-
11. Data: 2010-11-29 23:34:43
Temat: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-11-29 23:12, Rafał Grzelak pisze:
> On Mon, 29 Nov 2010 22:22:39 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>
>> Bo klucz powinien być z metalu - wtedy by się nie połamał ;)
>> Porządne narzędzie to podstawa - dobrym kluczem albo urwiesz śrubę, albo
>> zrobisz jej łeb na okrągło, a go nie połamiesz.
>
> Taki wlasnie mam zamiar kupic. Moze nawet do samoobrony sie nada :>
Najlepiej kup osobno nasadkę w odpowiednim rozmiarze i sam klucz na 1/2"
(zwróć uwagę na odpowiednią długość tego krótszego ramienia żeby nie
uderzać potem ręką o felgę przy odkręcaniu).
>> Sprawdź też czy hamulec Ci nie przyciera, bo takie efekty z zapieczonymi
>> śrubami mogą być związane z jakimiś hutniczymi temperaturami z okolic
>> hamulców.
>
> ASR lapie sie do 'przycierania'?
> Dzis troche do roboty mial, chociaz glownie to i tak stalem w korku.
ASR raczej nie powinien. Pytanie jeszcze czy masz taki działający tylko
na silnik, czy też taki który hamulcami robi "niby szperę".
Ale tak czy siak w normalnych warunkach nie powinien.
Chociaż np. ESP podczas szybkiej jazdy po śliskim potrafi mocno
śmierdzieć hamulcami.
-
12. Data: 2010-11-29 23:41:06
Temat: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>
On Mon, 29 Nov 2010 23:34:43 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>> ASR lapie sie do 'przycierania'?
>> Dzis troche do roboty mial, chociaz glownie to i tak stalem w korku.
>
> ASR raczej nie powinien. Pytanie jeszcze czy masz taki działający tylko
> na silnik, czy też taki który hamulcami robi "niby szperę".
>
> Ale tak czy siak w normalnych warunkach nie powinien.
> Chociaż np. ESP podczas szybkiej jazdy po śliskim potrafi mocno
> śmierdzieć hamulcami.
Pelnego ESP nie mam.
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl
-
13. Data: 2010-11-30 06:42:18
Temat: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Mon, 29 Nov 2010 22:34:44 +0100, Yogi(n) napisał(a):
> po drugie istnieje prawdopodobieństwo
> samoodkręcenia
To chyba trzeba mieć sporego pecha, bo gwinty złączne są samohamowne.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
14. Data: 2010-11-30 09:16:00
Temat: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2010-11-30 06:42, MadMan pisze:
> Dnia Mon, 29 Nov 2010 22:34:44 +0100, Yogi(n) napisał(a):
>
>> po drugie istnieje prawdopodobieństwo
>> samoodkręcenia
>
> To chyba trzeba mieć sporego pecha, bo gwinty złączne są samohamowne.
Rok temu coś mi stukało w kole. Zdjąłem kołpak... jedna nakrętka całkiem
odkręcona, dwie mocno poluzowane. Koło trzymało się na jednej.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
15. Data: 2010-11-30 15:02:23
Temat: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
news:6ecd71gew2ic$.dlg@rower.power.pl...
> Dnia Mon, 29 Nov 2010 22:34:44 +0100, Yogi(n) napisał(a):
>
>> po drugie istnieje prawdopodobieństwo
>> samoodkręcenia
>
> To chyba trzeba mieć sporego pecha, bo gwinty złączne są samohamowne.
O ile nie zostały posmarowane.
--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi
ukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.
jpg
-
16. Data: 2010-11-30 17:33:07
Temat: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał
> Instrukcja Seata, ZABRANIA smarowania jakimkolwiek smarem, śrub
> mocujących koła! Instrukcja obsługi Toledo, str. 3.68, cyt:
> "...-w żadnym wypadku nie wolno ich powlekać smarem lub olejem!".
Ja tam od lat smaruje, i problemow nie mam, ale tez nie mam seata
:-)
Sruba ma dwa konce, a konkretnie gwint i stozek dociskajacy felge.
