    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: akumulatorki a aparat fotograficzny
    Date: Wed, 03 Jul 2013 10:47:59 +0200

    > Czy 11-letni (nadal sprawny!) Canon PowerShot A30 1.3Mpix jest
    > wystarczająco stary? Jeszcze starszego HP nie chce mi się nawet
    > szukać.
    >
    > Musiałeś mieć strasznego pecha, bo reguła od zawsze była odwrotna do
    > podanej przez Ciebie.

    Dokładnie jak piszesz. Na dodatek różnice są takie, że na alkalicznych
    daje się zrobić zdjęć kilkadziesiąt, na akumulatorkach kilkaset. Nie
    sprawdzałem na bateriach litowych (Enenrgizery 1.5V).
    Ale ciekawe - lampa na 2xAA nie chce pracować na KLIC, skubana w ogóle
    się nie odzywa - jakby prądu nie było, ale to jest 3.6V (chociaż czasem
    piszą że 3V), a nie 3 czy 2.5V. Za dużo widać napięcia, ale włożyć się da.

    Pozdrawiam

    DD