  • 71. Data: 2009-12-03 23:32:40
    Temat: Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Jemu chyba właśnie o to chodzi, aby ratować przemysł papierowy w Polsce i
    > umowy z załącznikami niech się drukują na wstędze długości srajtaśmy. *)

    A o co Tobie dokładnie chodzi?

  • 72. Data: 2009-12-03 23:44:41
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 03.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > Mój własny serwer poczty odbiera na porcie 25 zarówno pocztę z innych
    > serwerów jak też wychodzącą od abonentów, i tak pozostanie bo uważam to za
    > rozwiązanie optymalne.

    Co jest w tym optymalnego? Żal Ci portu, czy jak?
    Rozbicie na 2 niezależne daje dodatkowe możliwości których nie masz
    przy obsłudze jednoportowej:
    - cięcie firewallem niechcianych zakresów adresowych na których może pojawić
    się klient
    - priorytetowanie ruchu (np więcej pasma dla klientow, jak jest korek na iface,
    a automatyczny ruch mta-mta niech czeka, bo nie jest interaktywny)
    - niezależna konfiguracja smtpd pod usługę relay - zaczynamy od hasła, dalej
    jakieś adresy, nie musi klient czekać aż mu sprawdzę from,ehlo,to itd.
    W porcie delivery mogę powiedzieć 'wypad' już po ehlo, jak mi nie pasuje, w
    submission nie za bardzo.
    System jest bardziej elastyczny w konfiguracji i bardziej przez to optymalny.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 73. Data: 2009-12-04 07:25:37
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Wojciech Puchar pisze:
    (...)
    > zrobiłem to samo ale z jednym wyjątkiem:
    >
    > 1) poinformowałem o tym wszystkich klientów
    > 2) natychmiast blokadę zdejmuje jak ktoś prosi.

    A jaki to wyjątek? TP poinformowała wszystkich o tym rozwiązaniu, a
    o zdjęcie blokady nawet prosić nie trzeba (ktoś tu zresztą pisał,
    że nie bardzo widzisz różnicę między 300 a 300000 klientów).

    > Mój własny serwer poczty odbiera na porcie 25 zarówno pocztę z innych
    > serwerów jak też wychodzącą od abonentów, i tak pozostanie bo uważam to za
    > rozwiązanie optymalne.

    A co w tym optymalnego? Ruch można ładnie skolejkować, łatwiej ciąć
    ruch wchodzący, o różnicach w regułach MTA nawet przez grzeczność
    nie wspomnę.

    > Wolność jest dla tych co chcą wolności, dla tych co chcą niewolnictwa -
    > znajdzie się conajmniej jeden odpowiedni Pan.

    Mam wrażenie, że "wolność" traktujesz dość dowolnie i wybiórczo.
    Zapominasz też o jednej kwestii - ta "dowolność" nazywana przez
    Ciebie "wolnością" prowadzi do naruszenia wolności i praw innych
    ludzi. Od samego filozofowania ilość spamu i innego robactwa
    internetowego nie spadnie, a walczyć z tym jakoś trzeba.

  • 74. Data: 2009-12-04 10:26:26
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Co jest w tym optymalnego? Żal Ci portu, czy jak?

    To nie jest rozmowa na temat. Ważne jest to że od decydowania jak
    komunikujemy się w sieci są strony tej komunikacji a nie operator.
    Operator ma przesłać pakiet IP od nadawcy do odbiorcy.

  • 75. Data: 2009-12-04 10:27:04
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

> [...]
    > Zapominasz też o jednej kwestii - ta "dowolność" nazywana przez
    > Ciebie "wolnością" prowadzi do naruszenia wolności i praw innych

    W którym miejscu naruszyłem czyjąś wolność?

  • 76. Data: 2009-12-04 11:26:08
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 04 Dec 2009 08:25:37 +0100, Artur 'futrzak' Maśląg
    <f...@p...com> wrote:

    >A jaki to wyjątek? TP poinformowała wszystkich o tym rozwiązaniu, a
    >o zdjęcie blokady nawet prosić nie trzeba

    Na początek: mnie 25 port w TPSA ani grzeje ani ziębi. ;-)
    Postanowiłem sprawdzić - ot tak dla potomności - jak to działa i jak
    informuje o tym ten operator. Narzędzie to Neostrada moich rodziców. I
    tak korzystają z mojego prywatnego serwera pocztowego po 465 i 995
    więc eksprymentować mogłem. Założenie takie ze usłyszałem o blokowaniu
    tego portu i proszę o odblokowanie albo o wskazanei metody jak to
    samemu zrobić. Dwa kolejne telefony na BlueLine dziś w odstępie
    kilkunastu minut. W obu - różni konsultanci - uzyskałem odpowiedź
    identyczną: "nie ma możliwości odblokowanie portu 25 w żaden sposób".
    Jako powód zablokownia też odpowiedź identyczna: "Wszysycy operatorzy
    w Polsce wprowadzili takie ograniczenie". I propozycja bym przestawił
    sobie pocztę na 465 albo 587 bo nie ma możliwości by mając Neostrade
    korzystac z 25. Następniw 2 telefony do konkurencyjnych operatorów
    gdzie moja siostra i szwagier mają łącza (GTS i Netia). I coś się z
    informacją TPSA nie zgadza: obaj operatorzy twierdzą że nie blokują
    portu 25 i tego nie planują. W Netii powiedziano mi dodatkowo że port
    może być co prawda zablokowany w przypadku stwierdzenia rozsyałania
    spamu ale czasowo i z natychmiastowym powiadomieniem o tym fakcie
    abonenta.

