  • 41. Data: 2014-04-12 11:46:00
    Temat: Re: aero2 - co za bezsens
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 12 Apr 2014 11:30:29 +0200, Poldek napisał(a):

    > Przypuszczam, że specjalny DNS, którego używasz nie jest ustawiony przez
    > administratora sieci Aero2 w taki sposób, żeby kierować każde połączenie
    > http na stronę z kapciem.

    czyli jeżeli ustawisz sobie ręcznie 8.8.8.8 jako DNS to internet zadziała?
    Serio?

    > Myślę, że w międzyczasie już doczytałeś na jdtech lub gdzieś indziej,
    > jak to jest zrobione w Aero2 i dlaczego użyszkodnik, który nie wpisał
    > kapcia nie zajmuje niepotrzebnie cennego IPeka z klasy publicznej, tylko
    > ma IP z klasy prywatnej - które jest warte zero dla admina Aero2.
    >
    > Jeżeli jeszcze nie doczytałeś, to doczytaj sobie, są objaśnienia, gdzie
    > to jest dobrze opisane i nie ma sensu bić tu piany.

    Myślę, że zdecydowanie powinieneś doczytać o sieciach TCP/IP i
    zabezpieczeniach w nich.
    Albo chociaż zapamiętać, że lepiej siedzieć cicho i sprawiać wrażenie
    niemądrego niż sie odezwac i rozwiać wszelkie możliwości.

    Z punktu widzenia dostepu do internetu kasy prywatne niczym się nie różnią
    od klas publicznych, mają nawet kilka niezaprzeczalnych zalet.
    Blokady dostępu przez DNS to jest działanie na poziomie małego Kazia u
    cioci Stasi (albo małego Achmeda w rządzie Turcji), bo nawet sieci
    trzepakowe są lepiej skonfigurowane.

    Ewentualnie sieć jest dobrze skonfigurowana, tylko konfiguracja jest taka,
    że mały Kazio jej nie ogarnia. Takie konfiguracje mają np. modemy w
    sieciach kablowych (w Polsce - w UPC). Gdzie faktycznie laikowi wydaje się,
    że bez autoryzacji modem dostaje prywatne IP i wtedy dostęp do sieci nie
    działa. Problem w tym, że mały Kazio nie zauważa, że modem to prywatne IP
    ma ZAWSZE, a jedyne co jest wyłączane, to funkcja bridge do sieci w klasie
    publicznej (która przy okazji częściowo zakrywa widoczność klasy prywatnej
    ze strony użytkownika)

    Nie wiem jak dokładnie jest zrealizowana blokada dostępu a Aero2 i
    chwilowo nie mam jak tego sprawdzić, ale teksty że "dostaje prywatne IP
    zamiast publicznego i dlatego nie działa" są na żenująco niskim poziomie,
    przypominającym analizowanie wypadków lotniczych na parówkach i puszkach po
    coli

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 42. Data: 2014-04-12 13:10:56
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Dużo mądrości w Twoich słowach.
    Co nie zmienia prostego faktu, że kapeć w Aero2 służy m.in/głównie do
    oszczędzania IPków z klasy publicznej, a reszta mądre, ale nieistotne
    w temacie słowa, dużo słów.

  • 43. Data: 2014-04-12 19:45:27
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-04-11 21:58, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    wrote:

    > "the_foe" li9gt5$4fs$...@n...dialog.net.pl

    Trzeba tylko tuz po północy aktywować kod z
    następny). Dobra oferta dla tych co maja zdrowe zęby i

    > Ale 9.9 pln abonamentu lub coś na podtrzymanie?
    >
    > Ciekawe, jak długo będą te batony. ;)

    W ogóle nie ma ani nie było (w DC).

  • 44. Data: 2014-04-12 21:20:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-04-11 21:42, the_foe pisze:

    > Solorz dostał 2 mld upustów na koncesjach, czyli mu zaplacono za ten
    > "darmowy" internet. 2 mld/16.66/600 tys SIM = 200 miesiecy (16 lat!).

    Skąd te kwoty? Chyba z kapelusza.

