  • 1. Data: 2011-06-06 11:57:22
    Temat: akumulatory do lampy
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Może podzielicie się opiniami na temat akumulatorów AA

    Osobiście miałem 2 rodzaje Energizer 2500 (coś koło) i GP 2700 i 2500 -
    niklowo-wodorkowe

    Te pierwsze wytrzymały coś ponad dwa lata i około 100 ładowań, drugie
    niecałe 2 lata i coś koło 80 ładowań - ładowania mocno szacowane,
    średnio ładowałem raz w tygodniu. Dość mocno eksploatowane podczas zdjęć
    weselnych. Sukcesywnie zaczęły mi padać po kolei podejrzewałem ładowarkę
    ta jest firmy GP BP50.

    Zaczęły mi padać również te ładowane sporadycznie - z pilotów,
    latarek..., wszystkie mają powyżej 2 lub 3 lat. Podejrzewałem ładowarkę
    - ale nie wiem jak ją sprawdzić i ocenić, te które są dobre po
    naładowaniu wskazywały więcej niż 1,2 V - teraz nie pamiętam ale chyba
    1,4 V.

    Może ktoś coś podpowie, doradzi jakie akumulatory i jaką ładowarkę
    kupić. Z tego co wiem nie ma co kupować żyłowanych powyżej 2500.
    Ale co kupić?

    Ariusz

  • 2. Data: 2011-06-06 12:04:56
    Temat: Re: akumulatory do lampy
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Ale co kupić?

    Jak zawsze - Sanyo Eneloop 2000 mAh.
    (ewentualnie ich nowsza wersja w czarnych
    koszulkach - wieksza pojemnosc, krotsza
    zywotnosc)

    A do tego ladowarka typu BC 700,
    czy co tam ja obecnie zastapilo.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Energizery 2500 tez mialem "przyjemnosc" posiadac...
    Samorozladowanie w 2 tygodnie, ubaw po pachy... :/

  • 3. Data: 2011-06-06 12:26:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-06 13:57, Ariusz pisze:
    > Te pierwsze wytrzymały coś ponad dwa lata i około 100 ładowań, drugie
    > niecałe 2 lata i coś koło 80 ładowań - ładowania mocno szacowane,

    No i tak ma być - czas życia akumulatorka to 2-3 lata, potem to tylko w
    coś niezobowiązującego przy założeniu obowiązkowego ładowania co miesiąc.
    Tak na marginesie, z rok temu pojawiły się Lidlowskie noname w kolorze
    czerwonym (Tronic konkretnie) i pojawiają się co jakiś czas. To
    odpowiedniki Eneloopów, rzeczywista pojemność ok 2Ah, powsadzałem do
    wszelkich czuwaków o niewielkim poborze prądu, ładowałem do tej pory
    dwukrotnie (''normalne'', niezależnie czy firmowe, czy nie - trzeba
    ładować co miesiąc - dwa). Oczywiście we wszelkich latarkach, lampach
    błyskowych itp. też pracują sprawnie.
    Nie żebym reklamował, ale to jest trzy razy tańsze, a za trzy lata pewno
    każde zdechną. Czarne i granatowe Troniki (ale nie wcześniejsze, z
    czarną końcówką tylko - to był szajs od początku), takie normalne, też
    są okej (dają gdzieś 2,3Ah), ale oczywiście prąd z nich ucieka
    klasycznie. Ładować przed użyciem albo raz na dwa miesiące, jeśli
    nieużywane.

    Aha, jeszcze jedno - jeśli akumulatorek zleci na podłogę, to prawie na
    100% będzie po nim. Tzn. będzie się rozładowywać w tydzień. Kilka tak
    załatwiłem (lubią się turlać po stole).

    --
    pozdrawia Adam
    /szukam plugina do firefoxa wycinającego wiadomości sportowe i politykę/

  • 4. Data: 2011-06-06 14:28:21
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Janko Muzykant wrote in <news:isih1e$ok6$1@news.onet.pl>
    > z rok temu pojawiły się Lidlowskie noname w kolorze
    > czerwonym (Tronic konkretnie) i pojawiają się co jakiś czas. To
    > odpowiedniki Eneloopów, rzeczywista pojemność ok 2Ah

    Nie mialem przyjemnosci, widywalem w Lidlu tylko zwykle NiMH R6 2500 mAh.
    Znowu cos takiego wystawiaja:
    www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index_19309.
    htm
    Przy cenie 15zl zakup zwyklych NiMH wydaje sie nieoplacalny. Eneloop UTGA
    (formalnie zyjace o 50% dluzej) kosztuja ok 27zl.

