  • 21. Data: 2010-12-01 20:52:46
    Temat: Re: bezmyslny egoizm...
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-12-01 17:41, masti pisze:

    > mój znajomy kiedyś chciał pomóc, z własnej woli, pewnej pani zepchnąć
    > samochód z jezdni na chodnik, żeby nie blokował ruchu. Dostał zjebkę, że
    > się wtrąca bo paniusia czeka na męża i kazała mu spadać.

    Po tym traumatycznym przeżyciu już pewnie nigdy w życiu nikomu nie pomoże.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 22. Data: 2010-12-01 20:57:42
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-12-01 19:38, Andrzej Lawa pisze:

    > Swoją szosą ten szał na zimowe opony to IMHO głównie chwyt marketingowy.
    > Może jakoś minimalnie poprawiają zachowanie i pozwolą jechać nieco
    > szybciej... ale wszyscy z problemami z ruszeniem, którym pomogłem
    > ruszyć, mieli "zimówki". Ja na "letnich" nie widzę różnicy - może za
    > wolno jeżdżę ;)

    Tia, wczoraj przestawiałem "na podwórku" parę samochodów.
    Jedyny który wymagał pomocy z zewnątrz miał założone dębice navigator,
    wystarczyło się zatrzymać żeby już się nie dał rady odgrzebać. Reszta na
    zimówkach nie miała najmniejszego problemu.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 23. Data: 2010-12-01 21:18:34
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > szybciej... ale wszyscy z problemami z ruszeniem, którym pomogłem
    > ruszyć, mieli "zimówki". Ja na "letnich" nie widzę różnicy - może za
    Uważam podobnie, ale:
    1) opony zimowe mają zwyczajowo wyższy bieżnik, gdyż
    nie zużywają się tak szybko jak letnie.
    Jest niższa temperatura i mniejsze tarcie.
    2) są wykonane z miękiej gumy, więc w niskich temperaturach mają nieco
    większą sprężystość.
    Tyle faktów.
    Wydaje mi się, że nowa opona letnia na zimę niewiele się różni od nowej
    zimowej.
    Jeśli ktoś porównuje prawie łysą letnią z nową zimową to
    jasne jest, że zimowa będzie się zachowywała lepiej.
    Jeżeli z drugiej strony ktoś kupi używane zimówki,
    a letnie w sezonie wymienił na nowe, może się okazać że
    zimą będzie tragedia.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 24. Data: 2010-12-01 22:17:26
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Wydaje mi się, że nowa opona letnia na zimę niewiele się różni od nowej
    > zimowej.

    obejrzyj sobie dokładnie jak wygląda bieżnik dobrej opony zimowej i
    następnie dobrej letniej (np. ts830 i er300 na images.google.pl).
    Popatrz przede wszystkim na układ rowków (usuwanie wody, błota i śniegu
    poza oponę) oraz na ilość i układ lamelek na klockach bieżnika.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 25. Data: 2010-12-01 22:33:35
    Od: Piter <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** masti pisze tak:

    > Dostał zjebkę, że się wtrąca bo paniusia czeka na męża i kazała mu
    > spadać.

    meandry rozumowania tej paniusi nie sniły sie fizjologom.
    może to było preludium do molesty o nowe auto od męzusia|sponsora ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 26. Data: 2010-12-01 22:56:53
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-01 19:38, Andrzej Lawa pisze:
    > Ja na "letnich" nie widzę różnicy
    Ale różnicy w stosunku do czego? Bo zimowych nie używasz jak twierdzisz,
    więc? Wróbelek różni się tym, że ma jedną nóżkę bardziej?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 27. Data: 2010-12-02 02:00:50
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 01 Dec 2010 17:57:44 +0100, Kuba \(aka cita\) napisał(a):

    > Przykładów z rezszta można mnożyć. Stoi unieruchomiony samochód. Zeby go
    > ominąć musi być puste z naprzeciwka. Jedzie sznurek samochodów, wiec
    > chcący ominąć czeka. Sznurek dojeżdza do skrzyżowania (rondo) i ci
    > czekający za omojającym tworzą koreczek do ronda. Tam ci "z naprzeciwka"
    > czekają aż Ci omijający ominą i rozładują korek - no i oczywiście nikt
    > na wysokościu unieruchomionego samochodu nie zatrzyma sie przed nim,
    > tylko jedzie dokąd sie da i poźniej wszyscy czekają na wszystkich, bo
    > jedni nie ominą, bo nie ma miejsca, a Ci nie przejadą bo Ci nie ominą,
> [...]
    W terminologii systemow to sie nazywa zakleszczenie (deadlock) :) Jak sie
    kijowo zakoduje wspolbieznosc, to sie udaje takie cos wywolac. Widac mamy
    slabe algosy wspolbieznosci zimowej.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 28. Data: 2010-12-02 06:39:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2010 22:56, R2r pisze:
    > Ale różnicy w stosunku do czego? Bo zimowych nie używasz jak twierdzisz,
    > więc? Wróbelek różni się tym, że ma jedną nóżkę bardziej?

    W stosunku do zimowych, na których jeździłem zeszłej zimy - duh!

    Fakt, inny samochód, ale czyżby aż tak kolosalna była różnica pomiędzy
    5-letnią najmniejszą Pandą a 15-letnią Corsą 1,5D?

  • 29. Data: 2010-12-02 06:47:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2010 19:52, Artur Maśląg pisze:

    > Skoro nie widzisz różnicy, to wyjścia są dwa:
    > - jeździsz tam, gdzie nie ma zimy
    > - nie jeździsz w ogóle
    > - trollujesz
    >
    > Wybierz co wygodne.

    Opcja 4: jeźdżę na tyle wolno i ostrożnie, że te ewentualne "kolosalne
    różnice" nie dają się jeszcze zauważyć

    Opcja 5: jesteś dystrybutorem opon (BP,NMSP ;) )

  • 30. Data: 2010-12-02 07:34:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 02 Dec 2010 06:47:43 +0100, Andrzej Lawa wrote:
    >Opcja 4: jeźdżę na tyle wolno i ostrożnie, że te ewentualne "kolosalne
    >różnice" nie dają się jeszcze zauważyć

    Przyjmujemy tem wypowiedz za dobra monete, uznajemy ze nie jestes
    trollem .. oj, ty sie jeszcze kiedys przejedziesz na swojej opinii.

    J.