  • 45. Data: 2014-04-12 21:54:58
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-04-12 21:20, Maciej Bebenek pisze:

    > Skąd te kwoty? Chyba z kapelusza.

    w 2007 roku Solorz poprzez kontrolowane spolki Mobyland i Centernet
    płaci za rezerwacje pasma LTE 20 Mhz 227 mln zł. Rynek jednak rośnie i w
    polowie 2013 roku Play i T-mobile wyciagają w sumie 950 mln zł za
    rezerwację w sumie 25 Mhz.
    Aero2 za przedłużenie swiadczenia BDI o 2 lata i jedynie 20 mln zł
    dostaje az..... 50 Mhz. Czyli 2x wiecej niz Play i T-Mobile razem
    wzięci. Procz tego Aero dostało UMTS 900 Mhz które porzucił Play i miał
    zapłacic 200 mln zł. Jakby nie liczyć Solorz zaoszczędził ponad 2 mld.

    http://m.telepolis.pl/wiadomosci/sa-rezerwacje-1800-
    mhz-dla-p4-i-t-mobile,2,3,28353.html?more=20

    P4 i T-Mobile są także zobowiązane do rozpoczęcia wykorzystywania
    przyznanych częstotliwości w ciągu 12 miesięcy od otrzymania decyzji o
    rezerwacji. Ponadto w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
    rezerwacyjnych, Spółki muszą wpłacić na rzecz Skarbu Państwa jednorazowe
    opłaty zadeklarowane w przetargu w kwocie: P4 - 498 mln zł, a T-Mobile -
    453,5 mln zł. Łącznie do budżetu państwa wpłynie z tego tytułu ponad 950
    mln zł.

    http://jdtech.pl/2013/06/rezerwacje-czestotliwosci-l
    te-dla-play-i-tmobile-czy-zacznie-sie-rewolucja.html

    --
    @foe_pl

  • 46. Data: 2014-04-12 23:18:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-04-12 21:54, the_foe pisze:

> [...]
    > mln zł.
    >
    > http://jdtech.pl/2013/06/rezerwacje-czestotliwosci-l
    te-dla-play-i-tmobile-czy-zacznie-sie-rewolucja.html

    Tyle, że BDI działa w zamian za koncesję na pasmo 2600 MHz, i to jeszcze
    we wrednej technologii, bez sprzetu (w momencie przydziału, a teraz też
    o sprzęt terminalowy ciężko). 2600 jest też w bieżącym rozdaniu
    koncesyjnym, ale nie wiem czy zauważyłeś, że mało kto o nim mówi.

  • 47. Data: 2014-04-13 13:09:11
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl>

    > To byłoby sprawiedliwiej gdyby captcha było wymagane np. co 50MB - 100MB.
    > A tak, utrudniono życie tym co wykorzystują również w minimalny sposób
    > pasmo.

    W jakim sensie sprawiedliwiej ? Jak rozumiem, jeden i drugi korzysta zgodnie
    z warunkami, więc nic nie usprawiedliwia utrudniania dostępu żadnemu z nich.

  • 48. Data: 2014-04-13 13:11:16
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-10 22:43, Poldek pisze:

    > Ludzie, proszę przestańcie jęczeć od rana do wieczora o to nieszczęsne
    > Aero2. Jest tyle ciekawych tematów.
    >
    > Wprowadzili kapcia - poniekąd słusznie, ponieważ włączanie zasysania
    > filmów full HD non-stop na tym jest moim zdaniem niewłaściwym
    > zachowaniem. Ale widocznie wielu tak robiło i zakładam się, że nawet
    > nie oglądali tych filmów, bo nie ma kiedy, zresztą to amerykańskie
    > gnioty na jedno kopyto.
    >
    > Komercyjny dostęp mobilny bez kapci, bez przycinania przepustowości
    > jest w dzisiejszych czasach śmiesznie tani, więc nie ma o co kruszyć
    > kopii.

    Złamali postanowienia regulaminu który sami ustanowili, W ordynarny
    sposób sporo Polaków zostało oszukanych, wiec chyba jednak rzecz warta
    polemiki i oceny takiego postępowania.

  • 49. Data: 2014-04-13 13:17:16
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-04-12 23:18, Maciej Bebenek pisze:

> [...]
    > o sprzęt terminalowy ciężko). 2600 jest też w bieżącym rozdaniu
    > koncesyjnym, ale nie wiem czy zauważyłeś, że mało kto o nim mówi.

    nic nie zmienia faktu, ze konkurencja zaplaciła za 2,5 razy mniejsze
    pasmo o 930 mln wiecej

    --
    @foe_pl

  • 50. Data: 2014-04-13 13:41:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-04-13 13:17, the_foe pisze:

    > nic nie zmienia faktu, ze konkurencja zaplaciła za 2,5 razy mniejsze
    > pasmo o 930 mln wiecej

    oczywiście, że zmienia - cena pasma zalezy, oprócz jego wielkości, od
    możliwości jego wykorzystania. Pasmo 2600 jest jednym z mniej
    atrakcyjnych, podobnie jak np. 3500 czy 4600.Dlatego za pasmo 30 MHz na
    3500 płaci się kilkanaście milionów, a za 800 MHz pewnie ceny pójdą w
    miliardy.