  • 41. Data: 2013-07-15 11:38:21
    Temat: Re: akumulatorki a aparat fotograficzny
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    wiadomości news:9510482443.20130713234026@pik-net.pl.invalid...

    > To znaczy, że jednak to nie połowa pojemności... Po wyjęciu z aparatów
    > wkładam do ładowarki, ustawiam rozładowanie i w najgorszym przypadku
    > po pół godzinie wszystkie już się ładują. Potem 3 godziny ładowania i
    > do rezerwy, bo w aparacie są poprzednie rezerwowe.

    Nosisz gniazdo elektrycze ze sobą? :)
    Ja po wyjęciu z aparatu chowam do kieszeni. Ładowanie niekoniecznie musi być
    wieczorem tego samego dnia.
    Nie mówię że mi brakuje prądu. Ale właśnie wyjąłem akumulatorki z ładowarki.
    Włączona funkcja rozładowania. Po ośmiu godzinach jeszcze nie przeszła do
    ładowania. Dużo zostało...

    --
    Desoft

  • 42. Data: 2013-07-15 14:33:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Desoft,

    Monday, July 15, 2013, 11:38:21 AM, you wrote:

    > Nosisz gniazdo elektrycze ze sobą? :)

    Tam, gdzie nie ma gniazdka zabieram rezerwowe akumulatorki. I chyba
    dorobię do BC-700 zasilacz samochodowy :)

> [...]
    > Włączona funkcja rozładowania. Po ośmiu godzinach jeszcze nie przeszła do

    Za małym prądem rozładowujesz - ja rozładowuję 350mA i ładuję 700mA.
    Jeszcze się nie zdarzyło, żeby rozładowywało dłużej niż 6 godzin. Ale
    to tylko przy teście tak długo.

    Właśnie odświeżam moje 4 komplety na wesele (w najbliższy weekend).
    Najstarszy komplet ma ponad 5 lat.

    Tak całkiem poważnie - myślę, że kilkakrotny cykl głębokiego
    rozładowania i ładowania może przywrócić wigor akumulatorkom. Obecnie
    wszystko wskazuje na to, że padłeś ofiarą efektu "leniwej baterii",
    który jest pochodną efektu pamięciowego i występuje w akumulatorkach
    NiMH. Poczytaj:
    http://www.modelarz.one.pl/porady-modelarskie/warszt
    at-rc/akumulatorki-nicd-i-nimh/

    No i na wszelki wypadek sprawdź jeszcze to:
    http://www.canon.pl/Support/Consumer_Products/produc
    ts/cameras/Digital_Compact/Powershot_A_series/PowerS
    hot_A530.aspx?type=important&faqtcmuri=tcm:125-52078
    8

    --
    Best regards,
    RoMan