    Za tydzien Biedro sprzedawac bedzie akumulatory Eneloopopodobne
    (przypuszczalnie do starych Sanyo UTG, nie UTGA) za 20zl.
    www.biedronka.pl/cms/img/u/Non_food/nf_2011.06.13/01
    /02_b.jpg

    > Czarne i granatowe Troniki (ale nie wcześniejsze, z
    > czarną końcówką tylko - to był szajs od początku), takie normalne, też
    > są okej (dają gdzieś 2,3Ah)

    Po troche ponad roku uzytkowania zaczely miec olbrzymia rezystancje
    wewnetrzna. Canon A75 zaczal sie wylaczac po wykonaniu kilkunastu zdjec,
    pomimo, ze napiecie na ogniwie wynosilo ~1.4V. Lampa blyskowa laduje sie
    (pomimo niemoznosci zasilenia aparatu), choc bardzo powoli.
    www.betelgeza.ziomber.eu/photo/11/Tronic_R6_2500_mAh
    _Battery.jpg
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 5. Data: 2011-06-06 17:56:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ariusz" isifb3$hfc$...@n...onet.pl

    > Może podzielicie się opiniami na temat akumulatorów AA

    Ja się podzielę -- tyko kilka kompletów białych Eneloopów z koronkami
    i w pudełeczkach. :) (chyba teraz nie ma w sklepach bezkoronnych)

    Ja kupuję tutaj https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=5470

    > Może ktoś coś podpowie, doradzi jakie akumulatory i jaką ładowarkę kupić.

    Tylko taką, która umożliwia kontrolowanie ładowania i rozładowania.
    Sławne BC700 i BC900 oraz podobne -- ja mam lepszą niż BC900, ale
    nie pamiętam jej nazwy. Chyba tę https://www.hurt.com.pl/index.php?o=shpp&i=4711

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-06-06 18:01:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" isih1e$ok6$...@n...onet.pl

    > a za trzy lata pewno każde zdechną.

    Nie jest to prawdą.

    > Aha, jeszcze jedno - jeśli akumulatorek zleci na podłogę, to prawie na 100% będzie
    po nim. Tzn. będzie się rozładowywać w tydzień.
    > Kilka tak załatwiłem (lubią się turlać po stole).

    A ja mam takie, które przetrwały spadki. :)
    Akumulatorki należy chować do pudełeczek zwanych etui. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2011-06-07 06:30:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > A ja mam takie, które przetrwały spadki. :)

    A ja mam kromkę, co spadła masłem w górę.

    --
    pozdrawia Adam
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że większość ludzi jest głupia/

  • 8. Data: 2011-06-07 13:49:48
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > odpowiedniki Eneloopów, rzeczywista pojemność ok 2Ah, powsadzałem do
    > wszelkich czuwaków o niewielkim poborze prądu, ładowałem do tej pory

    Tu pewnie ich biedronkowy odpowiednik pod wielce fotograficzną marką
    Kodak - do flesza w sam raz - na weselu będzie to wyglądać bardziej
    "profi" niż jakieś "troniki"... :))
    http://www.biedronka.pl/oferta/artykuly_przemyslowe/
    juz_za_tydzien/

    [mr.]

    PS.: Ooo, widzę że podwodny aparat Kodak też można kupić do
    kompletu... ;-)

  • 9. Data: 2011-06-07 14:02:21
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Aha, jeszcze jedno - jeśli akumulatorek zleci na podłogę, to prawie na
    > 100% będzie po nim. Tzn. będzie się rozładowywać w tydzień. Kilka tak
    > załatwiłem (lubią się turlać po stole).

    No jest w tym trochę racji - może nie 100%, ale gdzieś koło 10% (a
    może grawitacja u mnie słabsza, albo za wysoko siedzisz :)

    Ja dodam taki mój obyczaj, że po rozładowaniu kompletu sprawdzam
    napięcia - najcześciej pada tylko jeden, więc go minusuję markerem (a
    czasem plusuję najlepszy, ale to raczej rzadki przypadek), a potem
    kompletuję wg rankingu - gorsze do latarki, lepsze, gdzie trzeba.

    [mr.]

  • 10. Data: 2011-06-07 14:25:56
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > No jest w tym trochę racji - może nie 100%, ale gdzieś koło 10% (a
    > może grawitacja u mnie słabsza, albo za wysoko siedzisz :)

    Kwestia jeszcze tego, na co taki aku upada - jeśli to twarda
    podłoga/beton, to rzeczywiście ryzyko pęknięcia wewnętrznego rdzenia
    rośnie.

    [mr.]