    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 26 Aug 2023 00:05:16 -0700 (PDT)
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, August 24, 2023 at 2:46:01 p.m. UTC-5, PiteR wrote:
    > in <news:d1f512cf-c9bf-4a36...@googlegroups.com>

    > taki lajf, erotomani-gawędziarze.

    > aha, czyli podróba balancer winna
    > niedopsz, powinien odcinać się przekaźnikiem resetowalnym ;)
    > czyż nie?
    > Dell Latitude E5440
    >
    > https://www.amazon.co.uk/Dell-Latitude-E5440-Busines
    s-Professional/dp/B07CZB8SG1

    10 latek. Fabryczna ma male szanse dobrze dzialac.

    > co to znaczy?

    Akumulator ma niskie napiecie i kontroler nie pozwala na jego obciazenie ani
    naladowanie.
    Dlatego wyglada jakby byl niezywy, Nozesz sprawdzic czy na jakichs stykach ma
    napiecie.
    Ale w praktyce jakbys tam podal napiecie znamionowe podczas jak jest wpiety w latopa
    to jest szansa ze kontroler pozwoli go naladowac i akumulator bedzie dzialac
    normalnie.
    Ale nieco sie trza znac na elektronice zeby se dziury w stole nie wypalic.

    > to mój laptop #5
    >
    > rozebrałem akku bo grzał się, potem parzył, dwa ogniwa z brzegu
    > wyniosłem go na dwór na chodnik.

    Jak ogniwa gorace to moze jednak niezywe. IMHO jak sie nie znasz to odnies do ewaste
    i tyle.

    > to w Polsce, tu się wyrzuca laptop.

    Niekoniecznie. U mnie niby tez dobrobyt ale azjaci maja naprawe i ciekawe rzeczy
    robia za znosny pieniadz.
    Mozna poszukac jakiegos repair spota i podpytac czy im sie chce.
    Albo kupic zamiennik. Albo podpiac laptoka bez aku przez ups-a jak chcesz planete
    ochrinic i pare groszy oszczedzic.

    > no dobra ale pytam pod kątem eksploatacja i pożar.

    Marginalne ryzyko. Aku robi sie miliardy sztuk. Pala sie nieliczne. I zazwyczaj
    podczas ladowania. Jak rozladowane to niby zapalic sie moga ale to rzadkie zjawisko.

    > Powiedzmy taki makbók, sprzęt przemyślany, dopracowany, przyjazny

    O kurwa, nie. No nie. Nie jest taki zaindzinirowany.

    Niby failure rate maja w aplu niskie ale obstawiam ze mierza kreatywnie i w praktyce
    tak zajebiscie nie jest.
    Jak nie ogladasz to se na jutubie filmy loiusa rossmana obejrz to zrozumiesz jak
    zjebane to sa laptoki.

    > ludziom, pewnie odcina się od baterii żeby jej nie
    > wydrenować co? czy wali do końca, do zera i kup se nową??

    Pieron wi. Ale w praktyce uklady zasilania musza byc ciagle podpiete i cos tam
    ciagna. Pewnie nieduzo ale jednak zawsze troche.
    Aku jak lezy to sie rozladowuje. Trzeba go doladowac. Jak kaktus, nieco co jakis
    czas, tu prad tam woda. Jak nie podladujesz to padnie bo wydrenuje.
    Kwestia tylko czy po 1-3 miesiacach czy po roku czy 2.

    > na ebay i chyba tylko orginał kupię, boję się pożaru.

    Odwrotnie. Oryginala nie kupisz. NIEMASZANS. To co myslisz ze sa oryginaly to
    chamskie podroby.
    Od biedy jakies refurby z wymienionymi ogniwami (duzo gorszymi niz byly fabryczne)

    > (w Anglii domy są z desek) lub zaślepkę-atrapę najchętniej jeśli są do kupienia.

    Atrapa chyba najlepszym pomysllem na stacjonarnego alptoka ale mysle ze nie
    znajdziesz. Choc moze rynek jest i sprzedaja.