  • 31. Data: 2014-04-11 23:26:10
    Temat: Re: aero2 - co za bezsens
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Waldek Godel wrote:

    > No i?

    No i w związku z powyższym nie zajmujesz IP publicznego.
    IP z klasy prywatnej to każdy może mieć ile chce.
    Mogę objaśniać dalej?

  • 32. Data: 2014-04-11 23:34:10
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    the_foe wrote:

    > Solorz dostał 2 mld upustów na koncesjach, czyli mu zaplacono za ten
    > "darmowy" internet. 2 mld/16.66/600 tys SIM = 200 miesiecy (16 lat!).
    > Wychodzi na to, ze za BDI państwo zapłaciło 67 zł za każdego SIMa
    > miesiecznie.

    Z tymi dwoma miliardami to sprawa trochę rozbujana w obłokach.
    Gdyby był ktoś inny, kto kładł na stole 2 miliardy, to można by
    twierdzić, że tak - Solorz dostał 2 miliardy zniżki.
    Obawiam się jednak, że cena koncesji o 2 miliardy wyższa niż to, co
    zapłacił ZSZ to myślenie życzeniowe prezesa UKE.
    Oby obrazowo to przedstawić: na popularny portal aukcyjny wystawiam
    mojego mercedesa z ceną wywoławczą 2 miliardy i sześć tysięcy złotych.
    Przychodzi Solorz i mówi, że on nie zapłaci za mojego merca 2 miliardy
    sześć tysięcy, ale może dać sześć tysięcy zł i podwieźć mnie do
    najbliższego przystanku. Jeśli się zgodzę, to znaczy, że Solorz dostał
    ode mnie 2 miliardy zniżki? :-)
    Jak już odjechał tym merolem, to mógł zabrać się za zrobienie w nim
    wszystkiego na własny koszt...

  • 33. Data: 2014-04-11 23:46:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Apr 2014 23:26:10 +0200, Poldek napisał(a):
    > No i w związku z powyższym nie zajmujesz IP publicznego.
    > IP z klasy prywatnej to każdy może mieć ile chce.
    > Mogę objaśniać dalej?

    Objasniaj.

    Bardzo wielu ludzi zyje z IP z prywatnej klasy i sie cieszy.

    J.

  • 34. Data: 2014-04-11 23:55:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Apr 2014 23:26:10 +0200, Poldek napisał(a):

    > No i w związku z powyższym nie zajmujesz IP publicznego.
    > IP z klasy prywatnej to każdy może mieć ile chce.
    > Mogę objaśniać dalej?

    Nawet powinieneś. Np. dlaczego miałoby to być przeszkodą w dostępie do
    internetu?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 35. Data: 2014-04-11 23:58:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "the_foe" li9gt5$4fs$...@n...dialog.net.pl

    > ponoc w orange free + 15 batonów lion = 75 GB / mc bez zadnych limitów predkosci.
    Trzeba tylko tuz po północy aktywować kod z
    > liona i masz 5 gb na dwa dni (do końca dnia w którym posłałeś kod i cały następny).
    Dobra oferta dla tych co maja zdrowe zęby i
    > chcą dużo sciągać.

    Ale 9.9 pln abonamentu lub coś na podtrzymanie?

    Ciekawe, jak długo będą te batony. ;)

    Widzę, że warto było zainwestować w LTE.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2014-04-12 00:01:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Poldek" 53485fcc$0$2360$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    dostał ode mnie 2 miliardy zniżki? :-)
    > Jak już odjechał tym merolem, to mógł zabrać się za zrobienie w nim wszystkiego na

    Trzeba sprawdzić, ile taka koncesja kosztuje na
    ,,wolnym rynku''. Przecież nie tylko Solorz
    takie coś kupił.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2014-04-12 00:28:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Apr 2014 23:34:10 +0200, Poldek napisał(a):

> [...]
    > Obawiam się jednak, że cena koncesji o 2 miliardy wyższa niż to, co
    > zapłacił ZSZ to myślenie życzeniowe prezesa UKE.

    Mozna dotrzec do wynikow przetargu - chyba jednak oferty byly.

    Mozna tez szacowac ile A2 stracil na BDI.

    No i nie bardzo wiadomo czy Solorz stal wtedy za Aero2 ...

    J.

  • 38. Data: 2014-04-12 02:46:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" li95b3$8kj$...@n...news.atman.pl

    > Mam (zapakowany firmowo) starter POPu.
    > Mogę sprzedać do muzeum. ;)

    > Mam też podobny starter z mBanku.

    Niestety pomyliłem się -- kupiony przed laty starter mBanku
    przeszedł. Mam na nim 10 pln (zapłaciłem ponad 15 pln) oraz
    30 dni na wydzwonienie. Numer ten zarejestrowałem w mBanku.
    Tym samym złamałem słowo -- znów jestem klientem Plusa. ;)

    Teraz przenosiny do Orange lub Dziewicy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2014-04-12 08:10:37
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    On Fri, 11 Apr 2014 22:55:50 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:
    > Nawet powinieneś. Np. dlaczego miałoby to być przeszkodą w dostępie
    do
    > internetu?

    Bo tak ustawił admin sieci Aero2.

  • 40. Data: 2014-04-12 11:30:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Waldek Godel wrote:

    > Laptop z którego piszę też ma prywatną pulę IP i specjalny DNS. I popatrz,
    > cuda.. działa!

    Przypuszczam, że specjalny DNS, którego używasz nie jest ustawiony przez
    administratora sieci Aero2 w taki sposób, żeby kierować każde połączenie
    http na stronę z kapciem.

    Myślę, że w międzyczasie już doczytałeś na jdtech lub gdzieś indziej,
    jak to jest zrobione w Aero2 i dlaczego użyszkodnik, który nie wpisał
    kapcia nie zajmuje niepotrzebnie cennego IPeka z klasy publicznej, tylko
    ma IP z klasy prywatnej - które jest warte zero dla admina Aero2.

    Jeżeli jeszcze nie doczytałeś, to doczytaj sobie, są objaśnienia, gdzie
    to jest dobrze opisane i nie ma sensu bić tu piany.