Audi A6 3,2 FSI
silnik AUK.
Silnik jest dość rzadko spotykany w kraju i mam problem w dojściu do
dokumentacji.
Dobrze by było znać także moment dokręcenia śrub M6x20 podstawy napinacza.
Sądząc po budowie uszczelnienia, może być konieczne silne dokręcenie. Z
drugiej strony jest ryzyko uszkodzenia gwintu w obudowie głowicy.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Sylwester Łazar
-
2. Data: 2011-03-18 10:03:17
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>
"Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
news:ilv5qg$lrl$1@mx1.internetia.pl...
> Witam!
> Proszę o pomoc w podaniu momentów dokręcenia śrub głowicy w Audi A6 3,2
> FSI
> silnik AUK.
A nie AVK?
-
3. Data: 2011-03-18 10:05:25
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>
"Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
news:ilv5qg$lrl$1@mx1.internetia.pl...
> Witam!
> Proszę o pomoc w podaniu momentów dokręcenia śrub głowicy w Audi A6 3,2
> FSI
> silnik AUK.
> Silnik jest dość rzadko spotykany w kraju i mam problem w dojściu do
> dokumentacji.
szukaj engine head torque, etc..
http://ww2.justanswer.com/uploads/2paulm/2010-02-18_
023712_tb.pdf
-
4. Data: 2011-03-18 10:36:41
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
> A nie AVK?
AUK 3,2 FSI 2004
S.
-
5. Data: 2011-03-18 10:41:35
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
Dzięki.
Fajna instrukcja.
Niestety ten AVK ma paski rozrządu.
AUK ma łańcuchy.
Silnik jest inny :-(
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
-
6. Data: 2011-03-18 11:26:34
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>
W dniu 2011-03-18 09:36, Sylwester Łazar pisze:
> Witam!
> Proszę o pomoc w podaniu momentów dokręcenia śrub głowicy w Audi A6 3,2 FSI
> silnik AUK.
> Silnik jest dość rzadko spotykany w kraju i mam problem w dojściu do
> dokumentacji.
> Dobrze by było znać także moment dokręcenia śrub M6x20 podstawy napinacza.
> Sądząc po budowie uszczelnienia, może być konieczne silne dokręcenie. Z
> drugiej strony jest ryzyko uszkodzenia gwintu w obudowie głowicy.
> Z góry dziękuję za pomoc.
> Pozdrawiam,
> Sylwester Łazar
>
Bezwzględnie nowe śruby
etap 1 20Nm
etap 2 40Nm
etap 3 90 stopni
etap 4 90 stopni
kolejność znasz?
7 4 1 5
6 2 3 8
6 2 3 8
7 4 1 5
-
7. Data: 2011-03-18 12:11:56
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
> Bezwzględnie nowe śruby
>
> etap 1 20Nm
> etap 2 40Nm
> etap 3 90 stopni
> etap 4 90 stopni
>
> kolejność znasz?
>
> 7 4 1 5
> 6 2 3 8
>
> 6 2 3 8
> 7 4 1 5
Dzięki bardzo.
Trochę mały moment mi się wydaje.
Chociaż tu jest 8 śrub na 3 cylindry.
Upewnię się tylko: mówimy o silniku V6?
Jednak uszczelka jest metalowa/warstwowa.
PSA w Ulysse/Evasion/806/Zeta podaje wymiar maksymalny długości szpilki i po
przekroczeniu dopiero wymiana.
Czy śruby mają podaną tolerancję, czy Audi zaleca wymianę za każdym razem
bez etapu sprawdzania?
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
-
8. Data: 2011-03-18 12:36:30
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 18 Mar 2011 12:11:56 +0100, Sylwester Łazar wrote:
>> etap 1 20Nm
>> etap 2 40Nm
>> etap 3 90 stopni
>> etap 4 90 stopni
>>
>Dzięki bardzo.
>Trochę mały moment mi się wydaje.
to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie
duzy.
J.
-
9. Data: 2011-03-18 12:38:23
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
dobrze ci radzi - bierz nowe sruby. kosztuja grosze a oszczedzic mozesz
sobie problemow no i dzieki temu dociaganie bedzie dokladniejsze. te 20 i 40
Nm to po to by ustawic sryube na poczatku oporu, czyli poczatek dokrecania a
dalej 2x 90 stopni ma scisnac uszczelke do okreslonej wysokosci.
w praktyce klucz dynamometryczny i krecisz do powiedzmy 90Nm (ale stopniowo
zwiekszasz moment i dociagasz po kilka razy czyli 20 40 60 80 i potem 90Nm
(przykladowo-mozesz inaczej) zawsze zachowujac kolejnosc srub.
ja - majac uszkodzony blok (gleboka rysa na bloku przy cylindrze) musialem
dociagnac do ok 100-110Nm (prawie max klucza jaki mialem) zeby upg
uszczelniala dobrze.... Dopiero po tym dociagnieciu jest szczelnie i dziala
dobrze juz od ladnych paru miesiecy... prawie roku.
sir
-
10. Data: 2011-03-18 12:39:17
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
Ma Pan może instrukcję serwisową do A6 3,2 FSI?
Bardzo by mi zależało na opisie montażu napinacza.
Głównie dlatego, że poprzedni monter wymienił cały napinacz,
ale jednej ze śrub nie było.
Jest po niej ślad, ale najpewniej wykręciła się z powodu zbyt słabego
momentu.
Jako, że była najbliżej popychacza - rozszczelnił się kanalik ciśnieniowy i
popychacz nie miał wystarczającego ciśnienia oleju.
Wydaje mi się, że napinacz powinno się zalać olejem przed montażem, aby nie
doprowadzić do przeskoku łańcucha,
podczas pierwszego odpalenia.
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB