  • 1. Data: 2016-02-28 00:38:18
    Temat: bezpieczeństwo przetwornic usb +5v
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Ludzie radośnie podłączają się do jakich popadnie ładowarek ze
    scalaczkami wielkości pchełki. Jaka jest szansa, że +14v pojawi się na
    wyjściu?

    Może lepiej używać starego dobrego LM78S05 który jest prawie
    niezniszczalny. A może tylko dodać tyrystor? ;)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2016-03-01 17:37:01
    Temat: Re: bezpieczeństwo przetwornic usb +5v
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PiteR pisze tak:

> [...]
    > się na wyjściu?
    >
    > Może lepiej używać starego dobrego LM78S05 który jest prawie
    > niezniszczalny. A może tylko dodać tyrystor? ;)

    http://www.righto.com/2012/10/a-dozen-usb-chargers-i
    n-lab-apple-is.html

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2016-03-01 19:24:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-28 00:38, PiteR wrote:
    > Ludzie radośnie podłączają się do jakich popadnie ładowarek ze
    > scalaczkami wielkości pchełki.

    Miałem Philipsa, "markowego" nie podróba, 2x USB 2A. Fajny, łady i
    pewnego dnia jak nie pierd...

    Otwieram a tam mostek 230V i ściezki do niego odległe o 0.5mm od siebie.
    Piedykło w tej okolicy.

    Sam nie wiem czy warto kupowac markowe.

    > Jaka jest szansa, że +14v pojawi się na
    > wyjściu?

    O dziwo R-PI przetrwał.

  • 4. Data: 2016-03-01 20:21:48
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 28 Feb 2016 00:38:18 +0100 PiteR <e...@f...pl> napisał:

    >Ludzie radośnie podłączają się do jakich popadnie ładowarek ze
    >scalaczkami wielkości pchełki. Jaka jest szansa, że +14v pojawi się na
    >wyjściu?

    Też o tym myślałem. Myślę że szansa jest niezerowa. Toż to zwykły step
    down. Jeżeli klucz poleci (a padające półprzewodniki prawie zawsze
    najpierw dostają zwarcia) to mamy telefon czy inną nawigację zasilaną
    z 14,4V :-)

    >A może tylko dodać tyrystor? ;)

    Crowbar to zdecydowanie dobry pomysł. Tylko nie zapomnij o jakimś
    odpowiednio dobranym bezpieczniku, żeby ten tyrystor nie musiał palić
    bezpiecznika gniazda zapalniczki :-)

  • 5. Data: 2016-03-01 21:22:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 01 Mar 2016 20:21:48 +0100, __Maciek <i...@c...org>
    wrote:
> [...]
    > down. Jeżeli klucz poleci (a padające półprzewodniki prawie zawsze
    > najpierw dostają zwarcia) to mamy telefon czy inną nawigację

    A nie wystarczy dołożyć mocny zener i bezpiecznik?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-03-01 22:01:09
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 01 Mar 2016 21:22:31 +0100 Marek <f...@f...com> napisał:

    >A nie wystarczy dołożyć mocny zener i bezpiecznik?

    Crowbar tyrystorowy sterowany przez TL431 znacznie lepszy - bardziej
    precyzyjny wybór napięcia zadziałania i (co najważniejsze) ostrzejsza
    charakterystyka układu. Z zenerem masz dużą szansę przejechać
    bezpieczny zakres napięcia, albo będzie się na nim wydzielała moc w
    czasie normalnej pracy.
    Poza tym jak odpalisz tyrystor, to on będzie już przewodził dopóki nie
    spali bezpiecznika (albo sam się nie spali). Z zenerem może się
    ustalić pewnien "punkt pracy" - będzie obciążał przetwornicę i się
    grzał i stabilizował jakieś napięcie.

  • 7. Data: 2016-03-02 01:52:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    __Maciek pisze tak:

> [...]
    > odpowiednio dobranym bezpieczniku, żeby ten tyrystor nie musiał
    > palić bezpiecznika gniazda zapalniczki :-)

    Nou spaliłem sobie aparat. Do dziś nie wiem jak. Pewnie jakieś piki
    wystąpiły. Od tego czasu tyrystor z tramwaju :)

    --
    Piter

    Let me see your war face.