  • 31. Data: 2023-08-25 23:46:04
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 25 August 2023 at 23:27:42 UTC+2, PiteR wrote:
    > in <news:3484ab21-afad-42ec...@hooterville.invalid>

    > może awaryjne mają ostrzegać w nocy jak najdłużej.
    >
    > utarte dziwne obyczaje.
    >
    > Przecież nikt by nie umarł od wyłącznika baterii.
    > Mam rozkręcać laptopa żeby wyjąc baterię?
    >

    > --
    > Piter

    Każdy wyłącznik jest mechaniczny, czyli wadliwy, gdyż za 100-tnym razem nie włączy,
    nie wyłączy aku
    i laptop kaput

  • 32. Data: 2023-08-26 01:03:30
    Od: M M <m...@g...com>

    Kiedyś do starych dobrych IBM ThinkPad T4x (jeszcze IBM, nie Lenowo) czasem dawało
    się kupić nowe oryginalnie zapakowane baterie które musiały dość długo gdzieś leżeć -
    ten model laptopa nie był już od kilku lat produkowany, ale to był solidny sprzęt na
    którym Linux (choć tylko 32-bitowy - Pentium M) działał bezproblemowo i bateria długo
    trzymała. Były jak nowe, znacznie lepsze od niby nowych zamienników.

  • 33. Data: 2023-08-26 08:49:55
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, August 25, 2023 at 7:55:11 a.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Ale po co ryzykować?

    A jaka masz alternatywe?

    Albo oryginal lezakowany albo tylko z nazwy - ruletka albo zamiennik firmy krzak -
    pewniak ze pasciak.

    > Ile kupiłeś oryginalnych baterii do sprzętu, kiedy produkcja się
    > zakończyła? Kiedyś tak robiłem i były wtopy. Czy to telefon czy laptop.
    > Najczęściej były to leżaki magazynowe o czym nie było wzmianki podczas
    > zakupu.

    Lezak nie koniecznie musi byc pasciakiem. Czesto jest ale nie musi.

    > Nie chcąc użerać się z wysyłką/reklamacją zacząłem kupować nie "noname"
    > ale sprawdzone zamienniki renomowanych firm, zwracając uwagę na datę
    > produkcji. Jeszcze nie trafiłem, żeby było jak z oryginałami. Czasem
    > lepiej trzymają od oryginału i często są tańsze.

    No to teraz powiedz po czym poznac renomowane firmy.
    Bo ani po cenie ani po renomie. Tu mi kiedys zarekomendowali jakas firme z wrocka co
    baterie do laptopow robila.
    Zrobili. Tanio nie bylo. Pojemnosc miala taka se (bo tak chcialem) ale zywotnosc
    miala jak lezak albo random z pazegro (kupilem w sumie trzy zeby choc jedna byla
    znosna - do t61)

    Tak ze ten tego, dales rade nieposadowiona w niczym. Inny rodzaj ruletki i tyle.

    I teraz moja z dupy anegdota:

    Mialem fona samsungowego s iles galaxy mini duos. Kupiony w 2015 OIDP. BAteria z
    lutego 2015. Tak na niej pisalo.
    Po 2-3 latach juz miala gowniana pojemnosc to poszukalem na alegro. Bylo mi jeden kit
    czy oryginal czy podroba. Chcialem swieza. Szukalem i szukalem i jest. Pisza ze nowe.
    Kupilem. Przyszla z kurwa czerwca 2015 w 2018.

    Tak ze ten tego. Ruletka i tyle.

    Ale. Jak pisalem. Mam w skrzynce 18650 z laptoka z chyba 2007 i dzialaja w latarce
    calkiem ok. W sensie ze pojemnosc znosna.
    Roznie jest i w sumie to chyab najlepiej sobie tych 18650 nakupic, pomierzyc czy
    znosne i zmontowac pakiet samemu. Wtedy nie tylko wiadomo co jest ale i jakby co to
    sie tednego pasciaka wyjmie i wsadzi nowy dobry...

  • 34. Data: 2023-08-26 09:05:16
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, August 24, 2023 at 2:46:01 p.m. UTC-5, PiteR wrote:
    > in <news:d1f512cf-c9bf-4a36...@googlegroups.com>

    > taki lajf, erotomani-gawędziarze.

    > aha, czyli podróba balancer winna
    > niedopsz, powinien odcinać się przekaźnikiem resetowalnym ;)
    > czyż nie?
    > Dell Latitude E5440
    >
    > https://www.amazon.co.uk/Dell-Latitude-E5440-Busines
    s-Professional/dp/B07CZB8SG1

    10 latek. Fabryczna ma male szanse dobrze dzialac.

    > co to znaczy?

