  • 1. Data: 2010-05-11 15:32:10
    Temat: aktualizacja bios uszkodzila plyte(?) MSI
    Od: "gruper" <g...@g...pl>

    Chciałem zaktualizować BIOS płyty MSI K9NU Neo-V (MS-7270)
    poprzez funkcję live update, niestety to był mój błąd...
    Po zakończeniu procesu komputer już nie wstał. Próbowałem wyczyścić CMOS
    zworką, niestety bez rezultatu.
    Wymontowałem czip i udałem się do serwisu żeby mi wgrali programatorem.
    Serwisant stwierdził, że czip jest uszkodzony i nie przechodzi
    procesu weryfikacji, nagrał mi BIOS na podobną kość. Niestety to też nie
    pomogło. Komputer w dalszym ciągu się nie podnosi, zero jakichkolwiek
    dźwięków, piknięć. W jaki sposób BIOS mógł uszkodzić całą płytę,
    myślałem właśnie że pomoże podmiana kości...
    Czy to już kompletna kaplica i płyta jest już do wyrzucenia, a może czip
    musi być w 100% zgodny?

  • 2. Data: 2010-05-11 16:39:40
    Temat: Re: aktualizacja bios uszkodzila plyte(?) MSI
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "gruper" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > właśnie że pomoże podmiana kości...
    > Czy to już kompletna kaplica i płyta jest już do wyrzucenia, a może czip musi

    Przypadkiem to nie MSI się chwaliło jako pierwszy producent z dualbios? Jest na
    gwarancji? Jak tak to trzeba było słać do serwisu. Wydaje mi się, że źle wgrali
    nowe oprogramowanie.

  • 3. Data: 2010-05-11 17:06:27
    Od: "gruper" <g...@g...pl>

> [...]
    > dualbios? Jest na gwarancji? Jak tak to trzeba było słać do serwisu.
    > Wydaje mi się, że źle wgrali nowe oprogramowanie.

    To stary komp, wiem że szajst, gwarancji już dawno nie ma. O co chodzi z
    tym dualbios?
    Chodzi mi o to, czy wystarczy podmiana tej kostki (na razie nie pomogła,
    ale nowa ma inne oznaczenia) czy mógł szlag trafić ogólnie całą płytę?

  • 4. Data: 2010-05-11 18:38:25
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    gruper pisze:
> [...]
    > Chodzi mi o to, czy wystarczy podmiana tej kostki (na razie nie pomogła,
    > ale nowa ma inne oznaczenia) czy mógł szlag trafić ogólnie całą płytę?

    Nigdy się z tym nie spotkałem, To że im walidacji nie przechodzi, to
    może być problem ich programatora. Ja bym spróbował wgrania biosu "na
    gorąco" w innej płycie z podobnym biosem. Oczywiście tego starszego
    działającego biosu.

  • 5. Data: 2010-05-12 06:59:14
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 11 maj (wtorek) gdy o godz. 18:39 *qwerty* napisał(a):

    > Przypadkiem to nie MSI się chwaliło jako pierwszy producent z dualbios?

    Raczej Gigabyte

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,