  • 1. Data: 2011-06-03 14:40:50
    Temat: [było] fotoradary na początku 2011
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witam,

    Opisywałem tu jakiś czas temu, jak to samochód mnie wiozący (nie
    kierowałem) został uwieczniony przez fotoradar
    http://42.pl/u/2Bne

    Nadeszła nowa korespondencja i są pewne zmiany ;)

    Po pierwsze SG straszy, że "odmówiłem odpowiedzi na żądanie uprawnionego
    organu, komu użyczyłem pojazdu", przy czym poprzednio pytali "kto
    kierował" i żądali podania "danych sprawcy", co jest rzekomo moim
    obowiązkiem. No i że zostanę o to obwiniony. Proszbardz :)

    Jednocześnie jest drugie pisemko, teraz już z prośbą o wskazanie "komu
    użyczyłem pojazd" - no teraz to chyba muszę odpowiedzieć, jako
    praworządny obywatel ;) ?

    ALE: są oczywiście i załączniki, czyli rozmaite pouczenia, prośby,
    formularze oświadczeń, a nawet instrukcja sprawdzenia statusu sprawy
    on-line :) , no i okazuje się, że teraz sprawcy wykroczenia
    przekroczenia prędkości proponują 200 PLN i 4 pkty, a mi za
    nieudzielenie informacji już tylko 150 PLN (wcześniej było 300 PLN) :D
    To jest oczywiście ekonomiczna wskazówka, co powinienem zrobić.

    Czy myślicie, że jest sens im odpisać, że nie podam, komu użyczyłem i
    jednocześnie zgadzam się na ukaranie mnie za to mandatem, ale podać moją
    propozycję wysokości kwoty mandatu?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2011-06-03 16:10:22
    Temat: Re: [było] fotoradary na początku 2011
    Od: "blachu" <b...@o...pl>

    Witam

    Ostanio rozmawiałem z radcą prawnym i opowiedział mi , że wygrał spawę - a
    może nie doprowadził do jej skierowania do sądu, bo napisał do SM w Łodzi,
    że jest wyrok z sądu, o tym że osoba, a właściwie właściciel firmy nie ma
    obowiązku prowadzić ewidencji komu użycza samochód, jeśli nie jest to pojazd
    ciężarowy wyposażony w tachograf. Tym samym, Ty też nie musisz pamiętać komu
    użyczyłeś pojazd.
    (Kiedyś na necie widziałem bardzo fajne pismo do SM wskazujące sprawcę -
    chyba koreańczyka - ale bez tłumaczenia wizytówki)

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2011-06-03 17:24:17
    Temat: Re: [było] fotoradary na pocz?tku 2011
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2011 16:10:22 +0200, "blachu" <b...@o...pl> wrote:

> [...]
    >obowiązku prowadzić ewidencji komu użycza samochód, jeśli nie jest to pojazd

    Bingo! O tym własnie pisałem kilka lat temu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 4. Data: 2011-06-03 19:25:19
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-06-03 14:40, LEPEK pisze:
> [...]
    >
    > Czy myślicie, że jest sens im odpisać, że nie podam, komu użyczyłem i
    > jednocześnie zgadzam się na ukaranie mnie za to mandatem, ale podać moją

    Czy fajcata delikwenta jest widoczna? Bo jak nie to napisz dane kogoś
    kto lubi takie zabawy. Ten ktoś poda oczywiście że to nie on prowadził.
    I teraz organ w postaci SM niech sam sobie ustali kto prowadził.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 5. Data: 2011-06-03 20:46:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    LEPEK w <news:isakrf$1sj7$1@news.mm.pl>:

> [...]

    > Jednocześnie jest drugie pisemko, teraz już z prośbą o wskazanie "komu
    > użyczyłem pojazd" - no teraz to chyba muszę odpowiedzieć, jako

    IMHO nie, bo strasznicy są upoważnieni ustawowo do:

    "żądania od właściciela lub posiadacza pojazdu wskazania komu powierzył
    pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie."

    > ALE: są oczywiście i załączniki, czyli rozmaite pouczenia, prośby,
    > formularze oświadczeń
    > Czy myślicie, że jest sens im odpisać, że nie podam, komu użyczyłem

    Uwzględniając powyższe nie ma sensu -- prosić zawsze mogą, ale prośby można
    zignorować.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2011-06-03 22:00:15
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-03 20:46, 'Tom N' pisze:

    > IMHO nie, bo strasznicy są upoważnieni ustawowo do:
    >
    > "żądania od właściciela lub posiadacza pojazdu wskazania komu powierzył
    > pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie."

    Przepraszam - napisałem nieprecyzyjnie.
    Tym razem zapytali dokładnie tak, jak jest w PORD i w KW i jw.
    Czyli muszę podać.
    Ja nie chcę zrobić niczego niezgodnego z prawdą, ani z przepisami. I
    tego samego wymagam od nich :)

    Pozdr,

  • 7. Data: 2011-06-05 01:40:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 03 Jun 2011 14:40:50 +0200, LEPEK napisał(a):

    > Jednocześnie jest drugie pisemko, teraz już z prośbą o wskazanie "komu
    > użyczyłem pojazd" - no teraz to chyba muszę odpowiedzieć, jako
    > praworządny obywatel ;) ?

    Nie. Dopóki nie zapytają 'komu powierzyłeś pojazd do kierowania' lub 'komu
    powierzyłeś pojazd do użytkowania', to nie.

    --

  • 8. Data: 2011-06-05 01:41:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 03 Jun 2011 22:00:15 +0200, LEPEK napisał(a):

    > Ja nie chcę zrobić niczego niezgodnego z prawdą, ani z przepisami. I
    > tego samego wymagam od nich :)

    No to dawaj im za niewskazanie ;)

    --