    Akumulator ma niskie napiecie i kontroler nie pozwala na jego obciazenie ani
    naladowanie.
    Dlatego wyglada jakby byl niezywy, Nozesz sprawdzic czy na jakichs stykach ma
    napiecie.
    Ale w praktyce jakbys tam podal napiecie znamionowe podczas jak jest wpiety w latopa
    to jest szansa ze kontroler pozwoli go naladowac i akumulator bedzie dzialac
    normalnie.
    Ale nieco sie trza znac na elektronice zeby se dziury w stole nie wypalic.

    > to mój laptop #5
    >
    > rozebrałem akku bo grzał się, potem parzył, dwa ogniwa z brzegu
    > wyniosłem go na dwór na chodnik.

    Jak ogniwa gorace to moze jednak niezywe. IMHO jak sie nie znasz to odnies do ewaste
    i tyle.

    > to w Polsce, tu się wyrzuca laptop.

    Niekoniecznie. U mnie niby tez dobrobyt ale azjaci maja naprawe i ciekawe rzeczy
    robia za znosny pieniadz.
    Mozna poszukac jakiegos repair spota i podpytac czy im sie chce.
    Albo kupic zamiennik. Albo podpiac laptoka bez aku przez ups-a jak chcesz planete
    ochrinic i pare groszy oszczedzic.

    > no dobra ale pytam pod kątem eksploatacja i pożar.

    Marginalne ryzyko. Aku robi sie miliardy sztuk. Pala sie nieliczne. I zazwyczaj
    podczas ladowania. Jak rozladowane to niby zapalic sie moga ale to rzadkie zjawisko.

    > Powiedzmy taki makbók, sprzęt przemyślany, dopracowany, przyjazny

    O kurwa, nie. No nie. Nie jest taki zaindzinirowany.

    Niby failure rate maja w aplu niskie ale obstawiam ze mierza kreatywnie i w praktyce
    tak zajebiscie nie jest.
    Jak nie ogladasz to se na jutubie filmy loiusa rossmana obejrz to zrozumiesz jak
    zjebane to sa laptoki.

    > ludziom, pewnie odcina się od baterii żeby jej nie
    > wydrenować co? czy wali do końca, do zera i kup se nową??

    Pieron wi. Ale w praktyce uklady zasilania musza byc ciagle podpiete i cos tam
    ciagna. Pewnie nieduzo ale jednak zawsze troche.
    Aku jak lezy to sie rozladowuje. Trzeba go doladowac. Jak kaktus, nieco co jakis
    czas, tu prad tam woda. Jak nie podladujesz to padnie bo wydrenuje.
    Kwestia tylko czy po 1-3 miesiacach czy po roku czy 2.

    > na ebay i chyba tylko orginał kupię, boję się pożaru.

    Odwrotnie. Oryginala nie kupisz. NIEMASZANS. To co myslisz ze sa oryginaly to
    chamskie podroby.
    Od biedy jakies refurby z wymienionymi ogniwami (duzo gorszymi niz byly fabryczne)

    > (w Anglii domy są z desek) lub zaślepkę-atrapę najchętniej jeśli są do kupienia.

    Atrapa chyba najlepszym pomysllem na stacjonarnego alptoka ale mysle ze nie
    znajdziesz. Choc moze rynek jest i sprzedaja.

  • 35. Data: 2023-08-26 11:12:38
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.08.2023 o 08:49, ptoki (ptoki) pisze:
    [...]
> [...]
    znosna - do t61)

    > Tak ze ten tego, dales rade nieposadowiona w niczym. Inny rodzaj ruletki i tyle.

    Ja używam Green Cell, Mitsu, Movano.

> [...]
    nowe.
    > Kupilem. Przyszla z kurwa czerwca 2015 w 2018.

    Dokładnie o tym piszę. Odesłałem takie ze 3 szt i kupiłem zamienniki ale
    nowe. Z laptopowymi podobnie.

    > Tak ze ten tego. Ruletka i tyle.

    Z zamiennikami nie miałem jeszcze wtopy. Często nawet jest tak, że można
    kupić większą pojemność niż oryginał bo się gdzieś technologia zmieniła
    i pakują nowsze rozwiązania.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 36. Data: 2023-08-26 12:49:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Aug 2023 16:03:30 -0700 (PDT), M M wrote:

> [...]
    > (choć tylko 32-bitowy - Pentium M) działał bezproblemowo i bateria
    > długo trzymała. Były jak nowe, znacznie lepsze od niby nowych

    Dziwne troche.
    Ogolnie wiadomo, ze litowe baterie degradują sie i od leżenia,
    szczególnie w stanie bardzo naładowanym, i bardzo rozładowanym.
    Najzdrowsze jest połowiczne naładownie ... a przynajmniej było.

