eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingalgorytm rozkladu punktów na sferze › Re: algorytm rozkladu punktów na sferze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: algorytm rozkladu punktów na sferze
    Date: Fri, 31 Jan 2014 02:27:10 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 56
    Message-ID: <lceu7e$nfa$1@node2.news.atman.pl>
    References: <4...@g...com>
    <p...@n...chmurka.net>
    <3...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 89-73-81-145.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1391131694 24042 89.73.81.145 (31 Jan 2014 01:28:14 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 31 Jan 2014 01:28:14 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.2.0
    In-Reply-To: <3...@g...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:205052
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2014-01-29 14:17, firr wrote:
    > W dniu środa, 29 stycznia 2014 13:46:16 UTC+1 użytkownik Paweł Kierski napisał:

    >> https://www.maths.unsw.edu.au/about/distributing-poi
    nts-sphere
    >>
    >>
    >>
    >> "In contrast to the circle, it is not possible to equally distribute
    >>
    >> points on the sphere except in a few special cases (the platonic solids
    >>
    >> illustrated below)."
    >>
    >>
    >>
    > hmm, ciekawe - a gotowy kod moze gdzies by był?
    > (w postaci jednej funkcji najlepiej)


    Jak kiedyś potrzebowałem, generowałem takie rozkłady
    symulując przetłumiony ruch w zadanym potencjale.

    X_i to wektor wsplrzednych {x,y,z} i tego punktu

    (X_i)' = -sum_j (X_i - X_j)/|X_i - X_j|^3 - X_i r(|X| - R)

    [sprawdź znaki, mogłem się pomylić]
    r to choćby funkcja liniowa, cały człon z nią ma za zadanie
    trzymać punkty blisko sfery.

    Symulujesz, aż będą sie ruszać wystarczająco wolno, normalizujesz
    (lekko spuchną jeśli nie uwzględnisz tego w r(.), albo lepiej,
    w samej mechanice symulacji ) i gotowe.

    Odpowiada to jakiemuś minimum lokalnemu z drugiej wersji
    z linku Pawła.


    > wersja z outputem w postaci samych wierzchołków
    > jest na pewno latwiejsza, to chociaz ta bo pewnie
    > gorsza jest pozniej triangulyzacja tych punktów (?) (tj łaczenie tych co trzeba w
    trojkaty)

    W linku masz podpowiedź:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Triangulacja_Delaunay

    Czy przypadkiem Twoim celem nie jest zrobienie ładnej sfery
    z trójkątów, a nie rozłożenie równomiernie punktów?

    pzdr
    bartekltg






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 31.01.14 07:55 firr

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: