  • Data: 2012-06-22 12:17:16
    Temat: Re: Napęd dvd nie działa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "GAD Zombie" jrp64u$ljs$...@o...futuro.pl

    > Tylko to dosc drogie rozwiazanie. A karty pamieci/pendrive'y sa dzis tanie. Stad
    taka mysl.

    IMO dyski HDD są tańsze niż penflaszki czy karty pamięci, chyba
    że przechowujesz mało -- wówczas karta o pojemności 1 GB jest
    tańsza, bo można ją wygrzebać ze śmietnika? IMO dyski do
    20 GB też można wygrzebywać ze śmietników.

    > Oczywiscie biorac pod uwage stosunek pojemnosci do ceny, to faktycznie dyski
    moglyby wyjsc moze i taniej niz pendrive (chociaz
    > liczac juz dwa dyski, to moze i nie tak tanio). Niemniej trzeba sie liczyc tez z
    innymi problemami. Dysk przechowywany w
    > szufladzie moze np upasc i kupa danych

    Dyski 2.5" calowe są zajebiście (coby podeprzeć się słownictwem z PWN)
    wytrzymałe. Transcend (chyba nie mylę nazwy) daje takie obudowy, że
    wytrzymałość dysku jest lepsza niż odporność kota. Dysk można spokojnie
    wyrzucić z dowolnej wysokości.

    > leci w kosmos. Plytke trudniej tak uszkodzic.

    DVD? Spadając (lądując pionowo na twardej podłodze) potrafi się rozkleić/rozwarstwić.

    > Pendrive'owi nic sie nie powinno od tego stac.

    Ja dwie karty SDHC po prostu połamałem wkładając do czytnika.

    > Drugi problem jest taki, ze standardy sie zmieniaja. Kiedys bylo podlaczenie PATA,
    dzis jest SATA i coraz trudniej o podpiecie
    > starego dysku do nowej plyty.

    Są przejściówki -- nada ich pełno.
    Ja mam co najmniej 4 miejsca do podłączenia dysku PATA 2.5"
    i 2 do podłączenia dysku PATA 3.5" -- ale dysków takich
    raczej ;) nie mam.

    > Jesli dobrze mi sie wydaje (na mojej plycie sprzed kilku lat jest juz tylko jedno
    gniazdo PATA

    Raczej starczy do odczytu danych, o ile jest sprawne. :)

    > i chyba ze 4 czy 6 SATA). Mogloby sie okazac, ze za pare lat biore dysk, zeby zgrac
    stare dane i nie mam go jak podlaczyc ;)

    Dyski raczej są oporne w tej materii -- standardy te zmieniają się powoli.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'