    From: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: archiwa (bylo: Re: Napęd dvd nie działa)
    Date: Tue, 19 Jun 2012 11:50:45 +0200

    W dniu 2012-06-19 10:21, RadoslawF pisze:

    > Inteligentny człowiek będzie pamiętał że ma dysk z takim złączem
    > i zadba np. o kartę która złącze obsłuży, idiota będzie zaskoczony
    > i będzie miał problem.

    Nie trzeba byc idiota, zeby po prostu zapomniec o takiej rzeczy, jesli z
    archiwum korzysta sie raz na pare lat.

    > Tyle że standardy złącz HD nie zmieniają się tak szybko jak piszesz,
    > dużo szybciej zmieniają się pojemności i jak masz w szafie dysk
    > PATA 0,5TB to za kilka lat przy zmianie kompa wymienisz go na
    > SATA o pojemności kilkunastu TB i problem masz z głowy.

    Teoretycznie, ale oznacza to, ze archwium trzeba przenosic ze starszego
    dysku na nowy raz na jakis czas. To samo mozna wiec powiedziec o
    przegraniu starej plyty DVD na nowa (bo stara przestanie dzialac), czy
    pamieci flash.

    Czyli najlepszym rozwiazaniem na archwium danych jest mimo wszystko dysk
    twardy?
    Jak najbezpieczniej go przechowywac? Czy sa jakies dyski, ktore
    szczegolnie dobrze sie do tego nadaja? Po czym poznac, ze czas dysku
    dobiegl konca i trzeba szybko przenosic z niego archiwum na nowy dysk?

    Pytam czysto teoretycznie. Sam mam troche danych w archiwum, wszystko
    trzymam na plytach CD i DVD. Jak na razie na to nie narzekam, ale jednak
    troche starych plyt po kilku latach ma problemy z dzialaniem. Boje sie
    wiec o pozostale, a przegrywanie calych plyt na nowo co jakis czas nie
    jest moim ulubionym zajeciem ;)

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/