  • 1. Data: 2009-09-29 06:10:19
    Temat: akumulator a temperatura otoczenia
    Od: jesz <m...@w...pl>

    witam,
    zimą trzymam sprzęta w garażu podziemnym u znjaomych (3 km od domu) a
    w sezonie na parkingu strzeżonym pod domem tyle że na powietrzu czyli
    niezadaszonym. Niestety w ostatnie noce upał nieco zelżał a w kolejne
    zapowiadają że temperatury odczuwalne mają spaść do nawet +2.
    I tu pytanie: jak takie temperatury wpływają na akumulator? Czy po
    pierwsze może mnie spotkać niespodzianka w postaci rozładowanego aku
    nad ranem? Ewentualnie czy wpływa cała sytuacja na żywotność tego
    urządzenia?
    Może sobie już darować parking i przerzucić motocykl do garażu?
    Mój aku to YT14B-4, pojemność 12 Ah
    dzięki
    jesz

  • 2. Data: 2009-09-29 06:24:12
    Temat: Re: akumulator a temperatura otoczenia
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    ogolnie im nizsza temperatira tym bardziej spada wydajnosc i pojemnosc aku
    +20st 100% a przy -20st 60% - trzeba by wyguglac - podalem pi razy drzwi
    razy staddotamtad

    na jedno tylko zwroc uwage - nie pozwol zeby byl rozladowany na mrozie. sam
    fakt rozladowania moze mu kuku zrobic a rozladowanie na mrozie to kaplica
    (zamarznie i rozsadzi cele)

  • 3. Data: 2009-09-29 07:11:10
    Od: jesz <m...@w...pl>

    Dzięki - na mrozie to mam nadzieję że stać nie będzie (pytanie też od
    jakiej temperatury definiujemy mróz :)), natomiast bardziej mi chodzi
    o temperatury bliskie zeru w nocy. Czy one mogą doprowadzić do
    rozładowania aku przez jedną noc? Z tego co piszesz to raczej nie...
    Do pracy mam 25 km w jedną stronę więc po nocy raczej nie będzie
    problemu z podładowaniem go w trasie. Tak naprawdę to też muszę podjąć
    decyzję czy opłacić abonament za parking w październiku czy sobie
    darować i wstawić go do garażu a do pracy zasuwać puszką.

  • 4. Data: 2009-09-29 07:13:14
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 29 Sep 2009 00:11:10 -0700 (PDT), na pl.rec.motocykle, jesz
    napisał(a):

> [...]
    > decyzję czy opłacić abonament za parking w październiku czy sobie
    > darować i wstawić go do garażu a do pracy zasuwać puszką.

    Spoko, dopoki nie ma mrozow to da rade. W zeszlym sezonie jezdzilem
    skutem do 6.12 - stal na dworze, temperatury w okolicy zera się
    pętały. Codziennie rano odpalał i jechał.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 5. Data: 2009-09-29 07:44:41
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    bez stresu- sam sie nie wyladuje. Co innego jak amsz alarm - tygodnie
    stania i mozesz leciec po prostownik ;)
    jesli uzywasz codziennie lub prawie codziennie to bez stresu

  • 6. Data: 2009-09-29 07:46:04
    Od: jesz <m...@w...pl>

    no to decyzja podjęta, październik pod chmurką :)
    dzięki wielkie

  • 7. Data: 2009-09-29 12:01:05
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Sep 29, 7:24 am, "Michał Gut"
    <m...@w...pl> wrote:
    > ogolnie im nizsza temperatira tym bardziej spada wydajnosc i pojemnosc aku
    > +20st 100% a przy -20st 60% - trzeba by wyguglac - podalem pi razy drzwi
    > razy staddotamtad

    Ale tez im nizsza temperatura tym wolniej nastepuje proces
    samoczynnego rozladowania sie akumulatora.

  • 8. Data: 2009-09-30 09:15:04
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > Mój aku to YT14B-4, pojemność 12 Ah
    > dzięki
    > jesz

    Nie wiem, jakie masz moto, sądząc z pojemności akumulatora nie jest to
    BMW (jeśli taki wywód ma sens). Chciałem tylko zauważyć , że moje moto z
    ABS-em nie lubi słabego aku i pomimo tego, że zapali, to ABS już działać
    nie będzie i trzeba go resetować. Ja zimą trzymam moto na stałe
    podłączone do prostownika.

    --
    Vir
    Duża czarna bawarka i mała czarna japonka

  • 9. Data: 2009-09-30 10:55:31
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
    napisał w wiadomości news:h9sdsd$hp7$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > bez stresu- sam sie nie wyladuje. Co innego jak amsz alarm -
    tygodnie
    > stania i mozesz leciec po prostownik ;)

    Ale to przy gownianym alarmie :)
    Ze starym poczciwym MATem moze przestac cala zime bez ladowania i nie
    zje akumulatora :)

    pozdrawiam, Leszek

  • 10. Data: 2009-09-30 11:57:30
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Ale to przy gownianym alarmie :)
    > Ze starym poczciwym MATem moze przestac cala zime bez ladowania i nie
    > zje akumulatora :)
    a i owszem:) i jeszcze gownianym aku to masz 'tragedie' gotowa:)

    ja sobie oszczedzilem - kupilem tani i gowniany aku

    ....a teraz musze kupic nowy... nie ma nawet roku jebus jeden (tyle ze do 4
    kolek..)