Nie wiadomo o co im chodzi - moze o oba, a moze tylko o stozek.
A tak swoja droga to jesli byly ruszone to po paru godzinach raczej
nie na gwintach zlapaly. W kadecie tak mi lapaly - mam wrazenie ze
to na tych stozkach.
J.
-
17. Data: 2010-11-30 17:35:22
Temat: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w
> Są tacy, którzy smarują odpornymi na temperaturę smarami (w
> przeciwnym razie usmaży się i efekt będzie nawet gorszy tj.
> poważne zapieczenie)
A co ty - rajdowo jezdzisz ze ci sie tarcze rozgrzewaja do
czerwonosci przy piascie ?
J.
-
18. Data: 2010-12-01 00:19:15
Temat: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:id3942$pf8$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w
>> Są tacy, którzy smarują odpornymi na temperaturę smarami (w przeciwnym
>> razie usmaży się i efekt będzie nawet gorszy tj. poważne zapieczenie)
>
> A co ty - rajdowo jezdzisz ze ci sie tarcze rozgrzewaja do czerwonosci
> przy piascie ?
Ja nie smaruję, więc mi się nie zagrzeje (smar) ;-) A jeśli już smarowałbym
to smarem miedziowym albo jakimiś ceramicznymi. Tylko że temperatury rzędu
kilkuset stopni to może też być kwestia np. uszkodzonego łożyska czy
zapieczonego tłoczka, niekoniecznie rajdowego hamowania.
--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi
ukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.
jpg
-
19. Data: 2010-12-01 02:40:01
Temat: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2010-11-30 17:35, J.F. pisze:
> Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w
>> Są tacy, którzy smarują odpornymi na temperaturę smarami (w przeciwnym
>> razie usmaży się i efekt będzie nawet gorszy tj. poważne zapieczenie)
>
> A co ty - rajdowo jezdzisz ze ci sie tarcze rozgrzewaja do czerwonosci
> przy piascie ?
Zwykłe dobre hamowanie ciężkiego auta z dużej prędkości wystarczy by
rozgrzać tarcze. Albo kilka km górskiej drogi i kierowca który ciągle
dotyka hamulca.
Zauważ że hamowanie 2ton pojazdu z 150km/h to zamiana jego energii
kinetycznej Ek=1/2 2000kg * 41,67m/s = 41670J = 0,11575kWh = 416700Ws w
ciepło w hamulcach, głównie przednich, jeśli wyhamujesz do zera w ciągu
20sekund to wydzielisz moc ~20kW, czyli po ~10kW w każdym kole. Grzałkę
o mocy 10kW łatwiej sobie wyobrazić?
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
20. Data: 2010-12-01 12:45:14
Temat: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
Tomasz Pyra wrote:
> W dniu 2010-11-29 21:53, Tata pisze:
>> Instrukcja Seata, ZABRANIA smarowania jakimkolwiek smarem, śrub
>> mocujących koła! Instrukcja obsługi Toledo, str. 3.68, cyt: "...-w
>> żadnym wypadku nie wolno ich powlekać smarem lub olejem!".
>
> Bo ludzie to czasami wpadną na takie pomysły, że zamiast wnikać w
> szczegóły lepiej po prostu napisać że nie wolno i już.
> Nie zdziwiłbym się gdyby niejeden już unurzał śruby w jakimś Towocie,
> albo zalał wszystko WD-40 i może nawet nie tyle to się rozkręciło co
> zapaprał tym tarcze hamulcowe.
>
> Dlatego np. w instrukcjach znajdziesz zakaz uruchamiania na pych ze
> względów przeciwpożarowych (spróbuj zgadnąć jak to trzeba zrobić). Samo
> w sobie nie jest to niczym złym, ale jak ktoś wykaże się dużą dozą
> inwencji to da radę podpalić samochód.
Mam ogranioczoną wyobraźnię a ludzka głupota jest wszak nieskończona --
powiedz jak :)
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)