  • 1. Data: 2013-07-02 19:53:18
    Temat: akumulatorki a aparat fotograficzny
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jeszcze jedno pytanie, mam kilka cyfrowych aparatów fotograficznych,
    żaden z nich nie chce działać na akumulatorkach nawet w pełni naładowanych,
    czy to normalne? można coś poradzić?

  • 2. Data: 2013-07-02 20:51:40
    Temat: Re: akumulatorki a aparat fotograficzny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" napisał
    >jeszcze jedno pytanie, mam kilka cyfrowych aparatów fotograficznych,
    >żaden z nich nie chce działać na akumulatorkach nawet w pełni
    >naładowanych,
    >czy to normalne? można coś poradzić?

    Mozna wyrzucic te akumulatorki.
    Oczywiscie tylko do odpowiedniego pojemnika.

    J.

  • 3. Data: 2013-07-02 22:31:57
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Użytkownik "identyfikator: 20040501" napisał
    >
    > Mozna wyrzucic te akumulatorki.
    > Oczywiscie tylko do odpowiedniego pojemnika.
    >
    > J.

    Ale Ci się zaraz od POwcó dostanie....

  • 4. Data: 2013-07-02 23:14:28
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > jeszcze jedno pytanie, mam kilka cyfrowych aparatów fotograficznych,
    > żaden z nich nie chce działać na akumulatorkach nawet w pełni naładowanych,
    > czy to normalne? można coś poradzić?

    A spróbuj włożyć akumulatorki i poczekać kilka godzin. Nie wiem, jak to
    możliwe, ale mam aparat (BenQ C640), który po kilku miesiącach
    nieużywania i leżenia bez zasilania, po włożeniu akumulatorków (na 100%
    dobrych) nie dawał znaku życia. Chciałem go wywalić, ale jakoś tak
    odłożyłem (z akumulatorami) i przypomniałem sobie następnego dnia. I -
    ku mojemu zdziwieniu - ożył i zachowuje się zupełnie prawidłowo. Nie
    potrafię tego wyjaśnić.
    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2013-07-03 09:21:07
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > jeszcze jedno pytanie, mam kilka cyfrowych aparatów fotograficznych,
    > żaden z nich nie chce działać na akumulatorkach nawet w pełni naładowanych,
    > czy to normalne? można coś poradzić?

    Aparaty cyfrowe z reguły nie chcą pracować na akumulatorkach NiMH czy
    innych o napięciu nominalnym 1,2 V.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2013-07-03 09:33:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Wednesday, July 3, 2013, 9:21:07 AM, you wrote:

    > Aparaty cyfrowe z reguły nie chcą pracować na akumulatorkach NiMH czy
    > innych o napięciu nominalnym 1,2 V.

    Wszystkie moje z reguły pracują. Nie kupiłbym takiego, który by nie
    pracował. We wszystkich zwykłe baterie są opisane jako jedynie
    awaryjne źródło energii i zalecane są akumulatorki. W dwóch rodzaj
    ogniw trzeba ustawiać w menu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2013-07-03 09:47:47
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracował. We wszystkich zwykłe baterie są opisane jako jedynie
    > awaryjne źródło energii i zalecane są akumulatorki. W dwóch rodzaj

    Chciałem napisać "stare aparaty cyfrowe" :) Często spotykałem się z
    sytuacją, że co najwyżej chwilkę pracowały do czasu aż napięcie spadło z
    maksymalnego do nominalnego.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2013-07-03 10:02:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Wednesday, July 3, 2013, 9:47:47 AM, you wrote:

    > Chciałem napisać "stare aparaty cyfrowe" :) Często spotykałem się z
    > sytuacją, że co najwyżej chwilkę pracowały do czasu aż napięcie spadło z
    > maksymalnego do nominalnego.

    Czy 11-letni (nadal sprawny!) Canon PowerShot A30 1.3Mpix jest
    wystarczająco stary? Jeszcze starszego HP nie chce mi się nawet
    szukać.

    Musiałeś mieć strasznego pecha, bo reguła od zawsze była odwrotna do
    podanej przez Ciebie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-07-03 10:33:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Aparaty cyfrowe z reguły nie chcą pracować na akumulatorkach NiMH czy
    > innych o napięciu nominalnym 1,2 V.

    W tych co mam (miałem), jest możliwość ustawienia w menu baterii 1,5V
    lub akumulatorów 1,2V, co ma na celu umożliwienie monitorowania stanu
    zasilania. Ale na bateriach to pracuje dość marnie -- niby wciąż mają
    poziom napięcia (pewnie wyższy niż akumulatory), ale większego prądu
    szarpnąć się z nich nie da.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2013-07-03 10:47:59
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > szukać.
    >
    > Musiałeś mieć strasznego pecha, bo reguła od zawsze była odwrotna do

    Dokładnie jak piszesz. Na dodatek różnice są takie, że na alkalicznych
    daje się zrobić zdjęć kilkadziesiąt, na akumulatorkach kilkaset. Nie
    sprawdzałem na bateriach litowych (Enenrgizery 1.5V).
    Ale ciekawe - lampa na 2xAA nie chce pracować na KLIC, skubana w ogóle
    się nie odzywa - jakby prądu nie było, ale to jest 3.6V (chociaż czasem
    piszą że 3V), a nie 3 czy 2.5V. Za dużo widać napięcia, ale włożyć się da.

    Pozdrawiam

    DD