  • 1. Data: 2011-03-21 08:40:53
    Temat: astra vs. vectra - który tańszy?
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Witam.

    Zastanawiam się nad zakupem Astry bądź Vectry. Kombi, około 10-letnie...
    Benzyna czy diesel?
    Skłaniam się ku benzynie, bo tańsze, a ja wiele nie będę jeździł.

    Który z tych modeli jest tańszy w utrzymaniu? Znajomy mówi mi, że Vectra ma
    droższe części. Czy to prawda?

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Kto rano wstaje, ten się g* wyśpi.

  • 2. Data: 2011-03-21 10:28:17
    Temat: Re: astra vs. vectra - który tańszy?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-03-21 08:40, *Artur Frydel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
> [...]
    > Skłaniam się ku benzynie, bo tańsze, a ja wiele nie będę jeździł.
    >
    > Który z tych modeli jest tańszy w utrzymaniu? Znajomy mówi mi, że Vectra ma

    Czy za specjalnie droższe to nie wiem (pewnie inni napiszą) natomiast na
    pewno częściej trzeba będzie naprawiać coś w zawieszeniu Vectry
    (niekoniecznie drogo). Astra II ma zawieszenie pancerne :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 3. Data: 2011-03-21 10:50:04
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > (niekoniecznie drogo). Astra II ma zawieszenie pancerne :)

    Zwłaszcza tylne ;-)
    Przykładowo w Astrze III (~110 kkm) zdarzyło mi się
    już parokrotnie wymienić łożyska amortyzatorów
    (w II wcale przez ~220 kkm).

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2011-03-21 11:05:35
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >>
    > Zwłaszcza tylne ;-)
    > Przykładowo w Astrze III (~110 kkm) zdarzyło mi się
    > już parokrotnie wymienić łożyska amortyzatorów

    A co to są tylne łożyska amortyzatorów?

  • 5. Data: 2011-03-21 12:23:33
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Mirek Ptak"

    > Czy za specjalnie droższe to nie wiem (pewnie inni napiszą) natomiast
    > na pewno częściej trzeba będzie naprawiać coś w zawieszeniu Vectry
    > (niekoniecznie drogo). Astra II ma zawieszenie pancerne :)

    Astra I i Vectra A miały praktycznie to samo zawieszenie, te same
    silniki, te same klamki, przyciski itd itp, jak jest z II niestety nie
    wiem :( ale nie słyszałem, żeby zawieszenie vectry B było uciązliwe w
    naprawach, dopiero w C wymyślili słynne banany z tyłu a i to tylko
    poprzez zastosowanie kiepskich tulei - po wymianie na zmodyfikowane,
    problem zawieszenia w VC już się nie pojawia

  • 6. Data: 2011-03-21 12:30:22
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Frydel"

> [...]
    > Skłaniam się ku benzynie, bo tańsze, a ja wiele nie będę jeździł.
    >
    > Który z tych modeli jest tańszy w utrzymaniu? Znajomy mówi mi, że

    Z cenami części to raczej bajki, ponieważ występują prawie na pewno te
    same podzespoły, nie wiem jak Vectra B, ale astra II ma ocynkowane
    nadwozie, vectra pewnie też - przy zakupie auta 10 letniego jest szansa,
    że silnik benzynowy będzie mniej zajechany, ja szukał bym jednostki o
    pojemności minimum 1.8l z 2 zaworami na cylinder ( w astrze miałem 1.6
    16v i silnik choć dość dynamiczny to jednak lubiący wysokie obroty i
    mający skłonności do nadmiernego zużycia oleju) do tego ceny części np.
    za komplet do wymiany paska rozrządu dla jednostek 8 zaworowych są o
    połowę tańsze niż do 16 zaworowych.

  • 7. Data: 2011-03-21 14:13:34
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > A co to są tylne łożyska amortyzatorów?

    Musisz poszukać.

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2011-03-21 14:44:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-03-21 12:30, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    > nie wiem jak Vectra B, ale astra II ma ocynkowane nadwozie, vectra
    > pewnie też

    O tym zupełnie zapomniałem - Vectra B jest ocynkowana w całości dopiero
    od FL, czyli od MY 1999

  • 9. Data: 2011-03-21 15:38:55
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2011 10:28:17 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

    > Czy za specjalnie droższe to nie wiem (pewnie inni napiszą) natomiast na
    > pewno częściej trzeba będzie naprawiać coś w zawieszeniu Vectry
    > (niekoniecznie drogo). Astra II ma zawieszenie pancerne :)

    Potwierdzam 300 tyś km przejechane i raz wymieniane amortyzatory tylne i
    sworzeń wachacza z przodu.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 10. Data: 2011-03-21 17:41:49
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    > jednostki o pojemności minimum 1.8l z 2 zaworami na cylinder

    Takich chyba nie było ani w jednej ani w drugiej. Afair jedynie 1.6 8v.

    --
    kamil d