  • 1. Data: 2011-02-25 08:22:55
    Temat: aparaty i mrozy
    Od: drummer <d...@o...pl>

    Nie obserwowalem prognoz pogody - byc moze po weekendzie temperatury
    beda rosly w stosunku do obecnych, ktore oscyluja wokol -10C.
    Poki co czy na tego rodzaju mrozy nalezy stosowanc jakies ubranka
    dla lustrzanek czy tez nie nalezy sie przejmowac o elektronike
    aparatow ?

  • 2. Data: 2011-02-25 08:47:06
    Temat: Re: aparaty i mrozy
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 25/02/2011 09:22, drummer wrote:
    > Poki co czy na tego rodzaju mrozy nalezy stosowanc jakies ubranka
    > dla lustrzanek czy tez nie nalezy sie przejmowac o elektronike
    > aparatow ?

    Nie wiem, jak lustrzanki, ale codziennie robie time-lapse nieba (chmur)
    od świtu do zmroku. Aparat Canon A630 stoi na parapecie (na zewnątrz),
    robiąc co 7 sekund jedno zdjęcie, napędzany przez 4 paluszki Eneloop i
    wytrzymuje dzielnie.

    Ludek

  • 3. Data: 2011-02-25 08:59:53
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

> [...]
    > Poki co czy na tego rodzaju mrozy nalezy stosowanc jakies ubranka
    > dla lustrzanek czy tez nie nalezy sie przejmowac o elektronike

    Standardowe zasady. Po przeniesieniu do ciepłego nie używać. Najlepiej
    zawinąć jeszcze na mrozie w folię i odwinąć gdy się ogrzeje. Poza tym
    raczej nie powinno być problemów. Niektórzy raportują wolniej działający
    AF z powodu zastygnięcia smarów, szybsze zużywanie się akumulatorów.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 4. Data: 2011-02-25 10:03:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-25 09:47, Ludek Vasta pisze:

> [...]
    > od świtu do zmroku. Aparat Canon A630 stoi na parapecie (na zewnątrz),
    > robiąc co 7 sekund jedno zdjęcie, napędzany przez 4 paluszki Eneloop i

    Masz już zrobiony jakiś filmik, czy zbierasz materiał na większy projekt?
    Czy tego Canona wyzwalasz zdalnie z komputera, czy przez CHDK? Jak
    skonfigurowałeś CHDK, jeśli go używasz? Zawsze miałem z ustawieniami
    CHDK problemy :/

  • 5. Data: 2011-02-25 11:00:32
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 25/02/2011 11:03, "Paweł W." wrote:
    > Masz już zrobiony jakiś filmik, czy zbierasz materiał na większy projekt?

    Mam, nawet tutaj już kilka pokazywałem. Parę przykładów:

    * 100809 - po 15.00 burza, na koniec tęcza:
    http://www.youtube.com/watch?v=44POvb0fDXE
    * 100806 - o 14.00 uderzenie burzy:
    http://www.youtube.com/watch?v=LgtpNGqY5pY
    * 100816 - pierwsza burza koło 14.00, druga ponad godzinę później, przy
    czym ta druga była dosłownie zielona:
    http://www.youtube.com/watch?v=-U-RHPSKodM

    Kilka porannych czerwonych chmur:
    * http://www.youtube.com/watch?v=y6ZGrtgdsds
    * http://www.youtube.com/watch?v=EWoqjNq71Q8
    * http://www.youtube.com/watch?v=eTQ4Kwn1zQo
    * http://www.youtube.com/watch?v=JUvgvHFnVSc

    > Czy tego Canona wyzwalasz zdalnie z komputera, czy przez CHDK?

    Przez CHDK.

    > Jak
    > skonfigurowałeś CHDK, jeśli go używasz?

    Zgodnie z instrukcją, ale w sumie z CHDK nic specjalnego nie robiłem,
    tylko wgrałem zmodyfikowany skrypt do robienia zdjęć w regularnych
    odstępach. Udało mi się znaleźć instrukcje do wgrania CHDK na kartę 8 GB
    (normalnie można tylko na karty 4 GB).

    Ludek

  • 6. Data: 2011-02-25 18:03:11
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    czesc,

    znalalezlem ciekawy film timelapse chmur...

    http://www.youtube.com/watch?v=-SUH0NJCwtg&feature=r
    elated

    jakie aparaty nadawaja sie do robienia takich ujec?

    K.

  • 7. Data: 2011-02-25 18:11:57
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik b...@n...pl napisał:
> [...]
    > raczej nie powinno być problemów. Niektórzy raportują wolniej działający
    > AF z powodu zastygnięcia smarów, szybsze zużywanie się akumulatorów.

    Dodam jeszcze do tego zapasowe, naładowane akumulatory w wewnętrznej
    kieszeni ubrania, bo narażone na mróz bardzo tracą na pojemności. No i
    rękawiczki, w których da się obsługiwać aparat a palce nie zamarzną.
    Wystarczy kilka stopni mrozu, wiatr i dłoni nie czujesz. Nie zauważyłem,
    żeby 20 stopni mrozu w ciągu kilku godzin zrobiło jakąkolwiek krzywdę
    amatorskiemu aparatowi pokroju Panasonica G1. Jedyne co zauważyłem, to
    dziwnie wyglądający wyświetlacz - marne kolory, smużenie. Aparat
    trzymałem w torbie, wyciągałem go na czas robienia zdjęć.
    Maciek

  • 8. Data: 2011-02-25 18:46:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-25 19:03:11 +0100, "kyte" <k...@n...com> said:

    > jakie aparaty nadawaja sie do robienia takich ujec?

    Każdy, który można wyzwalać zdalnie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-02-25 18:48:56
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-25 19:11:57 +0100, Maciek <m...@p...com> said:

    > Jedyne co zauważyłem, to dziwnie wyglądający wyświetlacz - marne
    > kolory, smużenie. Aparat trzymałem w torbie, wyciągałem go na czas
    > robienia zdjęć.

    Bo wyświetlacz to jedyny element elektroniki tak wrażliwy na
    temperaturę. Ciepło też mu nie służy.

  • 10. Data: 2011-02-25 19:20:48
    Od: mbut <m...@w...pl>

    W dniu 11-02-25 19:48, JA pisze:

    > Bo wyświetlacz to jedyny element elektroniki tak wrażliwy na
    > temperaturę. Ciepło też mu nie służy.
    Mam lustrzankę Pentaxa i robię zdjęcia na mrozie i nic złego z nim się
    nie dzieje, pracuje bez zmian. Noszę go w torbie fotograficznej.
    pozdr.