    Wychodzi więc na to (pomijam czy port 25 jest komuś potrzebny czy też
    nie) że TPSA ustami swoich konsultantów kłamie. Kłamie że blokują
    wszyscy operatorzy - dwóch pierwszych losowo wybranych nie blokuje.
    Kłamie że blokady nie można usunąć - bo jak widać jest jednak metoda
    na to, tyle że skrzętnei ukryta przed przeciętnym abonentem.

    Zdrówko

  • 77. Data: 2009-12-04 11:34:04
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 04.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > To nie jest rozmowa na temat. Ważne jest to że od decydowania jak
    > komunikujemy się w sieci są strony tej komunikacji a nie operator.

    A w przypadku poczty jest odpowiedni dokument rfc (np ten z roku 1999),
    bo on decyduje jak powinien wyglądać submission.

  • 78. Data: 2009-12-04 11:51:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> writes:

    > Wychodzi więc na to (pomijam czy port 25 jest komuś potrzebny czy też
    > nie) że TPSA ustami swoich konsultantów kłamie.

    To, ze "konsultanci" nie maja pojecia o czym mowia, chyba nie powinno
    juz teraz nikogo dziwic? Ja sie dawno przyzwyczailem, moze to blad.

    > Kłamie że blokady nie można usunąć - bo jak widać jest jednak metoda
    > na to, tyle że skrzętnei ukryta przed przeciętnym abonentem.

    Przeciez przyslali pelne informacje z fakturami - dwa razy IIRC.
    Jest takze na ich stronie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 79. Data: 2009-12-04 11:51:30
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    (...)
    > Wychodzi więc na to (pomijam czy port 25 jest komuś potrzebny czy też
    > nie) że TPSA ustami swoich konsultantów kłamie. Kłamie że blokują
    > wszyscy operatorzy - dwóch pierwszych losowo wybranych nie blokuje.

    Cóż, jak ktoś chce, to może napisać reklamację, bądź domagać się
    wyjaśnień :) Jak wyglądają kontakty z BL to wiem od dawna i nie
    zmieniło się na lepsze - osobiście jest mi to obojętne na dzień
    dzisiejszy.

    > Kłamie że blokady nie można usunąć - bo jak widać jest jednak metoda
    > na to, tyle że skrzętnei ukryta przed przeciętnym abonentem.

    Metoda jest stara ;)

  • 80. Data: 2009-12-04 11:58:12
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

> [...]
    > kilkunastu minut. W obu - różni konsultanci - uzyskałem odpowiedź
    > identyczną: "nie ma możliwości odblokowanie portu 25 w żaden sposób".

    Dokładnie o to chodzi. Celowo wprowadzają w błąd. Mamy już 4 przypadki
    rozmowy razem gdzie obsługa klienta mówi to samo. To nie jest niewiedza BOK.

    > Jako powód zablokownia też odpowiedź identyczna: "Wszysycy operatorzy
    > w Polsce wprowadzili takie ograniczenie". I propozycja bym przestawił

    Ciekawe znam wielu i tylko TP tak robi. Nawet dzwoniłem do Netii z pytaniem
    czy też tak robią - odpowiedź była jednoznaczna - nie.

    > Wychodzi więc na to (pomijam czy port 25 jest komuś potrzebny czy też

    to nie jest sprawą TP czy potrzebny Panu port 25 i czy w ogóle wysyła Pan
    nim poczte.

> [...]
    > Kłamie że blokady nie można usunąć - bo jak widać jest jednak metoda
    > na to, tyle że skrzętnei ukryta przed przeciętnym abonentem.

    Chodzi o tresure abonenta. Teraz zgodzi się na to, potem TPSA ogłosi
    "sukces" w walce z spamem, dyrektor dostanie premię a za jakiś czas będzie
    kolejne ograniczenie też dla "dobra abonentów".

    Natomiast jeśli macie neostradę np. u rodziców i znajomą firmę informatyczną
    to można odzyskać pieniądze.

    1) informatyk wystawia fakturę na usługę przekonfigurowania neostrady np. w
    routerze. Przecież abonent nie musi się znać na tym.

    2) Odliczacie koszty płacąc o tyle mnie za rachunki. Kopię faktury wraz z
    informacją proszę wysłać do TP.

    Koszty ponieść musi TP gdyż jest to czynność która była wymagana aby
    kontynuować świadczenie usług takich na jakie podpisał Pan umowę terminową.
    Czynności te TP wymusiła swoim postępowaniem.