  • 11. Data: 2010-11-29 23:34:43
    Temat: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-29 23:12, Rafał Grzelak pisze:

    > Taki wlasnie mam zamiar kupic. Moze nawet do samoobrony sie nada :>

    Najlepiej kup osobno nasadkę w odpowiednim rozmiarze i sam klucz na 1/2"
    (zwróć uwagę na odpowiednią długość tego krótszego ramienia żeby nie
    uderzać potem ręką o felgę przy odkręcaniu).

    > ASR lapie sie do 'przycierania'?
    > Dzis troche do roboty mial, chociaz glownie to i tak stalem w korku.

    ASR raczej nie powinien. Pytanie jeszcze czy masz taki działający tylko
    na silnik, czy też taki który hamulcami robi "niby szperę".

    Ale tak czy siak w normalnych warunkach nie powinien.
    Chociaż np. ESP podczas szybkiej jazdy po śliskim potrafi mocno
    śmierdzieć hamulcami.

  • 12. Data: 2010-11-29 23:41:06
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Mon, 29 Nov 2010 23:34:43 +0100, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    >
    > Ale tak czy siak w normalnych warunkach nie powinien.
    > Chociaż np. ESP podczas szybkiej jazdy po śliskim potrafi mocno

    Pelnego ESP nie mam.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 13. Data: 2010-11-30 06:42:18
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 22:34:44 +0100, Yogi(n) napisał(a):

    > po drugie istnieje prawdopodobieństwo
    > samoodkręcenia

    To chyba trzeba mieć sporego pecha, bo gwinty złączne są samohamowne.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 14. Data: 2010-11-30 09:16:00
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-30 06:42, MadMan pisze:

    > To chyba trzeba mieć sporego pecha, bo gwinty złączne są samohamowne.

    Rok temu coś mi stukało w kole. Zdjąłem kołpak... jedna nakrętka całkiem
    odkręcona, dwie mocno poluzowane. Koło trzymało się na jednej.

  • 15. Data: 2010-11-30 15:02:23
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > To chyba trzeba mieć sporego pecha, bo gwinty złączne są samohamowne.

    O ile nie zostały posmarowane.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 16. Data: 2010-11-30 17:33:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał
    > Instrukcja Seata, ZABRANIA smarowania jakimkolwiek smarem, śrub
    > mocujących koła! Instrukcja obsługi Toledo, str. 3.68, cyt:
    > "...-w żadnym wypadku nie wolno ich powlekać smarem lub olejem!".

    Ja tam od lat smaruje, i problemow nie mam, ale tez nie mam seata
    :-)

    Sruba ma dwa konce, a konkretnie gwint i stozek dociskajacy felge.
    Nie wiadomo o co im chodzi - moze o oba, a moze tylko o stozek.

    A tak swoja droga to jesli byly ruszone to po paru godzinach raczej
    nie na gwintach zlapaly. W kadecie tak mi lapaly - mam wrazenie ze
    to na tych stozkach.

    J.

  • 17. Data: 2010-11-30 17:35:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w
    > Są tacy, którzy smarują odpornymi na temperaturę smarami (w
    > przeciwnym razie usmaży się i efekt będzie nawet gorszy tj.
    > poważne zapieczenie)

    A co ty - rajdowo jezdzisz ze ci sie tarcze rozgrzewaja do
    czerwonosci przy piascie ?

    J.

  • 18. Data: 2010-12-01 00:19:15
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w
    >
    > A co ty - rajdowo jezdzisz ze ci sie tarcze rozgrzewaja do czerwonosci
    > przy piascie ?

    Ja nie smaruję, więc mi się nie zagrzeje (smar) ;-) A jeśli już smarowałbym
    to smarem miedziowym albo jakimiś ceramicznymi. Tylko że temperatury rzędu
    kilkuset stopni to może też być kwestia np. uszkodzonego łożyska czy
    zapieczonego tłoczka, niekoniecznie rajdowego hamowania.

  • 19. Data: 2010-12-01 02:40:01
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-30 17:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w
    >
    > A co ty - rajdowo jezdzisz ze ci sie tarcze rozgrzewaja do czerwonosci
    > przy piascie ?
    Zwykłe dobre hamowanie ciężkiego auta z dużej prędkości wystarczy by
    rozgrzać tarcze. Albo kilka km górskiej drogi i kierowca który ciągle
    dotyka hamulca.

    Zauważ że hamowanie 2ton pojazdu z 150km/h to zamiana jego energii
    kinetycznej Ek=1/2 2000kg * 41,67m/s = 41670J = 0,11575kWh = 416700Ws w
    ciepło w hamulcach, głównie przednich, jeśli wyhamujesz do zera w ciągu
    20sekund to wydzielisz moc ~20kW, czyli po ~10kW w każdym kole. Grzałkę
    o mocy 10kW łatwiej sobie wyobrazić?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 20. Data: 2010-12-01 12:45:14
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Bo ludzie to czasami wpadną na takie pomysły, że zamiast wnikać w
    > szczegóły lepiej po prostu napisać że nie wolno i już.
    > Nie zdziwiłbym się gdyby niejeden już unurzał śruby w jakimś Towocie,
    > albo zalał wszystko WD-40 i może nawet nie tyle to się rozkręciło co
    > zapaprał tym tarcze hamulcowe.
    >
    > Dlatego np. w instrukcjach znajdziesz zakaz uruchamiania na pych ze
    > względów przeciwpożarowych (spróbuj zgadnąć jak to trzeba zrobić). Samo
    > w sobie nie jest to niczym złym, ale jak ktoś wykaże się dużą dozą
    > inwencji to da radę podpalić samochód.

    Mam ogranioczoną wyobraźnię a ludzka głupota jest wszak nieskończona --
    powiedz jak :)

    pzdr
    \SK