    A trudno, aby taka bateria przez wiele lat była naladowana.
    W dodatku czesto elektronika utrudnia/uniemożliwia start mocno
    rozładowanej baterii.

    Wiec moze te baterie wcale nie były takie stare?
    W kilka lat po zakonczeniu produkcji laptopa, powinno byc
    zapotrzebowanie na baterie :-)

    A moze one NiMH?

    J.

  • 37. Data: 2023-08-26 13:24:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Aug 2023 23:49:55 -0700 (PDT), ptoki (ptoki) wrote:

> [...]
    miala jak lezak albo random z pazegro (kupilem w sumie trzy zeby choc jedna byla

    "renomowana", bo mało kto sie w to bawi.
    Ogniwa wymienic niewielki problem, a ogniw powinni uzyc "normalnych".
    Czyli powinno wyjsc "normalnie", chyba, ze i oni trafili na minę.

    Ja tak tylko z praktyki powiem - dawno temu kupilismy do firmy troche
    laptopĂłw, malo znanej marki.
    Po roku padly padly prawie wszystkie baterie.
    A dokladniej ogniwa w nich. Panasonic.
    Wina Panasonica, czy laptopa?

    Telefon siemens ME45. Dobry telefon, dlugo mialem, potem tato uzywał.
    Baterie degradował w ~1.5 roku. Oryginalna ... ogniwo Panasonic.
    Ale potem wielu róznych probowałem z allegro i podobnie.
    Tylko chyba zadna nie miała rzeczywistej pojemnosci orginału - z 10%
    brakowało.

    A np nokia ... w tej bateria wytrzymala mi wiele lat, z niewielką
    utratą pojemnosci. Dobre ogniwa dobrali, czy dobrze ładowali?

    Inne firmy też sie chyba dorobiły, skoro smartfony zrobiły sie
    nierozbieralne.

    A Panasonic ... dostarczał Tesli ogniwa, potem chyba technologie i
    licencje ..

> [...]
    nowe.
    > Kupilem. Przyszla z kurwa czerwca 2015 w 2018.

    Ale nowe, nigdy nie uzywane :-)

    Podobny problem jest z oponami :-)

    Do tego ME45 jeszcze niedawno też widziałem baterie na Allegro.
    Oryginalne. Chyba 10 letnie.

> [...]
    > pomierzyc czy znosne i zmontowac pakiet samemu. Wtedy nie tylko
    > wiadomo co jest ale i jakby co to sie tednego pasciaka wyjmie i

    No ale ile tych pakietĂłw potrzebujesz?
    Jeden. Wiec zakup ogniw w ciemno, potem nie masz zgrzewarki to
    zmontowania, a nowoczesnej baterii od laptopa nie rozbierzesz.
    Tzn takiej dawniejszej, bo obecny dell ma wbudowaną i nawet nie
    wiadomo gdzie :-)

    J.

  • 38. Data: 2023-08-26 13:32:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:c5eb2347-40a9-489f-ade6-78c79c7e3f07n@googlegr
    oups.com>
    user ptoki (ptoki) pisze tak:

    s-Professional

    > 10 latek. Fabryczna ma male szanse dobrze dzialac.

    To był roczny zamiennik baterii. Nocusz muszę pamiętać o podładowaniu a
    te baterie które są Polsce i widuję co trzy miesiące odpinać od
    laptopów.

    > Marginalne ryzyko. Aku robi sie miliardy sztuk. Pala sie
    > nieliczne. I zazwyczaj podczas ladowania. Jak rozladowane to niby
    > zapalic sie moga ale to rzadkie zjawisko.

    tak chcę wierzyć że nie spali domu.

    > Atrapa chyba najlepszym pomysllem na stacjonarnego alptoka ale
    > mysle ze nie znajdziesz. Choc moze rynek jest i sprzedaja.

    nom nic nie znalazłem na ebay. Poszedłem do kontenera w pracy i
    odszukałem ten co wyrzuciłem. Trochę pogięte ma denko ale zatrzaskuje
    się w laptopie.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze!
    cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 39. Data: 2023-08-26 13:40:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:19xfvoqcnpm42$.1sq791tli595b$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Po roku padly padly prawie wszystkie baterie.
    > A dokladniej ogniwa w nich. Panasonic.
    > Wina Panasonica, czy laptopa?

    laptopa

    > Tzn takiej dawniejszej, bo obecny dell ma wbudowaną i nawet nie
    > wiadomo gdzie :-)

    :)

    w doku

  • 40. Data: 2023-08-26 14:14:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 26 August 2023 at 13:41:09 UTC+2, PiteR wrote:
    > in <news:19xfvoqcnpm42$.1sq791tli595b$.d...@40tude.net>
    > laptopa
    > :)

    Panasonic to dzisiaj złom, w ogniwach liczy się Samsung